Friday, January 4, 2008

آبان یک

احضار19دانشجو سه شنبه 29 آبان1386 19
سه شنبه، 29 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Tuesday 20 November
نوزده فعال دانشجويی در شيراز به دادگاه احضار شدند
برخي از فعالان دانشجوئي در شيراز از احضار 19 دانجشوي عضو تشكل‌ها به دادگاه خبردادند.دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز گفت: «بعد از احضار 7 نفر از فعالان دانشجوئي، كه از سه روز قبل آغاز شده است 12 نفر ديگر هم به دادياري گلدشت احضار شده‌اند.»مصطفي نمازيان با تاكيد براينكه جز يكي از اين 19 نفر هيچكدام تاكنون به دادگاه مراجعه نكرده‌اند، گفت: «ما به نحوه احضار كه به صورت تلفني انجام شده بود معترض هستيم.»وي افزود: «بر اساس گفته‌هاي يكي از دانشجويان مراجعه كننده به شعبه دادياري مزبور، اتهام طرح شده تشويش اذهان عمومي به واسطه انتشار يك بيانيه و وارد كردن افترا به افراد، نشر اكاذيب و مواردي ديگر ذكر شده است.»وي با تصريح اينكه ممكن است هريك از دانشجويان فراخوانده شده به دادگاه، با اتهامات مختلفي روبرو شوند تصريح كرد: «اينكه عده‌اي از فعالان دانشجوئي به دليل فرياد عدالت خواهي و افشاي پشت پرده‌هاي يك رانت‌خواري به دادگاه احضار شوند اما كسانيكه خلاف قانون عمل كرده و مي‌كنند، آزادانه حق و حقوق مردم را به تاراج ببرند، جاي سئوال دارد.»
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(211);
آرشیو نظرات
شکنجه گاه سه شنبه 29 آبان1386 19
سه شنبه، 29 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Tuesday 20 November
انتقال یکی از معلمان به شکنجه گاه وزارت اطلاعات در کرمانشاه
بنا بر گزارشات رسيده آقاي اسماعيل شادي از دبيران مدرسه صلاح الدين ايوبي شهرستان کامياران روز شنبه 26/2/86 توسط اداره اطلاعات کرمانشاه بازداشت شد.
وي همراه سه تن ديگر از بازداشت شدگان آقايان پرويز ستاري دانشجوي دانشکده فني، خبات يوسفي دانشجوي رشته برق، هوشيار شابادي در اداره اطلاعات کرمانشاه و در سلول انفرادي نگهداري مي شوند.
اداره اطلاعات کرمانشاه محل شکنجه هاي وحشيانه بسياري از فعالين سياسي مي باشد که در آنجا با آب جوش و يا جريان الکتريسيته زندانيان را مورد شکنجه قرار مي دهند .فعالان حقوق بشر در ايران نسبت به سلامت جسمي اين زندانيان اعلام نگراني مي کند و خواهان واکنش سازمان هاي بين المللي در مورد بازداشت هاي بي رويه در شهر هاي مرزي مي باشد .
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(210);
آرشیو نظرات
احکام جدید سه شنبه 29 آبان1386 18
سه شنبه، 29 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Tuesday 20 November
صدور حکم اعدام برای 50 تن از "اراذل و اوباش"
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(209);
آرشیو نظرات
اعدام 5نفر سه شنبه 29 آبان1386 17
پنج نفر در بیرجند امروز اعدام شدند
2۰ نوامبر 2007 /کمیته بحران:
دادگستری استان خراسان رضوی اعلام کرده است که پنج نفر به جرم خريد، حمل، تهيه و توزيع انواع مواد مخدرامروز، سه شنبه (بیست و نهم آبان ماه)، در بیرجند اعدام شدند. در یازده ماه گذشته نزدیک به ۲۶۵ نفر زیرعنوان قاچاقی ، اوباش و اراذل در ایران اعدام شده اند.
در همین حال احمد روزبهانی ، رئیس نهادی که در جمهوری اسلامی "پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی" خوانده می شود، به خبرگزاری فارس گفته است که نیروهای این نهاد ۴" هزار و ۸۰۰ نفر از اراذل و اوباش" را در سطح كشور بازداشت کرده که تاكنون ۳۱ نفر از، به گفته وی، اراذل و اوباش دستگير شده (غير از تهران بزرگ) محكوم به اعدام شده اند. او اضافه کرده است که ۵ درصد دستگیر شدگان بین ۱۴ تا ۱۷ سال و ۵۳ درصد بین ۱۷ تا ۲۳ سال سن دارند.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(208);
آرشیو نظرات
مصاحبه ها سه شنبه 29 آبان1386 10
سه روز آینده کمیته بحران دررادیو امریکا
درسه روز آینده برنامه بامدادی رادیو امریکا با پخش سلسله مصاحبه های دبیر اجرایی کمیته بحران تاریخچه وخاطرات تلخ و شیرین زندانیان سیاسی رامرور میکند همچنین آخرین وضعیت زندانیان سیاسی و موضوع سرکوب بیسابقه بویژه درآذربایجان راباحضور سخنگوی کمیته بحران زندانیان سیاسی ایران بررسی میکنیم.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(207);
آرشیو نظرات
مسمومیت خبرنگاران آذربایجان سه شنبه 29 آبان1386 10
مسمومیت خبرنگاران آذربایجان!
خبرنگاران مطبوعات از مناطق اردبیل آذربایجان درحین مراجعت ازنمایشگاه سراسری مطبوعات(تهران) بشدت مسموم ودربیمارستان قزوین بستری وتحت درمان قرارگرفتندحال برخی ازخبرنگاران وخیم بوده است هنوز معلوم نیست نوع مواد عامل چه بوده است که ازطریق غذا وبسرعت این افرادرا مسموم کرده است.برای این عزیزان آرزوی بهبود ودقت نظر داریم وتوصیه میکنیم خاطرات اتوبوس ارمنستان را بخوانند.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(206);
آرشیو نظرات
دستگیری آقای بساق دوشنبه 28 آبان1386 19
دوشنبه، 28 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Monday 19 November
دستگیری فعالین کارگری نیشکر هفت تپه ادامه دارد
کمیته بحران :بنابه گزارشات رسیده از شهرستان شوش احضار و دستگیری فعالین کارگری شدت یافته است. آقای رحیم بساق از فعالین کارگری نیشکر هفت تپه روز یکشنبه 27 آبان 1386 دستگیر و به اداره اطلاعات شوش منتقل گردید.
آقای بساق ابتدا توسط زیبداری رئیس حراست و اسفنده مسئول حفاظت و اطلاعات شرکت احضار و سپس تحویل مامورین اداره اطلاعات شوش گردید.همجنین آقای جلیل احمدی فعال دیگر کارگری درآستانۀ دستگیری قرار دارند. زیبداری و اسفنده در سرکوبی کارگران نقش مستقیم دارند و از افراد اداره اطلاعات در این شرکت هستند.
لازم به یادآوری است که در هفته های اخیر تعدادی از فعالین کارگری دستگیر و زندانی شده اند. از جمله آنها آقایان فریدون نیکوفرد ، رمضان علیپور ومحمد حیدری که پس از پرونده سازی علیه آنها با وثیقه آزاد شده اند.
آقای رمضان علیپور و محمد حیدری چندین روز در بازداشت اداره اطلاعات شوش بودند. آنها در دوران بازداشت تحت بازجوئی یک تیم 3 نفره بودند که در طی بازجوئی مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند. یکی از کسانی که در بازجوئی و شکنجۀ فعالین کارگری نقش مستقیم ددارد فردی به نام محمدی است.
اداره اطلاعات شوش کارگران را تهدید کرده اند که موارد شکنجه را نباید با کسی در میان بگذارند. و به آنها تاکید شده که در هیچگونه اعتراضات کارگری حق شرکت کردن ندارند و در غیر اینصورت دستگیر خواهند شد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ادامۀ دستگیری فعالین کارگری را محکوم می کند و از سازمان جهانی کار خواستار دخالت برای متوقف کردن بازداشت فعالین کارگری در نیشکر هفت تپه است.27 آبان 1386 برابر با 18 نوامبر 2007
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(205);
آرشیو نظرات
دوشنبه 28 آبان1386 19
وثیقه 150 میلیون تومانی برای آزادی صدیق کبودوند
خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان
محمد صدیق کبودوند رییس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان و سردبیر هفته نامه ی توقیف شده ی "پیام مردم"،پس از 4 ماه بازداشت،با سپردن وثیقه ی 150 میلیون تومانی در روزهای آینده از زندان آزاد می شود.
محمد صدیق کبودوند رییس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان که بیش از 4 ماه است در بازداشت بسر می برد،با سپردن وثیقه ی 150 میلیون تومانی در روزهای آینده از زندان آزاد می شود.
این خبر توسط نهادهای امنیتی و با تایید قاضی پرونده، به خانواده ی وی اطلاع داده شده است. اما به دلیل سنگین بودن چنین وثیقه ای، خانواده ی محمد صدیق کبودوند هنوز موفق به تامین آن نشده اند و پس از تامین وثیقه، رییس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان در روزهای آینده ازاد می شود.
دوشنبه 27 آبان 1386
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(204);
آرشیو نظرات
اطلاعیه دوشنبه 28 آبان1386 11
دوشنبه، 28 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Monday 19 November
ادامه دستگيریها به بهانه های مختلف در شهرهای ایران
واحد مرکزی خبر: معاون روابط عمومي فرماندهي انتظامي استان همدان گفت99 نفر در اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي دستگير شدند.
سرهنگ خضريان گفت: از اين تعداد افراد که در 24 ساعت گذشته دستگير شدند ، 82 نفر توزيع و مصرف کننده مواد مخدر / 13 نفر به اتهام ايجاد مزاحمت و 4 نفر سارق هستند .
وي افزود: از متهمان 9 عدد آمپول مخدر، يک دستگاه گيرنده برنامه هاي ماهواره اي و مقاديري مواد مخدر کشف شد .
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(203);
آرشیو نظرات
نزادپرستان حزب اللهی دوباره آذربایجان رانشانه رفته اند دوشنبه 28 آبان1386 11
اخبار روز: www.akhbar-rooz.com آبان ۱٣٨۶ - ۱۶ نوامبر۲۰۰۷
به مزار ستارخان حمله ودانشجویان رادستگیرکردند
بنابر گزارش های رسیده به کمیته بحران در مراسم بزرگداشت ستارخان، سردار ملی ایران که از سوی گروهی از ترک زبان ها برگزار شد، بین شرکت کنندگان و ماموران انتظامی درگیری به وجود آمده و عده ای دستگیر شده اند. گزارش سایت «اویرنجی نیوز» در این باره به شرح زیر است: بنا به اخبار منتشره از منابع فعال دانشجوئی آذربایجان مراسمی که قرار بود عصر روز پنج شنبه در حرم حضرت شاه عبدالعظیم شهرری برگزار شود با دخالت نیروهای امنیتی به تشنج کشیده شد و تنی چند از فعالان حرکت ملی و فعالان دانشجوئی آذربایجان دستگیر شدند. براساس اخبار دریافتی نیروهای امنیتی و لباس شخصی رژیم با کار گذاشتن دهها دوربین در محوطه مزار شهید ستارخان به قصد تهدید و ایجاد رعب و وحشت از کسانی که برای شرکت در مراسم آمده بودند، فیلم و عکس تهیه می کردند. قسمتی از نیروهای ضد شورش نیز در محلی دورتر از مزار آماده هرنوع واکنش احتمالی بودند. در این بین رژیم با اجرای سخنرانی فرمایشی برای دانش آموزان دبیرستان "مدرس" شهر ری، تواشیح، قرائت زیارت عاشورا و ... قصد تصاحب مراسم را داشت. همچنین بر سر مزار شیخ محمد خیابانی نیز که پارسال محل اجرای مراسم فعالان حرکت ملی آذربایجان بود نمایشگاه عکس ترتیب داده شده بود تا بهیچ وجه برگزارکنندگان مراسم نتوانند به اجرای مراسم مدنی خود بپردازند. گفته می شود حجت السلام عظیمی قدیم که جهت سخنرانی در مراسم از قم به طرف شهر ری در حرکت بود ساعاتی چند بازداشت شده است. بر اساس آخرین اخبار دریافتی تعدادی از فعالان آذربایجان در این مراسم دستگیر شده اند. اطلاعات بدست آمده از اسامی دستگیر شدگان تا این لحظه: ) رسول رضایی اهل شاهین دژ(سایین قالا) ۲) عیوض خانی اهل شاهین دژ(سایین قالا) ٣) سونمز سایین اهل شاهین دژ(سایین قالا) ۴) وحید راستگو، اهل تبریز و دانشجو در تبریز ۵) اسرافیل رفیعی، اهل زنجان و دانشجوی دانشگاه رجایی ۶)حمیدرضا شفیعی اهل تبریز و دانشجوی دانشگاه رجایی ۷) داریوش عبادپور ٨) بلال ولی زاده ۹) جعفر پژمان ۱۰) حسین ستاری ۱۱) آراز نقی پور علاوه بر نامبردگان تعدادی از خانم ها و آقایان نیز دستگیر شده اند که اطلاع دقیقی از هویت آنها در دست نمی باشد. شرکت کنندگان در مراسم امسال قطعنامه ای صادر کردند که متن آن بشرح زیر می باشد. بیانیه ی پایانی حاضران در مراسم سالگرد ستارخانبه نام خدا ظلمت صریح با تو سخن گفت پس تو هم با او به استعاره و ایما سخن مگو ما شرکت کنندگان در نود و سومین مراسم سالگرد سردار کبیر آذربایجان شهید ستارخان، با ایمانی راسخ به درستی راهی که انتخاب کرده ایم و با تکیه بر پشتیبانی مردم خود و با قسم به خون شهیدانی که در سالهای گذشته، خون خود را نثار آذربایجان کرده اند و ضمن تاکید دوباره بر ادامه مبارزات مدنی خویش، خواسته های خود را به حضور ملت خویش اعلام می کنیم. ۱. ما از حکومت جمهوری اسلامی ایران میخواهیم که از برخورد امنیتی با فعالان مدنی آذربایجان دست بردارد و با آگاهی از اینکه این فشارها خللی در اراده این ملت بزرگ ایجاد نمی کند به این فشارها سریعا خاتمه دهد. ۲. زندانیان سیاسی و فعالان مدنی و حقوق بشر آذربایجان را بدون هیچ قید و شرطی آزاد نماید. ٣. طی سالهای اخیر تعداد زیادی از نشریات کثیرالانتشار و دانشجویی هویت طلب و مستقل توقیف شده و مدیران مسئول آنها مورد ارعاب قرار گرفته اند. توقف این توقیفها و بازگشایی این نشریات را خواستاریم. ۴. مجازات تحصیلی دانشجویانی که به دلیل فعالیتهای هویت طلبانه و مدنی گرفتار احکام کمیته های انظباطی دانشگاهها شده اند فورا لغو شود.۵. امواج بیکاری، مواد مخدر و مهاجرت، آذربایجان را در معرض تهدید قرار داده است. عدم مسئولیت پذیری مسئولان در این خصوص غیر قابل تحمل شده است. ما مجازات مسئولین قاصر و مقصر را خواستاریم. ۶. بخشنامه مجبوریت تدریس به زبان فارسی در موسسات و دانشگاههای کشور ملغا اعلام گردد. ۷. مقدمات رسمی شدن زبان ترکی و ایجاد کانالهای رادیویی و تلویزیونی به این زبان در سراسر ایران فراهم شود. ٨. پروژه استان سازی در آذربایجان متوقف گردد و نام آذربایجان به استانهای آذربایجانی نشین برگردد و نیز اسامی بومی منطقه اعاده شود. ۹. آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان حفاظت شود و از غارت و تخریب عمدی و یا سهوی آن جلوگیری گردد. ۱۰. به نام اسلام به اقدامات نژاد پرستانه ادامه ندهد و اگر میخواهد به چنین کارهایی ادامه بدهد پسوند اسلامی را از نام رسمی کشور حذف نموده و به جای آن از عنوان "جمهوری پارسی ایران" استفاده کند. ۱۱. همچنین ادامه روابطه ایران با ارمنستان را محکوم میکنیم و معتقدیم که تا اعتراف ارمنستان به نسل کشی شیعیان قره باغ اشغالی و بازگرداندن سرزمین های اشغال شده به آذربایجان، کشورهای مسلمان باید روابط خود را با این رژیم اشغالگر قطع کنند. ۱۲. تروریستهای پ ک ک و پژاک و نیز قاچاقچیان تحت حمایت این جنایتکاران، جان و مال مردم در غرب آذربایجان را هدف تعدی قرار داده اند. برخورد قاطع با تروریستهاو قاچاقچیان را در غرب آذربایجان خواستاریم و سیاستهایی را که در راستای تغییر ترکیب جمعیتی این منطقه در حال پیاده شدن است را به شدت محکوم می کنیممزارستارخان سردار ملی بر اساس وصیت نامه آن شهید بزرگوار به تبریز منتقل شود.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(202);
آرشیو نظرات
موج جدید یکشنبه 27 آبان1386 19
یکشنبه، 27 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Sunday 18 November
از سرگیری دستگیری گسترده جوانان تحت عنوان "اراذل و اوباش"
خبرگزاری حکومتی ایسکانیوز: "مرحله دوم طرح دستگیری اراذل و اوباش از صبح امروز با اجرای عملیات گسترده پلیس تهران در منطقه حصار کرج آغاز شد. از ساعات اول امروز مأموران انتظامی استان تهران و فرمانده انتظامی کرج در منطقه حصار همراه با مأموران یگان ویژه پلیس و پلیس امنیت و اطلاعات استان تهران به سرپرستی فرمانده انتظامی کرج با حضور در این منطقه نسبت به دستگیری گسترده اراذل و اوباش در این منطقه اقدام کردند."
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(201);
آرشیو نظرات
بازداشت جدید یکشنبه 27 آبان1386 19
یکشنبه، 27 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Sunday 18 November
مریم حسین خواه فعال جنبش زنان بازداشت شد
ادوارنیوز: مریم حسین خواه فعال جنبش زنان ظهر امروز در دادگاه انقلاب بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
به دنبال دریافت احضاریه از سوی دادگاه انقلاب، خانم حسین خواه دیروز شنبه به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود و در جلسه بازپرسی ، بازپرس ضمن معرفی وی به عنوان یکی از دست اندرکاران سایت زنستان و تغییر برای برابری خواستار معرفی سایر دست اندرکاران این سایت توسط خانم حسین خواه ظرف مدت 24 ساعت می شود.
بنابه گفته همسر خانم حسین خواه ، وی ظهر امروز و در پی مراجعه مجدد به دادگاه، بازداشت و از محل دادگاه انقلاب به زندان اوین منتقل شده است.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(200);
آرشیو نظرات
ادبیات مقاومت یکشنبه 27 آبان1386 17
سروها ایستاده میمیرند
اما نمیدانم حالا که نوبت خودم شده چرا چنین شد ... دستم یخ زد اما قلبم آتش گرفت سرم گیج رفت فقط یک بیت شعر نوشتم وزدم زیر گریه من میروم اگر خدا بخواهد به خانه ام
ایخاک عزیز دار غبار سر وچشم و شانه ام
شاید به این علت بود که مخاطبم نه رئیس بود و نه محکمه، نه به دوست می نوشتم ونه به عشقم و نه حتی به دشمنم به دو چشمانی مینویسم که آنسوی دیوارها فرو ریختن فاصله را به انتظار نشستند شاید آن نگاه همان ریسمان محکمی باشد که از سنگینی آنچه بدان خواهم آویخت پاره نمی شود.، بار گران یک عمر عشق وایمان ومبارزه در آن لحظه کوتاه تلاقی در آن ثانیه ای که مثل تحویل سال چون باد می گذرد بار گرانی که کوهها از پذیرش آن سر باز زدند فقط با یک نگاه بدوش شما می افتد ! آری به شما می نویسم به شما مردمان فقیر ودرد مند میهنم به شما کودکان پا برهنه ومادران چشم به راه که در انزوای خاموش کوچه ها به انتظار نشسته اید به شما کارگران نجیب ورنج کشیده ای که در سی سالگی پیر شده اید فدایتان شوم به شما می نویسم که هیچ زنجیر و دشنه ای قادر نیست عشقتان را از دلم بیرون کند شما که دستهایتان به وسعت تمایی دریا هاست شما که قلبهایتان همیشه ابریست به دختران نگون بخت سرزمینم که چون گون در جشن چار شنبه سوری بیگانگان سوختند به پرندگان مهاجر که هرگز به خانه باز نگشتند به چله نشینان اوین وگوهر دشت به حجت ،عزت ولی الله ، اکبر، به تمام شهدای آزادی به جای شما دل سیر گریه می کنم به جای برادرم به جای برادر فرشته که در ازدحام نور تیر باران شد همانها که فهمیده بودند سروها ایستاده میمیرند به شما می نویسم به تو ارژنگ داوودی ،امیر حشمت ساران ، حشمت الله طبر زدی ،عباس لسانی، اوسانلو، به تو هادی حمیدی که جرمت سخن گفتن است به زبان مادرت آخر خیلی ها نمی دانند هادی بیست بهار از عمرش نگذشته بی خواب وخسته زیر شلاق وتوهین پشت میله هاست مرا ببخش مرا ببخشید شما که نه مثل دماوند که دماوند مثل شماست تو زهرا کاظمی آمدی که بگویی ما پرستو های مهاجر با شماییم چه بر سرت آوردند؟ تو زهرا بنی عامری که به روستا های همدان رفتی تا کودکانی از جنس رنج را پرستاری کنی به شما می نویسم وقلبم آتش گرفته و دستم یخ زده ومردی در کوچه میخواند: دیگر سلاح سرد سخن کار ساز نیست....

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(199);
آرشیو نظرات
آذربایجانغربی /زندان مرکزی شنبه 26 آبان1386 18
شنبه، 26 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Saturday 17 November
یورش وحشیانه به زندانیان سیاسی در زندان مرکزی ارومیه
بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی ارومیه در طی هفته های گذشته حملات وحشیانه ای علیه زندانیان سیاسی این زندان صورت گرفته است. کارگزاران زندان با باطوم به بند زندانیان سیاسی حمله ور شدند که در اثر این حمله تعدای زیادی از آنها بشدت زخمی شده اند. مسئولین زندان پس از حمله و ضرب و شتم زندانیان سیاسی تعدای از آنها را به سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان منتقل کردند.
از جمله کسانی که به این بند منتقل شده اند آقای سعید سنگر می باشد. سعید سنگر از زندانیان سیاسی که در شهریور سال 1379 دستگیر شد او ابتدا به اعدام محکوم شد و سپس حکم او به حبس ابد تقلیل یافت. سعید سنگر در اثر این حملات بشدت زخمی شده و به سختی قادر به راه رفتن است.
زندانیانی که به این بند منتقل می شوند بین 3 هفته تا 3 ماه در سلولهای انفرادی نگهداری می شوند. در این بند زندانیان سیاسی تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار می گیرند. از جمله شکنجه هائی که در این بند علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود، به قرار زیر است: ابتدا دست و پای زندانی را می بندند و سپس با ضربات کابل و باطوم به مدت طولانی زندانی را شکنجه می کنند و این ضربات تا بیهوش شدن زندانی ادامه پیدا می کند و سپس زندانی را در سلولهای تاریک انفرادی رها می کنند.سعید سنگر پس از چندین هفته شکنجه در سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان مرکزی ارومیه از 2 هفته پیش به زندان سنندج تبعید شد و در حال حاضر در سلولهای انفرادی این زندان بسر می برد.
کسانی که در این حملات به طور مستقیم شرکت داشتند و زندانیان سیاسی را مورد ضرب وشتم قرار قرار داده اند عبارتند از : فتحی رئیس زندان مرکزی ارومیه، فردین کردلر رئیس حفاظت و اطلاعات زندان ارومیه، جواد سهرابی و بحرینی از حفاظت و اطلاعات زندان، پیمان خان زاده، محمد رستم زاده، اکبر افشار، سرباز رشید و محمدی همراه با گارد زندان. افراد نامبرده همچنین زندانیان سیاسی در بند قرنطینه را مورد شکنجۀ قرار می دهند.
خانواده سنگر که خبر حمله به زندانیان سیاسی را شنیدند و از زخمی شدن فرزندشان در اثر این حمله مطلع شدند در هفته های اخیر چندین بار به زندان ارومیه مراجعه کردندو خواستار اطلاع یافتن از وضعیت فرزندشان بودند. ولی هر بار با برخوردهای تهدید آمیز فتحی رئیس زندان و فردین کردلر رئیس حفاظت و اطلاعات زندان مواجه شدند.
از سوی دیگر تا کنون خانواده سنگر چندین بار به اداره اطلاعات پیرانشهر احضار شدند و آنها را تهدید کرده اند که از حمله به زندانیان سیاسی ارومیه و زخمی شدن آنها و همچنین فرزندشان نباید کسی مطلع شود در غیر اینصورت با عواقب سنگینی مواجه خواهند شد.خانواده سعید سنگر تبعید او به زندان سنندج را از طریق زندانیان دیگر مطلع شدند. پس از مطلع شدن از تبعید وی به زندان سنندج تا به حال چندین بار به آنجا مراجعه کرده اند. خانواده او معتقد هستند که هنوز زخمهای او در اثر شکنجه ها بهبود نیافته و به این دلیل است که به آنها اجازه ملاقات نمی دهند. آنها بشدت از وضع فرزندشان نگرانند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران26 آبان 1386 برابر با 17 نوامبر 2007 موارد فوق به سازمانهای زیر گزارش شده:- دبیر کل سازمان ملل -شورای حقوق بشر سازمان ملل- سازمان عفو بین المل- سازمان جهانی منع شکنجه-بخش حقوق بشر اتحادیه اروپا- دیدبان حقوق بشر
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(197);
آرشیو نظرات
دوباره زندان شنبه 26 آبان1386 18
شنبه، 26 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Saturday 17 November
حکم 4 سال زندان برای دبیر بانه ای
خبرگزاری دیده بان حقوق بشر کردستان/کمیته بحران
بانه: محمد احمدنژاد، دبیر بانه ای در دادگاه انقلاب سنندج به 4 سال حبس تعزیری محکوم شد.
یک دبیر بانه ای به نام"محمد احمد نژاد" به اتهام "همکاری با گروههای مخالف نظام" به 4 سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در دادگاه انقلاب سنندج صادر شده است و نامبرده 20 روز جهت تجدید نظرخواهی فرصت دارد.
محمد احمد نژاد، سال گذشته نیز توسط نیروهای امنیتی در بانه بازداشت شده و پس از چند روز بازداشت با قرار وثیقه ی 30 میلیون تومانی آزاد گردیده بود.
شنبه 25 آبان 1386
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(196);
آرشیو نظرات
زندانیان سیاسی دردست افراد خودسر پنجشنبه 24 آبان1386 19
اطلاعيه شماره 7 كميته تلاش براي آزادي بازداشت‌شدگان خودسرانه سياسي و عقيدتي ادوارنیوز: گويا سير بازداشت‌هاي خودسرانه و غيرقانوني رو به فزوني گرفته است. در فاصله‌يي كه از زنداني شدن عمادالدين باقي رئيس انجمن حمايت از حقوق زندانيان مي‌گذرد، سهراب رزاقي استاد دانشگاه و مدير موسسه كنشگران، علي عزيزي و علي نيكونسبتي دو عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت و پدرام رفعتي از فعالان دانشجويي به بازداشتگاه روانه شده‌اند. «كميته تلاش براي آزادي بازداشت‌شدگان خودسرانه سياسي و عقيدتي» با تاكيد بر تامين حقوق اساسي اين بازداشت‌شدگان نسبت به بازداشت معصومه منصوري دانشجوي دانشگاه اميركبير كه در روز پنجشنبه سوم آبان و پس از بازداشت پدرش علي منصوري در اوايل شهريورماه صورت گرفته است، ابراز نگراني كرده و ارائه دلايل قانوني درخصوص چرايي اين بازداشت از طرف مراجع قضايي را خواستار است.همچنين بازداشت خانم مهين صارمي كه در تاريخ سيزدهم آبان‌ماه صورت گرفته باعث نگراني است. وي همسر علي صارمي است كه در شهريورماه و بعد از مراسم خاوران بازداشت شده است. اما در اين ميان شرايط نگهداري سعدي متين‌پور از فعالان دفاع از حقوق اقوام در زنجان كه هم‌اكنون در زندان به‌سر مي‌برد نيز قابل تامل است. سعيد متين‌پور فارغ‌التحصيل ليسانس فلسفه از دانشگاه تهران از ساعت 22:35 نيمه‌شب 4/ 3/86 در خيابان بازداشت و به مكان نامعلومي منتقل شده، پس از آن منزل او و پدرش توسط چهار مامور لباس شخصي تا ساعت 5 بامداد مورد بازرسي قرار مي‌گيرد. از جمله اقلام خارج شده از منزل ايشان ده‌ها جلد كتاب، نوار كاست - همگي مجوز چاپ از وزارت ارشاد داشته‌اند - يك جلد قرآن چاپ كردچي، شناسنامه، پاسپورت، كارت پايان خدمت است كه هيچ يك از اين اشياي خارج شده از منزل شماره گذاري نشده تا ليست دقيقي از آنها ارائه شود. تا مدت بيش از دو ماه هيچ اطلاعي از محل نگهداري وي در دست نبوده، در اين مدت سعيد چند بار تماس‌هاي ثانيه‌يي كوتاه مدت داشته كه مي‌گفته حالم خوب است. پس از دو و نيم ماه تنها خبر از وضعيت وي اين بوده كه سعيد به بند 209 اوين منتقل شده است. در همين ايام از طرف اطلاعات زنجان، با پدر و مادر سعيد تماس گرفته و مي‌گويند وقت ملاقات دارند اما همسرش نمي‌تواند در اين ملاقات شركت كند. پدر و مادر سعيد وي را در حضور يك مامور به مدت چند دقيقه (حدود 10 دقيقه) در وضعيت بسيار نامناسبي ملاقات مي‌كنند، پس از آن به مدت نزديك يك ساعت از طرف مامور ديگري كه خود را بازجو معرفي كرده بود پيام‌هاي تهديد آميز مي‌شنوند، وي گفته بود كه هركس از حال پسرتان پرسيد حق نداريد بگوئيد حالش چگونه بود، فقط مي‌گوئيد حالش خوب بود و به همسرش نيز بگوئيد كه كاري نكند از زندگي ساقطش كنيم.پس از اين مدت سعيد دوباره به بازداشتگاه اطلاعات زنجان منتقل شد ه و دور دوم بازجوييها در زنجان شروع مي‌شود. پس از آن يك وقت ملاقات دادند كه سعيد به نشانه ي اعتراض به وضعيت نامشخص و نا مناسب خود از شركت در اين ملاقات خودداري كرد. پس از دومين دوره ي بازجويي سعيد به مدت يك ماه به حال خود رها مي‌شود كه اين را طي تماس‌هاي تلفني مي‌گفته است. اما روز 7/8/86 بعد از 25 روز بي‌خبري سعيد طي تماسي گفته است كه دور سوم بازجويي‌ها در اطلاعات زنجان شروع شده است. در ضمن روز پنج شنبه 9/8/86 دادستان زنجان اظهار داشته كه شنبه 11/8/86 پنج نفري كه طي چند ماه گذشته بازداشت شده‌اند از جمله سعيد آزاد خواهند شد و خانواده‌ها بايد راس ساعت 11 شنبه در دادسرا حضور داشته باشند، كه شنبه ساعت 11 خانواده‌ها به دادسرا مراجعه مي‌كنند، نزديك ساعت 1 بعد از ظهر منشي دادستان گفتند دادستان مي‌گويند پرونده ي سعيد و بقيه بازداشت شدگان به دست ما نرسيده است. اين آخرين خبري است كه از اين پرونده در دست است.«كميته تلاش براي آزادي بازداشت‌شدگان خودسرانه سياسي و عقيدتي» با ابراز خوشحالي از آزادي آقاي هادي قابل عضو جبهه مشاركت ايران اسلامي، بهنام سپهرمند، مازيار سميعي و آرمان صداقتي همه فعال دانشجويي بار ديگر بر ضرورت تامين حقوق اساسي همه زندانيان سياسي و عقيدتي تاكيد كرده و خواهان توجه فوري مقامات قضايي به پرونده‌هاي مربوطه در سراسر كشور به‌خصوص موارد زير است: - عمادالدين باقي فعال حقوق بشر - پرونده سه دانشجوي دانشگاه اميركبير مجيد توكلي، احمد قصابان و احسان منصوري كه هم‌اينك در مرحله تجديدنظر نيز قرار دارد. - روناك صفارزاده فعال 21 ساله حقوق زنان در سنندج - منصور اسالو و ابراهيم مددي رئيس و نائب‌رئيس سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني - ليلا حيدري، بهروز صفري، جليل غني‌لو، رضا متين‌پور از فعالان دفاع از حقوق اقوام در زنجان - هوشنگ مظاهري نويسنده اهل اصفهان - خانم هانا عبدي از فعالان حقوق زن در سنندج - بازداشت‌شدگان انجمن قرآن در سنندج - بازداشت‌شدگان دراويش بروجرد - بازداشت‌شدگان در كردستان
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(195);
آرشیو نظرات
روزنامه نگاران درگیلان پنجشنبه 24 آبان1386 16
پنجشنبه، 24 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Thursday 15 November
حکم زندان برای روزنامه نگاران گیلانی
خبرنامه امیرکبیر/کمیته بحران/ایرانپرس/: به دنبال گسترش برخورد با روزنامه نگاران و دانشجویان، این بار نوبت به آرش بهمنی، بابک مهدیزاده و کوهزاد ‏اسماعیلی رسید که به موجب حکم دادگاه جزایی رشت به زودی راهی زندان خواهند شد.‏
بر اساس حکم شعبه ۱۰۶ دادگاه جزایی رشت آرش بهمنی، دبیر تحریریه هفته نامه گیلان بهتر و عضو شورای مرکزی ‏سازمان ادوار تحکیم وحدت شاخه گیلان به اتهام توهین به امام زمان و نشر اکاذیب به تحمل ۱۶ ماه حبس، بابک مهدی ‏زاده، روزنامه نگار و عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت - شاخه گیلان و کوهزاد اسماعیلی، عضو ‏دیگر شورای مرکزی سازمان ادوار به اتهام نشر اکاذیب به تحمل ۴ ماه حبس محکوم شده اند.‏
حکم دادگاه به شرح زیر است:‏
‏”موضوع: توهین به امام زمان(عج) و نشر اکاذیب ‏
آقایان- آرش بهمنی………..‏۲- سید کوهزاد اسماعیلی…………‏۳- بابک مهدی زاده…………..‏
‏”دائر به توهین به امام زمان (عج) و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بتوسط متهم ردیف اول و نشر اکاذیب ‏به قصد تشویش اذهان عمومی بتوسط متهمان ردیف دوم و سوم دادگاه با توجه به گزارش مامورین و مفاد کیفر خواست ‏‏۳/۶/۸۶ - ۱۲۳۳ و تقاضای مجازات متهمین بتوسط نماینده محترم دادستان و اقرار صریح متهمین در تحقیقات مقدماتی ‏و در جلسه دادگاه و اظهارات بلاوجه آنان در مورد عدم اطلاع و با عنایت به نامه ها و گزارش های ارسالی از طریق ‏وبلاگ و مجموع محتویات پرونده بزه انتسابی مشارالیهم محرز و مسلم فلذا مستندا به مواد ۵۱۳ و ۶۹۸ ق مجازات ‏اسلامی هر یک از متهمین را بابت نشر اکاذیب به تحمل چهار ماه حبس و متهم ردیف اول را بابت توهین به امام زمان ‏‏(عج) به تحمل یک سال حبس محکوم مینماید رای صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل ‏تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدید نظر استان می باشد.”‏
آرش بهمنی، بابک مهدیزاده و کوهزاد اسماعیلی پیش از این و همزمان با سفر محمود احمدی نژاد به گیلان بازداشت ‏شده و مدتی را در زندان گذرانده بودند.بابک مهدیزاده در حال حاضر دوران سربازی را می گذراند و آرش بهمنی، در انتظار برگزاری دادگاه انقلاب است که ‏در آنجا نیز اتهاماتی مشابه متوجه وی شده است.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(194);
آرشیو نظرات
آزادی ىک زندانی سیاسی بطورمشروط پنجشنبه 24 آبان1386 11
آزادی امیر عباس بنائی کاظمی هویت طلب آذربایجانیساوالان سسی/کمیته بحران/:به گزارش رسیده از تبریز، امیر عباس بنایی کاظمی از فعالان حرکت ملی آذربایجان در این شهر،پس از تحمل 6 ماه حبس، به تازگی از زندان تبریز آزاد شده است.
بر اساس همین گزارش این فعال ملی که پيش از اين از سوي دادگاه انقلاب تبریز به ۲ سال زندان محکوم شده بود.پس از تقاضای تجدید نظر این محکومیت به یک سال تقلیل یافته بود. و با توجه به اينكه بنایی کاظمی تاكنون در حدود شش ماه از اين مدت محكوميت را تحمل كرده بود، با درخواست آزادي مشروط، آزاد گشته است.
خاطر نشان می شود وی در تاریخ 24 اردیبهشت ماه ۸۶، در پی حمله نیروهای اطلاعاتی به منزل بازداشت و بعد یک ماه بازداشت و شکنجه در سلول انفرادی وزارت اطلاعات به بند ۹زندان مرکزی تبریز انتقال یافته بود.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(193);
آرشیو نظرات
فعالان حقوق بشر گزارش داد پنجشنبه 24 آبان1386 10
تبعيد دو زندانی سياسی کردستان
بنا برگزارشات رسيده محمد کريم زارعي و محمد مرادي دو تن از متهمين به ترور يکي از فرماندهان سپاه پاسداران ناصر بيگدلي از زندان مرکزي سنندج به زندان هاي طبس و مسجد سليمان تبعيد شدند . در پي ترور يکي از فرماندهان سپاه پاسداران به نام ناصر بيگدلي ( ثارالله سنندج) 4 تن از شهروندان کرد به نام هاي محمد کريم زارعي ، محمد مرادي ، نادر محمدي و تيمور محمدي در 27/11/85 بازداشت شدند ، در تحقيقات اوليه دو تن از بازداشت شدگان آقايان زارعي و مرادي با قيد ضمانت 50 ميليون توماني آزاد شدند و در تير ماه 86 مجددا بازداشت شدند و توسط شعبه 2 دادگاه انقلاب به رياست حسن بابايي در تاريخ 14/6/86 آقايان نادر محمدي و تيمور محمدي به اعدام محکوم گشته و زارعي و مرادي به ترتيب به 15 سال و 20 سال زندان محکوم شدند .
حکم اعدام در مورد نادر محمدي و تيمور محمدي پس راي دادگاه تجديد نظر در تاريخ 14/7/86 به اجرا در آمده و در رسانه هاي برون مرزي به عنوان دو تن از اعضاي حزب دموکرات کردستان معرفي شدند و آقايان زارعي و مرادي پس از ترخيص از اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزي سنندج انتقال يافتند و پس از دو هفته اقامت در اين زندان به ترتيب به زندان مرکزي طبس و زندان مرکزي مسجد سليمان تبعيد شدند .
آقايان زارعي و مرادي که بيش از 75 روز در سلول هاي انفرادي اداره اطلاعات سنندج تحت شکنجه قرار گرفته اند بار ها اتهام ترور را رد کرده اند . خانواده هاي ايشان نيز اعلام داشته اند که در زمان وقوع ترور آنها در کردستان عراق بوده اند .با توجه به تاريخ بازداشت و صدور حکم و راي دادگاه تجديد نظر که در کمتر از 6 ماه انجام گرفته است روند غير قانوني و نا عادلانه رسيدگي به پرونده متهمين را به خوبي نشان مي دهد لذا بدين وسيله ضمن محکوم کردن اعدام دو تن از بازداشت شدگان از سازمان هاي حقوق بشري مي خواهيم با بررسي دقيق پرونده ، اين افراد را در رسيدن به حقوق خود ياري رساند .
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(192);
آرشیو نظرات
دستگیریها وسعت مییابد پنجشنبه 24 آبان1386 10
چهارشنبه، 23 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Wednesday 14 November
دستگیری دو خبرنگار هفته نامه بهار اهواز
کمیته بحران :به گزارش پایگاه خبری فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ماموران وزارت اطلاعات ابوالفضل عابدینی، خبرنگار خوزستانی را روز سه شنبه 22 آبانماه در نزدیکی محل کارش (دفتر هفته نامه بهار) در اهواز دستگیر کرده و به نقطه نامعلومی انتقال داده اند.
در پی دستگیری ابوالفضل عابدینی، یکی از همکاران او به نام کسری الله سوند نیز که برای پیگیری وضعیت وی به ستاد خبری اهواز مراجعه کرده بود، توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت می شود.
تلاش خانوادۀ ابوالفضل عابدینی برای بدست آوردن خبری از وی تا کنون بی نتیجه بوده و آنها هیچ اطلاعی از وضعیت او ندارند.
این خبرنگار خوزستانی طی هفته های اخیر علیرغم جو سرکوب و اختناق مطلق، تلاش زیادی برای اطلاع رسانی در مورد اعتراضات کارگران محروم نیشکر هفت تپه انجام داده است.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(191);
آرشیو نظرات
آخرین خبراززندان اوین پنجشنبه 24 آبان1386 10
چهارشنبه، 23 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Wednesday 14 November
منصور اسانلو به اندرزگاه 7 انتقال يافت
بنا بر گزارشات رسيده از زندان اوين منصور اسانلو رئيس سنديکاي کارگران اتوبوسراني تهران ساعاتي پيش از بيمارستان بصير به اندرزگاه 7 زندان اوين انتقال يافت .
عليرغم گذشت بيش از 4 ماه از بازداشت منصور اسانلو هنوز آثار ضرب و شتم زمان دستگیری او اعم از ضرب ديدگي پا، دست و مچ دست قابل روئيت است.
منصور اسانلو در مرکز فوق تخصصي چشم پزشکي بصير تحت درمان قرار داشت و آثار پيوند شبکه چشم وي نيز مشهود است .
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(190);
آرشیو نظرات
این خبررابیادداشته باشید پنجشنبه 24 آبان1386 10
احتمال انفجار موشک در منطقه پارچین
کمیته بحران گزارش دریافتی از تهران پارس: روز سه شنبه ساعت 5 عصر صدای مهیبی در پارچین شنیده شد. به گقته ساکنین این محل، یک موشک از پادگان پارچین شلیک شده و در نزدیک روستايی به نام "حمومک" برخورد کرده است. یک موشک هم عمل نکرده و نزدیک به پارچین فرود آمده و برای همین شهرک مسکونی پارچین را تخلیه کردند.
سه شنبه شب اتوبان خراسان را یگان ویژه پلیس بسته بود و هلیکوپترهای پلیس هم در شرق تهران مخصوصا در حکیمیه در هوا در ارتفاع پائین دور می زد.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(189);
آرشیو نظرات
ساوالان سسی گزارش میدهد چهارشنبه 23 آبان1386 18
انتقال علی عباسی فعال اردبیلی از سلول انفرادی به بند عمومی زندان ساوالان سسی: اخبار رسیده از اردبیل حاکیست علی عباسی فعال اردبیلی بعد ۳۴ روز بازداشت در سلول انفرادی وزارت اطلاعات از ۳ روز پیش به بند ۷ زندان مرکزی اردبیل انتقال یافته است.اتهامات وارده بر وی تبلیغ علیه امنیت ملی می باشد.بر اساس همین گزارش عباسی که ممنوع الملاقات نیز شده است در شرایط نامناسب جسمی و روحی بسر می برد.
نوشته شده توسط ٍٍساوالان سسی در سه شنبه
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(188);
آرشیو نظرات
منصورامان:نقش دانشگاه چهارشنبه 23 آبان1386 16

قواعد بازی را دانشجویان تعیین می کنند
منصور امان
آقای احمدی نژاد، گُماشته ولی فقیه بر مسند ریاست جمهوری، با حضور دُزدانه خود در دانشگاه علم و صنعت، به گونه ناخواسته یک پیروزی دیگر را به حساب جُنبش دانشجویی ثبت کرد.
نمایش سُخنرانی او که در حلقه مُحاصره ماموران امنیتی، با شرکت مُشتریان لباس شخصی و در محوطه ی تعطیل شُده ی دانشگاه بازی شُد، اعتراف عملی و گویا به کوبیده شُدن مُهر عُنصُر نامطلوب بر پیشانی رییس دولت نظامی – امنیتی از سوی دانشگاه است. برای آقای احمدی نژاد این مُحیط امن نیست زیرا قواعد بازی در آن را دانشجویان تعیین می کنند و آنها پیش تر نظر خود را در باره پهن کردن بساط معرکه گیری در کانون علم و آزادی اینگونه ابراز داشته اند: "رییس جمهور فاشیست، دانشگاه جای تو نیست!"
آقای احمدی نژاد اندکی پیش از این و دُرُست همان هنگامی که تصور می کرد با وُجود به راه انداختن موج اخراج و دستگیری دانشجویان و کلید داری اُتاق شکنجه و سلول انفرادی اکنون می تواند بر سر گور دانشگاه نماز میت بخواند، ناچار شُد از در پُشتی پُلی تکنیک پا به فرار بگُذارد. اکنون باند نظامی – امنیتی با برپایی مخفیانه مراسم سُخنرانی برای وی در علم و صنعت و وارد کردن سُخنران و شنوندگان اش از همان در، شهادت می دهد که سرکوب بی اثر مانده و جای توهُم زیادی نسبت به هموار شُدن میدان شلنگ اندازی باقی نمانده است.
مُبارزه و مُقاومت جُنبش دانشجویی، باند نظامی – امنیتی و سرگُماشته آن را به پناه بُردن به سوراخهای امن وادار کرده است. با پستویی در علم و صنعت و در میان مواجب بگیران تکبیر زن، آنها کابوس روبرو شُدن با دانشجویان را ایمن می جویند.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(187);
آرشیو نظرات
موسویان جاسوس است؟ چهارشنبه 23 آبان1386 16
چهارشنبه، 23 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Wednesday 14 November
اتهام موسويان مبنی بر ارائه اطلاعات از جمله به سفارت انگلستان
خبرگزاری حکومتی فارس: وزير اطلاعات اعلام کرد که اتهام موسويان مبني بر ارائه اطلاعات به افراد بيگانه از جمله سفارت انگلستان از نظر وزارت اطلاعات اثبات شده است.
غلامحسين محسني‌اژه‌اي وزير اطلاعات كه امروز چهارشنبه در جلسه‌ رأي اعتماد مجلس به وزراي نفت و صنايع در مجلس حضور يافته بود با بيان اينكه پرونده حسين موسويان هم اكنون در دست قوه قضائيه است، گفت: «اتهام ايشان ارائه اطلاعات بر خلاف مصالح و امنيت كشور به افراد بيگانه از جمله سفارت انگلستان بوده كه از همان روز اول به ايشان تفهيم شد و اين اتهام از نظر وزارت اطلاعات اثبات شده است.»وي در پاسخ به سوال ديگر مبني بر اينكه رئيس جمهور اعلام كرده به قاضي پرونده جاسوس هسته‌اي فشارهايي آورده‌اند، نظر شما در اين باره چيست؟ با تائيد اين مسأله گفت: «با قاضي پرونده تماس گرفته شده و تقاضاهايي هم از وي شده است.»
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(186);
آرشیو نظرات
ادامه توهین چهارشنبه 23 آبان1386 16
چهارشنبه، 23 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Wednesday 14 November
فاطمه رجبی: حيف از بزغاله!
فاطمه رجبی از نزدیکان احمدی نژاد : آنچه دكتر احمدي‌نژاد درباره ستيزه‌گران با موعودگرايي گفته است، عين واقعيت و بسيار كمتر از ميراني است كه مستحق آن هستند. "حيف از بزغاله"! زيرا كساني كه انتظار و منتظر و موعود و مشتاقان او را براي "قدرت و ثروت" خود خطري جدي مي‌دانند، و با همين هدف "فرهنگ انتظار" را خرافه‌گرايي مي‌خوانند پست‌تر و ناچيزتر از بزغاله‌اند.
آنان كه در "برنامه‌اي پنهان و درازمدت"، و با "ابزارهاي راست و چپ"، بي‌مبنا و غيرقابل قبول به "شخصيت‌هاي نظام"،‌ "استوانه‌هاي نظام" "چهره‌هاي برجسته" و ... تبديل شده‌اند، اين فتنه موعودستيزي را راهبري مي‌كنند. واقعيت آن است كه هم صهيونيزم تنها راه نجات خود را مرگ احمدي‌نژادي مي‌داند كه منجي‌گرايي را ترويج مي‌كند، و هم انديشه‌گران حاكميت شيطان بزرگ، احياي مفهوم گم‌شده امام غايب به وسيله احمدي‌نژاد را پس از 16 سال طرد توسط دو رئيس‌جمهور دارنده لباس روحاني، يك خطر بزرگ براي امريكا، صهيونيزم و همه انديشه‌هاي روشنفكرانه ضدبشري به شمار مي‌آورند، و هم مافياي قدرت و ثروت، خويش و منافع خويش را در اقتصاد و قدرت سياسي با بقا و رواج گفتمان انتظارگرايانه رئيس‌جمهور در مهلكه مي‌بينند.
به همين دليل يك‌كاسه شدن انگيزه و هدف داخلي و خارجي، صف واحد موعودستيزي را تشكيل داده است. آيا واقعيت‌ها بيانگر آن نيست كه واژه "انتظار"، مفهوم "منتظِر و منتظَر» و «مبناي منجي‌گرايي» در دهه نخست به طور كلي از فرهنگ حاكميت رخت بر بسته بود؟ آيا سيل تخريبگر روشنفكرانه عليه احمدي‌نژاد در انتخابات نهم، و بمباران كلمه "ارتجاع، متحجر، واپس‌گرا، جمود و تحجر و ..." هم از سوي پليدترين عناصر فرهنگ‌سوز و صاحبان قدرت در آن دوره، همين معناي حيات‌بخش را به ستيز نگرفته بود؟
سامري" روشنفكر زمان خود بود. او روشنفكري تمام‌عيار بود كه طبق فرهنگ روشنفكري "اعتقاد بني‌اسرائيل" را به "خداي موسي" با "شك‌گرايي" و "پرسشگري" و "تجربه‌گرايي علمي" به مصاف گرفت. بنابراين، آيا "گوساله" او بايد مورد تحقير و طرد "موحدان" قرار گيرد يا "خود سامري"! آيا موسي كليم‌الله، با آن "گوساله طلايي" مبارزه كرد يا با شك‌گرايي روشنفكرانه مشخص سامري؟
طبيعي است كه "سامري" خود "گوساله‌تر" از آن گوساله طلايي بود، و البته گروندگان به او از وي "گوساله‌تر" ! قرآن چه مي‌گويد؟ احاديث با اين "بدعت‌گزاران" و "منحرفان فرهنگ‌سوز" چگونه برخورد مي‌كند؟ آنچه دكتر احمدي‌نژاد درباره ستيزه‌گران با موعودگرايي گفته است، عين واقعيت و بسيار كمتر از ميراني است كه مستحق آن هستند. "حيف از بزغاله"! زيرا كساني كه انتظار و منتظر و موعود و مشتاقان او را براي "قدرت و ثروت" خود خطري جدي مي‌دانند، و با همين هدف "فرهنگ انتظار" را خرافه‌گرايي مي‌خوانند پست‌تر و ناچيزتر از بزغاله‌اند.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(185);
آرشیو نظرات
درگیریهای شدید چهارشنبه 23 آبان1386 11
چهارشنبه، 23 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Wednesday 14 November
درگیریهای شدید میان شورشیان کرد و پاسداران در کرمانشاه
یک سایت حکومتی به نام "جهان" در گزارشی نوشته است در جریان درگیریهای شدید بین نیروهای سپاه پاسداران و شورشیان کرد وابسته به گروه پژاک، شماری کشته و مجروح شده اند.
این درگیریها در ارتفاعات شاهو مابین کرمانشاه و پاوه رخ داده است.
همچنین درگیری‌ ديگری بین نيروهای سپاه پاسداران و کردهای پژاک در منطقه ماکو از شهرهای مرزی استان آذربایجان غربی رخ داده که در جریان آن یک خودروی نظامی منهدم شده است.
گفتنی است سپاه پاسداران طی روزهای اخیر توپباران روستاهای کردستان عراق را از سرگرفته است.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(184);
آرشیو نظرات
مصاحبه رادیوتلوزیونی باکمیته بحران سه شنبه 22 آبان1386 20
امیرحسین موحدی درتفسیرخبر بخش فارسی رادیوتلوزیون امریکا:
سرکوب وبحران حقوق بشردرایران سیتماتیک است
جمشیدچالنگی میزبان تفسیرخبردررادیوتلوزیون امریکادوشنبه شب درکنار دومهمان دیگرش یعنی خانم الهه هیکس ازهیومن رایت وآقای منفرد ازدبیراجرائی کمیته بحران زندانیان سیاسی ایران امیرحسین موحدی درداخل کشوردعوت کرده بوددربحث وبررسی موضوع حقوق بشردرایران شرکت نمایدموحدی درآغاز سخن خود اظهارداشت دیگرنمیتوان باواژه ((نقض حقوق بشر)) آنچه راکه درایران میگذردتوصیف کردوبنظر میرسدحقوق بشردرایران دچاریک وضعیت بحرانی شده ورفتارحاکمیت بایدازدیدگاه رفتارشناسی سرکوب موردبررسی قرارگیرد وی افزود:سرکوب جنبش مدنی ایران بایک طرح وبرنامه وبطورسیستماتیک پیش میرودومبادافکر شوداین بگیروببندها تصادفیست دراین روش سیستماتیک سرکوب هرطیفی مقدمه وزمینه سازسرکوب طیف دیگریست مثلا اکنون که فعالین ومدافعین حقوق بشرهدف ماشین سرکوب واقع شده اندتجربه نشان میدهد که ارعاب ودستگیری این فعالین مقدمه سرکوب گسترده مردمیست اما قبل ازاین گسترش بایدارتباط بدنه فعال جنبش با دنیلی آزادورسانه هاوجامعه قطع شودفعالین حقوق بشر نورافکنهای جنبش هستند که حاکمیت مصممبه خاموش کردن آنست تادرفضای تیره وتاریک ودرخلا خبررسانی بتوانند باسرکوب گروههای بزرگ حرکت مانندجنبشهای کارگری-معلمین-اقوام هویت خواه ودانشجویان ازبحران عظیمی که گرفتارش شده اندرها شوندوقتی آقای عمادالدین باقی راکه ازنادرافرادی بودکه درسالهای اخیرسعی میکردبدون اصطکاک وردشدن ازخطوط قرمز حرکت کنددستگیر میکنند پیامی دراین دستگیری وجودداردوتکلیف بقیه مدافعین حقوق بشرکه این خطوط قرمزبرایشان ارزش نداردروشن است وطبیعی است که افرادی مانندسعیدمتین پوروعبدالله عباسی جوان درزندان باشندوبراین اساس من فکرمیکنم بحران حقوق بشردرایران روبه تزایدداشته وگسترش خواهدیافت .
خانم الهه هیکس نیزتائید کرددرتمام این سالهایی که فعالیت داشته متاسفانه با اینهمه سرکوب مواجه نشده بود دراین گفتگوآقای منفردبا مسئول دانستن سازمانهای بین المللی تاکیدکرداین سازمانها بیشتر تشریفاتی عمل کرده وبااقدامات بسیارضعیف خودحکومت رادر ترعیب وسرکوب مردم تشجیع وتشویق کرده اندخانم هیکس دراینموردبهاظهارات منفرد ایرادگرفت وازاقدامات سازمانهای مزبوردفاع کرد.دبیر اجرائی کمیته بحران ضمن ارائه گزارشی ازآخرین شرایط زندانیان سیاسی ودستگیرشدگان دراویش گنابادی افزود که تمام ابعاد سرکوب فعلی درراستای استراتزی النصربالرعب پیش میرود موحدی ازوضعیت جسمانی عباس جوان که استاددانشگاه زندانی وبیماردربند۲۰۹است اظهارنگرانی کردوانتقال مجددآقای طبرزدی به زندان رامحکوم کردهادی حمیدی واکبرزاده و تعدادیگری ازدانشجویان وجوانان آذربایجان دیگر مواردبحرانی بودکه موحدی دراین برنامه ازآنها نام برد همچنین دوتن از کارگران نیشکرهفت تپه ازسخن وی پوشیده نمانداین برنامه ازساعت ۲۳الی۲۴دوشنبه روی آ نتن بود.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(183);
آرشیو نظرات
دانشگاه اصفهان به صحنه آمد سه شنبه 22 آبان1386 17
شنبه، 22 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Tuesday 13 November
تجمع اعتراضی در دانشگاه اصفهان
/کمیته بحران/خبرنامه امیرکبیر:/ایرانپرسنیوز/ روز گذشته، دوشنبه ۲۱ آبان، دانشجویان دانشگاه اصفهان با برپایی تجمعی نسبت به فشارهای روزافزون بر دانشجویان این دانشگاه اعتراض کردند. همچنین دانشجویان دانشگاه اصفهان خواستار آزادی ۳ دانشجوی دربند پلی تکنیک، احمد قصابان، مجید توکلی و احسان منصوری شدند.
در بخشی از فراخوان دانشجویان اصفهان برای برپایی تجمع آمده است:
دانشجویان دانشگاه اصفهان
روزی با گذاشتن شرایط و تبصره های دست و پاگیر و حذف گروه عظیمی از دانشجویان فعال شکل گیری شورای صنفی را به رویائی تحقق نیافتنی تبدیل می کند. روز دیگر به بهانه دگراندیش و انتقادی بودن شورای مرکزی صنف دانشجوئی آن را به تعطیلی می کشانند. زمانی به دلیل جبهه گیری خاص انجمن اسلامی دانشجویان در برهه ی انتخاب ریاست جمهوری آن رابا خاک یکسان می کنند و زمانی دیگر به جرم ابراز اندیشه و در هم شکستن سکوت و خفقان، فعالان نشریاتی و فرهنگی را با احکام انضباطی روبرو می کنند. فشارهای سنگین بر دانشجویان دختر به دلیل پوشش، زخمی است که بر پیکر آزادی زن نشسته است و تشدیدش می کند. خفقان و سکوت، حمله های ظلم و استبداد را وحشیانه تر نموده است و وقیحانه دست به اخراج و بازنشسته کردن اساتید دگر اندیش می زنند.
هر روز بدتر از روز قبل؛ قفل سکوت باید شکسته شود و فریاد اعتراض سر داده شود. باید برای تحقق خواسته های صنفی و سیاسی خود فریاد زد. همچنین دانشجویان و دگراندیشان از دانشگاه پلی تکنیک که در بند به سر میبرند (احمد قصابان، مجید توکلی، احسان منصوری) چشم امید به اعتراض های ما برای آزادی خود دارند. اکنون باید برای تحقق خواسته های خود به پا خواست اکنون باید فریاد “نه” به وضع موجود را رساتر سر داد تا آیه های استبداد و تحجر به لرزه بیفتد. از همه شما می خواهیم به پا خیزید و برای تحقق آرمانهایتان فریاد سر دهید.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(182);
آرشیو نظرات
آکوکردنسب دوشنبه 21 آبان1386 11
دستگاه قضايی استان کردستان نمونه بارز عناد با روزنامه نگاران
گزارشگران بدون مرز : ٢٢ آبان ماه اعلام شد دادگاه تجديد نظر استان کردستان حکم شش ماه زندان اکو کردنسب را برای " انتشار اخبار و مطالبي در سايت شخصي" تائيد کرده است. اين روزنامه نگار در ٣١ شهريور ماه از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج با استناد به "ماده ٥٠١ قانون مجازات و تعزيرات اسلامی" به سه سال زندان برای "جاسوسي" محکوم شده بود.
" ما از کاهش محکوميت آکو کرد نسب خرسنديم اما بر اين باوريم که روزنامه نگاران را نبايد برای نوشتن زنداني کرد. ما خواهان منع تعقيب و آزادی بدون قيد و شرط آکوکرد نسب و همه روزنامه نگاران زنداني هستيم ، دشمني آشکار دستگاه قضايي با روزنامه نگاران مستقل بر پايه بدبيني نابجای حاکمان ايران است که آنها را " پايگاه دشمن" و " وابسته به خارج" مي دانند، اين عناد هر روز شدت بيشتری مي يابد دستگاه قضايي استان کردستان نمونه بارز اين عناد است،هم اکنون در اين استان ٤ روزنامه نگار در زندان بسر مي برند.
آکو کردنسب روزنامه نگار هفته نامه کرفتو در روز ٣٠ تيرماه توسط ماموران وزارت اطلاعات در دفتر اين نشريه بازداشت شد. ١۹ شهريور ماه محاکمه وی در پشت درهای بسته آغاز و در ٣١ شهريور ماه به سه سال زندان برای "جاسوسي" محکوم شد. روزنامه نگار هفته نامه کرفتو در تمام مدت بازداشت از حق ملاقات با خانواده و وکلای خود محروم بود. ۲۲ آبان اعلام شد که دادگاه تجديد نظر استان کردستان حكم سه سال زندان وی را به شش ماه حبس تعزيري كاهش داده است.
از سوی ديگر اجلال قوامي روزنامه نگار هفته‌‏نامه توقيف شده ی پيام مردم کردستان در وضعيت جسمي نابساماني بسر مي برد. اين روزنامه نگار سال ٨٤ در زندان مبتلا به عفونت چشم شد و تا پيش از دستگيری اش در تيرماه سال جاری تحت درمان قرار داشت. اجلال قوامي در سال ١٣٨٤ به مدت ٦٥ روز در بازداشت به سر برد كه در نهايت با قرار وثیقه ی يك ميليارد ريالى از زندان آزاد شده بود. اجلال قوامي در تاريخ ١٨ تيرماه پس از احضار به دادگاه دستگير و روانه زندان شد. وی در ١۹ خرداد ماه از سوی شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب سنندج، به سه سال زندان محکوم شده بود.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(181);
آرشیو نظرات
عباس خرسندی/کمیته بحران یکشنبه 20 آبان1386 17
نگرانی نسبت به وضعیت عباس خرسندی
/کمیته بحران :به گفته خانواده عباس خرسندی، فعال سیاسی، که در شهریور ماه در منزلش در فیروزکوه بازداشت شده بود، وی با وجود گذشت 2 ماه از زمان بازداشتش تاکنون امکان ملاقات با خانواده را بدست نیاورده است.عباس خرسندی، روز 18 شهریورماه به طور همزمان با 5 فعال سیاسی و حقوق بشری دیگر در منزلش بازداشت و به بند 209 زندان اوین انتقال یافت.
وی در آخرین تماس خود از انتقالش به اتاق های عمومی بند 209 و اتمام دوران بازجویی خود، خبر داده است.خانواده خرسندی که در روزهای گذشته اخبار نگران کننده ای را در مورد وضعیت نامناسب جسمانی این فعال سیاسی از زندان دریافت کرده بودند، می گویند:" وی در آخرین تماس خود، وضعیت سلامتی اش را مناسب دانست. با این حال انها در مورد صحت گفته های او اطمینان ندارند."عباس خرسندی پیش از این نیز در سال 84 به مدت 1ماه در بند 209 زندان اوین در بازداشت به سر برد که با سپردن قرار وثیقه از زندان ازاد شد.هم اکنون وکالت وی را عبدالفتاح سلطانی بر عهده دارد.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(180);
آرشیو نظرات
ای ایران ای مرز.....! یکشنبه 20 آبان1386 17

چهارشنبه، 9 آبان ماه 1386 برابر با 2007 Wednesday 31 October
فیگارو: طرح حمله آمریکا به رژیم تهران آماده است
روزنامه فرانسوی فیگارو در گزارشی با عنوان 'آمريكا آماده حمله به رژیم تهران است'، نوشت آنهايیكه فکر می کنند مشکلات آمريكايیها در عراق آنها را از جنگ علیه رژیم تهران باز می دارد، در اشتباه اند.
فیگارو نوشت طرح حمله آمریکا به رژیم تهران آماده است. این طرح شامل بمباران هوايی، حملات موشکی و عمليات زمينی با نيروهای ويژه خواهد بود. براساس این طرح، پایگاههای سپاه پاسداران و مراکز نظامی رژیم تهران هدف حمله قرار خواهند گرفت.
به نوشته این روزنامه فرانسوی، نيروی دريايی انگلستان مسئول مقابله با واکنش احتمالی رژيم تهران در خلیج فارس خواهد بود.
فيگارو نوشت گوردون براون، نخست وزير انگستان به رئيس جمهور آمريكا گفته است در صورت اثبات دست داشتن رژیم تهران در عملیات مهم تروریستی، از اقدام نظامی عليه اين رژيم حمایت خواهد کرد.
فیگارو نوشت اين امر با اظهارات ژنرال دان مک نيل، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان مبنی بر حمایت رژیم تهران از شبه نظامیان اسلامگرا در این کشور اثبات ميشود. علاوه بر اين ژنرال ديويد پتريوس، فرمانده نيروهای ائتلاف در عراق نیز رژيم تهران را به دست داشتن در عملیات مرگبار علیه نیروهای آمریکايی و انگلیسی متهم کرده است.
نشریه تایم چاپ آمریکا نیز در آخرین شماره خود با اشاره به متهم شدن سپاه پاسداران به دست داشتن در برنامه های تسلیحات هسته ای و حمایت از تروریسم نوشته بود سخت تر شدن مواضع ایالات متحده، بیانگر یک چرخش قاطع، نه صرفا برای متوقف ساختن برنامه هسته ای رژیم تهران، بلکه برای پایان دادن به حکومت ملایان در ایران است.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(179);
آرشیو نظرات
درگیری بادراویش گنابادی یکشنبه 20 آبان1386 17

تنش در بروجرد بدنبال درگيری دراويش و بسيجیان

بدنبال درگيری ميان دراويش گنابادی و افرادی که گفته می شود وابسته به بسيج يکی از مساجد شهر بروجرد بوده اند دهها نفر زخمی شده و تعداد نامعلومی نيز بازداشت شدند. خبرگزاری های وابسته به جمهوری اسلامی گزارش داده اند که درگيری ها به اين دليل رخ داد، که هواداران يکی از فرقه های صوفيان، شنبه شب به مسجد النبی در بروجرد حمله کردند.
به نوشته همين خبرگزاری ها، اين حمله و درگيری به زخمی شدن چند تن از نمازگزاران و گروگان گرفتن شش نفر از بسيجيان شهر انجاميد و در پی آن برخی از شهروندان بروجردی تحصنی اعتراض آميز انجام دادند. اما مصطفی آزمايش، نماينده دراويش گنابادی در خارج از ايران در گفت و گو با راديو فردا، خبر حمله به مسجدالنبی را رد می کند و می گويد: گروهی از بسيجيان بروجرد از قبل برای حمله به حسينيه درويش ها آماده شده بودند.
سايت های خبری وابسته به دراويش نيز در اين زمينه گزارش کرده اند که «روز شنبه، ۱۹ آبان ماه، مقارن ساعت هشت شب، عده ای اخلالگر حسينيه دراويش گنابادی در بروجرد را به محاصره در آوردند که نيروهای انتظامی با اطلاع دراويش و به درخواست آنان در صحنه حاضر شدند و ظاهراَ از تهاجم اين افراد به حسينيه جلوگيری نمودند.» اين گزارش ها می افزايد: «در اين فاصله دراويش به تمامی مسئولين مربوطه اين موضوع را اطلاع داده اند، اما متاسفانه در ساعت ۱۲ شب نيروهای انتظامی منطقه را ترک نموده و مهاجمين به حسينيه حمله می نمايند و بعد از سه ساعت درگيری و پرتاب گاز اشک آور از سوی آنان، حسينيه را به تصرف در آورده، به آتش کشيده و با بولدوزر تخريب و با خاک يکسان می نمايند.»
دراويش گنابادی اعلام کرده اند که «تاکنون بيش از۵۰۰ نفر از دراويش توسط نيروهای نظامی بازداشت و زندانی شده اند. تعداد ۱۰۰ نفر از آنان نيز مجروح و به بيمارستان منتقل که حال برخی از آنها وخيم گزارش شده است.»
در همین حال معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد نيز به خبرگزاری مهر گفته است که « حادثه بروجرد ۸۰ نفر مجروح در پی داشت که عمدتا سرپايی بودند.» محمد علی توحيدی با اشاره به اينکه ۱۸۰ نفر در اين درگيری ها دستگير شده اند تاييد کرد که بخشی از خانقاه مربوط به دراويش تخريب شده است.
در بهمن ماه سال ۸۴ نیز در جريان تخريب حسينيه شريعت در قم توسط شهرداری که با همراهی نيروهای امنيتی صورت گرفت، بسياری از دروايش گنابادی که به اين اقدام معترض بودند بازداشت شدند و برای ۵۴ نفر از آنها در دادگاه پرونده ای تحت عنوان اخلال در نظم عمومی تشکيل شد. در جريان رسيدگی به اين پرونده ها احکامی از جمله زندان و ۷۴ ضربه شلاق برای دروايش متهم صادر شد و آنها موظف شدند تا به مدت دو سال خود را به اداره اطلاعات معرفی کنند. در زمان رسيدگی قضايی به اين موضوع، دو نفر از وکلای دراويش نيز به پنج سال محروميت از شغل وکالت محکوم شدند.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(178);
آرشیو نظرات
آخرین وضعیت آیت ا.. بروجردی شنبه 19 آبان1386 17
آخرین وضعیت آیت ا.. بروجردی-حکم اعدام حسنپور -هشدارجدی اسرائیل -وضعیت زندانیان سیاسی -... درستونهای پائین
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت

No comments: