Friday, January 4, 2008

نیمه دوم آبان

بازتاب خیزش دانشجویان دردانشگاه علامه طبائی دررادیوهای بی بی سی وفردا چهارشنبه 9 آبان1386 16
رادیو فردا وبی بی سی ازخیزش دردانشگاه علامه خبرمیدهند
خبر تجمع روز گذشته دانشجویان در دانشگاه علامه مانند تجمع دانشجویی در دانشگاه تهران و پلی تکنیک که در هفته های گذشته برگزار شد، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت. بی بی سی تحت عنوان «تجمع اعتراضی در دانشگاه علامه طباطبایی» گزارش داد:
تعدادی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر دانشگاه های تهران روز سه شنبه هشتم آبان در دانشکده ارتباطات و علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تجمع کردند.
از جمله محورهای این تجمع، اعتراض به صدور احکام سنگین زندان برای سه دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، صدور احکام سنگین ممنوعیت از تحصیل برای تعدادی از دانشجویان این دانشگاه و دانشگاه های دیگر، توقیف نشریات دانشجویی، اخراج اساتید، پلیسی شدن فضای دانشگاه و سرکوب فزاینده تشکل های دانشجویی عنوان شده است.
منابع خبری دانشجویی از جمله خبرنامه امیرکبیر تعداد دانشجویان حاضر در این تجمع اعتراضی را هزار نفر ذکر کرده اند، در حالی که خبرگزاری فارس، از خبرگزاری های منتسب به جریان محافظه کار، حاضران در تجمع را ۵۰ نفر گزارش کرده است.
بنا بر گزارش ها دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در حالی تجمع خود را آغاز کردند که حراست دانشگاه از ورود دانشجویان دانشگاه های دیگر و دانشجویان تعلیقی این دانشگاه به محوطه دانشگاه جلوگیری می کرد.
دانشجویان درون دانشگاه با حرکت به سمت در ورودی و سر دادن شعارهایی خواستار ورود دیگر دانشجویان به داخل دانشگاه شدند که در اثر درگیری دانشجویان با نیروهای حراست دانشگاه، در شیشه ای دانشگاه شکست و بقیه دانشجویان نیز وارد دانشگاه شدند.
در ادامه این تجمع نمایندگانی از انجمن های اسلامی دانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر، آزاد و دفتر تحکیم وحدت سخنرانی کردند.بنا بر گزارش ها بعد از پایان تجمع و هنگام خروج دانشجویان از دانشگاه، نیروهای امنیتی تعدادی از دانشجویان را دستگیر کرده اند.
فرین عاصمی، خبرنگار رادیو فردا در گزارش خود از این تجمع تحت عنوان «تجمع اعتراضی دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبایی» نوشت:
در تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی که روز سه شنبه در دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، دست کم ۷ تن دستگیر شدند.با این حال خبرنامه امیر کبیر، ارگان خبری دانشگاه امیرکبیر به نقل از شاهدان عینی، تعداد بازداشت شدگان که از دانشگاه های شریف، خواجه نصیر،امیر کبیر،علامه طباطبایی و آزاد بودند، را تا ۲۰ تن گزارش داده است که تعدادی ازآنها پس از مدت کوتاهی آزاد شدند.
رشید اسماعیلی، فعال دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با رادیو فردا می گوید:« از سوی فعالان دانشجویی تایید شده است که آرمان صداقتی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان امیر کبیر، مازیار سمیعی، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و بهنام سپهرمند، عضو هیات رییسه شورای تهران دفتر تحکیم وحدت از دانشجویان دستگیر شده هستند. چون بازداشت دیگر دانشجویان قطعی نشده است، من اسامی دیگر را اعلام نمی کنم.»
این فعال دانشجویی در ادامه می گوید بازداشت کنندگان بیشتر از نیروهای انتظامی بودند اما آرمان صداقتی، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر توسط نیروهای لباس شخصی بازداشت شد.دانشجویان تجمع کننده هشدار داده اند اگر دانشجویان بازداشت شده تا پایان روز سه شنبه آزاد نشوند، اعتراضات خود را نه تنها در سایر دانشکده های دانشگاه علامه بلکه در دانشگاه های دیگر کشور ادامه خواهند داد.رشید اسماعیلی، فعال دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی می گوید از نکات قابل ذکر در این تجمع حضور نیروهای لباس شخصی و امنیتی در اطراف دانشگاه بود.او می افزاید: «بنا به گزارش شاهدان عینی مازیار سمیعی، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی هنگام بازداشت توسط نیروهای لباس شخصی مورد ضرب و شتم قرار گرفت. درون دانشگاه درگیری جدی صورت نگرفت ولی به دلیل وجود دوربین های متعددی که مقامات دانشگاه و نهادهای امنیتی برای تحت نظر داشتن دانشجویان تجمع کننده تعبیه کرده بودند، چند درگیری پراکنده بین دانشجویان و نیروهای حراست و لباس شخصی پیش آمد و به غیر از درگیر هایی که به هنگام شکسته شدن در دانشگاه پیش آمد، تنش جدی در داخل دانشگاه پیش نیامد.»
بنابر گزارش های دریافتی، دانشجویان تجمع کننده با خواندن سرود «یار دبستانی» و کوبیدن پاهایشان و سر دادن شعارهای «دانشجو می میرد، ذلت نمی پذیرد»، «فرمانده پادگان این آخرین هشدا راست، جنبش دانشجویی آماده قیام است»، «محمود احمدی نژاد، عامل تبعیض و فساد»، «مرگ بر دیکتاتور» و «پینوشه، پینوشه، ایران شیلی نمیشه» به سمت حیاط دانشکده حرکت و در آنجا تجمع کردند.رشید اسماعیلی، فعال دانشجویی درباره تعداد دانشجویان اعتراض کننده به رادیو فردا می گوید:«دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه کوچکی است و در اوج تجمع حدود ششصد نفر گرد آمده بودند. حتی کلاس های بعدازظهر دانشکده علوم اجتماعی همه تعطیل شد و دانشجویان به تجمع کنندگان پیوستند.»
دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، در اعتراض به بازداشت و صدور احکام سنگین برای دانشجویان این دانشگاه، سلب حق تحصیل، آنچه پلیسی شدن فضای دانشگاه می خواندند، سرکوب فزاینده تشکل های دانشجویی، اخراج اساتید، توقیف نشریات دانشجویی و ادامه بازداشت سه دانشجوی دانشگاه امیر کبیر و صدور حکم حبس برای آنها تریبون آزادی در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار کردند.
رشید اسماعیلی، فعال دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی، در گفت و گو با رادیو فردا درباره دلیل تجمع امروز دانشجویان علامه طباطبایی می گوید:« به دنبال صدور حکم حبس برای سه تن از دانشجویان دانشگاه امیر کبیر و به دنبال تجمع اعتراضی که هفته گذشته در محل دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، انجمن اسلامی منتخب دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی هم امروز تجمعی اعتراضی در دانشکده علوم اجتماعی این دانشگاه برگزار کرد».این فعال دانشجویی در ادامه می گوید که تجمع از ساعت ۱۲ ظهر در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه آغاز شد و دانشجویانی که از دانشگاه های دیگر مثل امیر کبیر، تهران، شریف، خواجه نصیر و دانشگاه آزاد برای شرکت در تجمع به دانشگاه علامه طباطبایی آمده بودند؛ ابتدا با در بسته که توسط حراست دانشگاه بسته شده بود، مواجه شدند.
وی در ادامه می افزاید: «با فشار دانشجویان در دانشگاه شکسته شد و دانشجویان ممنوع الورود دانشگاه علامه هم به این ترتیب موفق به ورود به دانشگاه شدند. و سایر دانشجویان با شعار «دانشجوی تعلیقی حمایتت می کنیم» از آنها استقبال کردند و برای سومین بار در هفته های گذشته شعار مرگ بر دیکتاتور علیه رییس جمهوری ایران در دانشگاه ها سر داده شد.»رشید اسماعیلی در ادامه می گوید: «دانشجویان در این تریبون آزاد خواستار مطالبات خود مبنی بر آزادی دانشجویان زندانی، لغو احکام انضباطی علیه دانشجویان و حفظ استقلال آکادمیک شدند و این تریبون آزاد بارها با شعار «مرگ بر دیکتاتور» و شعارهایی علیه محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران قطع شد.»در این تجمع دانشجویان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «دانشگاه پادگان نیست»، «آزادی یعنی سکوت، آزادی یعنی اوین؟»، «تعلیق، ستاره، اخراج، مثلث افتخار دانشجو»، « احسان منصوری، مجید توکلی و احمد قصابان آزادترینند»، «تحصیل اولین حق صنفی ماست»، «دانشجویان در بند را آزاد کنید»، «تحصیل حق انسانی ماست» و « ما در برابر سلب حق تحصیل ایستاده ایم» در دست داشتند.در روزهای گذشته حدود سی تن از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی از تحصیل محروم شده اند.
سورنا کیانی و محمود سرابی، خبرنگاران روزنامه الکترونیکی روزآنلاین در گزارش خود از این مراسم تحت عنوان « احمدی نژاد! هم کلاسی هایمان را آزاد کن» نوشتند:‏”سه راه ضرابخانه، دانشکده ی علوم اجتماعی دانشگاه علامه، ساعت ۱۲ ظهر” این جمله ای بود که روزدوشنبه ‏دانشجویان دانشگاههای تهران در گوش هم نجوا می کردند. و ظهر سه شنبه، همه آمده بودند: ممنوع الورودهای علامه، ‏ممنوع الورودهای پلی تکنیک، دانشجویان دانشگاههای شریف، تهران، خواجه نصیر و حتی دانشجویان دانشگاه آزاد شهر ‏ری. بیش از صدها نفر و با پلاکاردهایی در دست و همه معترض.‏”احمدی نژاد هم کلاسی هایمان را آزاد کن”؛ جمله ای است که روی پلاکاردهای زیادی دیده می شود. دانشجویان به این ‏ترتیب از احسان منصوری، احمد قصابان و مجید توکلی می گویند؛ سه دانشجوی دانشگاه امیر کبیر که بایدهفت و سال و نیم ‏در زندان بمانند.‏دانشجویان پلاکاردهای دیگری نیز دارند:” تحصیل اولین حق طبیعی”، “ایستاده ایم”، “آزادی حق مسلم ماست”، “دانشگاه ‏پادگان نیست”، “پول می دهیم تا سرکوبمان کنند”، “آزادی یعنی سکوت، آزادی یعنی اوین؟!”، “تعلیق، ستاره، اخراج مثلث ‏افتخار دانشجو” و…..‏‏اما آنها تنها نبودند؛ ماموران هم بودند: امنیتی، انتظامی و لباس شخصی. و در این فضا، تریبون آزاد آغاز شد.‏
‏”همه ی ما درد مشترکیم، آمده ایم تا یک دیگر را فریاد کنیم” این را عسل اخوان گفت. دانشجویی که هم با حکم یک ترم ‏تعلیق مواجه است، هم از ورود به تمامی محوطه های مربوط به دانشگاه علامه منع شده است.‏ساعت راس ۱۲ بود. صدای دانشجویان از درون دانشکده به گوش می رسید. با همان شعار معروف که رفته رفته در همه ‏تجمع های دانشجویی به گوش می رسد؛۱۶ مهر در دانشگاه تهران، ۳۰ مهر در پلی تکنیک و دیروز در دانشگاه علامه: ‏مرگ بر دیکتاتور.‏
درب دانشگاه اما بسته بود. حصاری آهنی که نفوذ ناپذیر و ناشکستنی به نظر می رسید. اما این حصار سخت آهنی هم ‏شکست؛در کمتر از پنج دقیقه؛ وقتی که دهها دانشجو، از بیرون و درون دانشگاه بر آن کوبیدند. شیشه ها خرد شد و در ‏حصار آهنی، رخنه ای باز. همان رخنه کافی بود تا در برابر چشمان هراسان مامورین انتظامات و حراست دانشگاه، دهها ‏دانشجو، از جمله دانشجویان ممنوع الورود علامه به دانشگاه وارد شوند. دانشجویان علامه، به استقبال هم کلاسی های ‏محروم از تحصیلشان رفتند: دانشجوی تعلیقی ـ حمایتت می کنیم.‏دانشجویان دانشگاه علامه، همکلاسی های ممنوع الورودشان را در آغوش گرفتند، مشاهده ی حلقه های اشک در چشمان ‏این دانشجویان محروم از تحصیل کار سختی نبود. آنها اما حالا از “حصار آهنی” گذشته بودند.‏
علیرضا موسوی یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی منتخب خطاب به جمعیت می گوید:‏‏”این تازه آغاز حماسه ی علامه است. آنها فکر کردند با صدور این احکام می توانند تمامی صداهای اعتراض را خفه کنند. ‏این تجمع و حضور پر شور شما ولی بیانگر این است که دانشگاه هنوز زنده است”.‏
حضور دختران دانشجو هم در این تجمع پررنگ است. مهدیه گلرو، نایب دبیر انجمن اسلامی منتخب علامه و عضو ‏کمیسیون زنان این انجمن نیز طی سخنانی با اشاره به حضور دختران دانشجو، بودنشان را “نشان دهنده ی ناکام ماندن ‏تلاشهای حاکمیت برای منزوی و خانه نشین کردن زنان و دختران” می خواند. ‏او در ادامه بیانیه کمیته زنان انجمن اسلامی این دانشگاه را در محکومیت حمله حراست به خوابگاه دانشجویان دختر قرائت ‏کرد. در این بیانیه آمده بود: “با آغاز به کار دولتمردان نهم و انتصاب آیت الله شریعتی به ریاست دانشگاه علامه موجی از ‏برخوردهای غیرقانونی با اساتید و دانشجویان دانشگاه علامه آغاز شد. اخراج، عدم تمدید قرارداد و توهین به اساتید برجسته ‏من جمله دکتر نمک دوست در کنار بازداشت دانشجویان، صدور احکام سنگین کمیته انضباطی برای بیش از ۳۰ نفر از ‏فعالین دانشجویی در روزهای اخیر، توقیف نشریات، عدم صدور مجوز برای انجام برنامه های فرهنگی و تلاش برای ‏انحلال انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی واعمال شرم آوری مانند تعرض به دختران دانشجو توسط مامور ‏حراست گوشه ای از وقایع روی داده در دو سال گذشته است”.‏این بیانیه همچنین صدور احکام سنگین حبس برای دانشجویان امیرکبیر و احتمال انتقال آن ها به زندان قزل حصار را ‏محکوم می کرد.‏
سلیمان محمدی- دانشجویی با حکم سه ترم تعلیق از تحصیل ـ دیگر سخنران این تجمع بود. او با اشاره به ۳۲ حکم تعلیقی ‏صادر شده، از رییس دانشگاه علامه خواست تا مستندات قانونی این احکام را ارائه کند. محمدی خطاب به شریعتی گفت:‏‏”هزار دانشجوی دانشگاه علامه نامه ای نوشته اند به وزیر علوم و خواهان عزل یا استعفای شما شده اند. ولی شما به جای ‏اینکه به خواست دانشجویان تمکین کنید در صدد بر آمده اید که امضا ها را جعلی جلوه دهید. شما حتی برخی از دانشجویان ‏را به حراست فرا خواندید و تهدید کردید تا امضای خود را پس بگیرند اما موفق نشدید. بیایید برای یک بار هم که شده با ‏واقعیت رو به رو شوید. اگر شهامت دارید یک سالن آمفی تئاتر را در دهکده ی المپیک- محل پردیس مرکزی دانشگاه ‏علامه- در اختیار ما بگذارید تا ما هزار دانشجوی علامه را که به عملکرد شما معترضند آنجا جمع کنیم تا با چشمان خودتان ‏ببینید.”‏”‏
آرمان صداقتی سپس با طرح انتقادات شدیدی نسبت به عملکرد دستگاههای قضایی و امنیتی، سئوالاتی را خطاب به “آیت ‏الله خامنه ای” مطرح می کند.سئوالاتی که شکل صریح تر آن در سخنرانی علی وفقی عضو شورای مرکزی تحکیم مطرح ‏می شود.‏آنگاه دانشجویان دانشگاههای خواجه نصیر، شریف، و دانشگاه آزاد شهر ری ضمن سخنانی به قرائت بیانیه های انجمنهای ‏اسلامی متبوع خود در محکومیت صدور حکم زندان برای دانشجویان پلی تکنیک و صدور احکام محرومیت از تحصیل ‏برای دانشجویان علامه می پردازند. علی عبدی، از سوی انجمن اسلامی دانشگاه شریف سخنرانی و به وضعیت دانشگاه ها ‏اعتراض می کند. او به مسوولین دانشگاه هشدار می دهد که بیش از این فضای دانشگاه را امنیتی نکنند.‏
در برابر دانشکده ی علوم اجتماعی فضا به شدت ملتهب شد. مازیار سمیعی دانشجوی دانشکمیلاد اسدی از دانشگاه خواجه نصیر، از دیگر سخنرانان تریبون آزاد دانشجویان دانشگاه علامه بود که ناگهان با پخش خبر ‏بازداشت سه دانشجو ده ی ‏اقتصاد دانشگاه علامه و بهنام سپهرمند دانشجوی دانشگاه تهران دو تن از این بازداشت شدگان بودند. ‏تجمع کنندگان با فریاد “دانشجوی زندانی- آزاد باید گردد”، مقابل سر در دانشکده ی علوم اجتماعی حاضر شدند. این اما تنها ‏بازداشتهای تجمع امروز علامه نیست: ۴ تن دیگر از دانشجویان پلی تکنیک که یکی از آنها آرمان صداقتی است، هنگام ‏خروج از در دانشگاه بازداشت شدند.‏بعد از این است که سخنان سخنرانان و شعارهای این تجمع رنگ و بویی تند تر به خود گرفت و شعارهایی نظیر مرگ بر ‏دیکتاتور متناوبا به گوش رسید. ‏ساعت یک و سی دقیقه دانشجویان از رفتن به کلاسهای درس امتناع کردند و با تعطیلی کلاسها اعتراض خود را به ‏وضعیت دانشگاه و بازداشت تجمع کنندگان اعلام.‏مجید دری، رشید اسماعیلی، امیر یعقوبعلی، عسل اخوان، شاهین زینعلی و الهام ناطق از دیگر سخنرانان این تجمع بودند. ‏تجمع دانشجویان دانشگاه علامه در جوی ملتهب و امنیتی، با این سخنان رشید اسماعیلی پایان یافت: “ای کاش ذره ای از ‏این تسامح و تساهلی که نسبت به سربازان متجاوز انگلیسی نشان دادید و آنها را با کت و شلوار هاکوپیان روانه ی ‏کشورشان کردید را نسبت به دانشجویان علامه، پلی تکنیک و اهواز هم نشان می دادید. اینها فرزندان این ملت هستند”.‏
وی ضمن اشاره به بازداشت ۶ یا ۷ دانشجو در روز تجمع افزود: “اگر دوستان ما را که امروزبازداشت شدند، هر چه زود ‏تر و بی هیچ قید و شرطی آزاد نکنید، تجمعات نه تنها به سطح کلیه ی دانشکده های علامه که به تمام دانشگاههای تهران ‏کشیده خواهد شد.”‏تا لحظه ی تنظیم این گزارش، مسلم شده است که ۶ یا ۷دانشجو بازداشت شده اند که مازیار سمیعی، آرمان صداقتی و بهنام ‏سپهرمند سه تن آنها بوده اند. در مورد اسامی سه یا ۴بازداشت شده ی دیگر اطلاع دقیقی در دست نیست. گفته می شود دو ‏تن از بازداشت شدگان از دانشجویان دختر دانشگاه امیر کبیرند. همچنین تا لحظه ی ارسال این گزارش هیچ یک از ‏بازداشت شدگان آزاد نشده اند.‏دانشجویان علامه اعلام کرده اند تا آزادی کلیه دانشجویان بازداشت شده در کلاس های درس شرکت نخواهند کرد. ‏
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(143);
آرشیو نظرات
چهارشنبه 9 آبان1386 15

گزارش تصویری ازتظاهرات دانشجویان دردانشگاه علامه









نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(142);
آرشیو نظرات
بیانیه دانشگاهیان آذربایجان سه شنبه 8 آبان1386 17
بیانیه دانشجويان آذربايجاني دانشگاههاي تهران و تبريز در اعتراض به نقض حقوق بشر: ما همچنان ايستاده ايم... آذربايجان، ققنوس شرق پس از اندک سالياني سکوت، از زير خاکستر ايام سر برآورده و همچون هميشه تاريخ سينه خود سپر بلا کرده است. بلايي که ريشه در دژخويي اهريمن صفتان انسان ستيز و عزم جاودانه آذربايجان قهرمان براي درهم شکستن زنجيرهاي ستم و اسارت دارد. اکنون قريب هشتاد سال است که ستمي در حق پيشگامان عدالت و آزادي و ترقي اجتماعي و اقتصادي ممالک محروسه بويژه آذربايجان در ايران روا داشته مي شود که دليلي جز عقده حقارت نورسيدگان و نو کيسه گان ندارد و چون ستم پيشگان نيک مي دانند که اگر تمامي آزادي خواهان زبان در کام کشند و به زانو درآيند، آذربايجان در برابر ستم و تبعيض آرام نخواهد نشست. ستم مضاعف در حق ما روا مي دارند و به زور شلاق فقر و تبعيض و تحقير و شکنجه و زندان کوششي ابلهانه براي دوام چند صباحي بيشتر بر مسند حکمروايي ناشايستشان، مي کنند ، بي خبر از اينکه با آتشي بازي آغازيده اند که زير خاکستر ايام نهان است و هرگز خاموشي نگرفته و نخواهد گرفت و با سر برآوردن اولين شعله هايش دست و دامن حضرات چنان سوخته است و از دست پاچگي اعمالي مرتکب مي شوند که جز جنون و وحشت، دليلي نمي تواند داشته باشد. امروز دولت ايران با زيرپا نهادن تمامي ميثاق هاي بين المللي و قاموسهاي ديني و اخلاقي و حتي قوانين موضوعه بنيانگذاران حکومت فعلي، هر گونه طرح حقوق ملي تورکان ايران را شديدا سرکوب نموده و در برابر جنبش کاملا مدني آذربايجان، به حملات نظامي و زنداني و شکنجه کردن فعالان حرکت ملي متوسل مي شود. چنانکه خرداد ماه سال گذشته (1385) تعداد زيادي از مردم آذربايجان تنها به دليل اعتراض به توهين و انکار هويت شان توسط نيروهاي ويژه سرکوب جمهوري اسلامي، کشته و مجروح شدند و تعداد بيشماري نيز روانه زندانهاي رژيم گرديدند که بسياري از اين افراد تا امروز نيز در زندان به سر مي برند و البته سرکوب و خفقان به آن زمان ختم نشد بلکه پس از آن نيز به مانند سالهاي قبل بازداشتها و شکنجه ها و تبعيدها و .... ادامه داشته و دارد، با شدتي چند برابر افزونتر از جمله در روز جهاني زبان مادري در اسفند ماه، گردهمايي عظيم قلعه بابک(تيرماه)، سالگرد قيام ميليوني خرداد 85 و الخ. هم اکنون نيز عده زيادي از فعالان حرکت ملي آذربايجان در زندانهاي رژيم به سر مي برند که تنها جرمشان مطالبه حقوق ملي 35 ميليون ترک در ايران است که اکثريت نسبي جمعيت ايران را تشکيل مي دهند و عده زيادي از دانشجويان و دانش آموزان آذربايجاني از حق تحصيل محروم شدند به اميد اينکه صداي حق طلبي در دانشگاهها و مدارس خاموش گردد. حرکت ملي آذربايجان با ارج نهادن به تمامي تلاشهاي جوامع انساني در راستاي برقراري عدالت و آزادي در جهان، تا احقاق حقوق ملت ترک آذربايجان و نيز ترکان ساکن در ساير نقاط ايران به مبارزه خود ادامه خواهد داد و نيز تلاش خواهد کرد تا توجه مجامع بين المللي و نهادهاي انساندوست و منادي حقوق بشر را به وضعيت ترکان ايران بويژه زندانيان «حرکت ملي آذربايجان» در زندانهاي رژيم آپارتايد در ايران جلب نمايد. جمعي از دانشجويان دانشگاههاي تبريز، تربيت معلم تبريز، تهران، تربيت معلم کرج، علامه طباطبايي تهران
مخابره از ٍٍساوالان سسی
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(141);
آرشیو نظرات
درخواست فعالان حقوق بشر برای آزادی 2بیگناه سه شنبه 8 آبان1386 17

متهمین بی گناه در زندان بسر می برند

بنابه گزارشات رسیده از زندان گوهرداشت کرج آقایان علی اشرف پروانه و اردشیر گشاورز که ماها به اتهام قتل قاضی مقدس در زندان گوهرداشت کرج بسر می برند. مامورین امنیتی و اطلاعاتی به محل سکونت آقای علی اشرف پروانه مسلحانه یورش می بردند و او را مورد اصابت 6 گلوله قرار دادند.پس از آن او را دستگیر و به زندان منتقل می کنند. در زندان آنها را به شدیدترین وجه برای گرفتن اعتراف به قتل مورد شکنجه قرار می دهند . در اثر اصابت گلوله به پاهای آقای اشرف پروانه و رسیدگی پزشکی نکردن به او باعث ناقض عضو گردیده.
مدتی پس از آن قاتلین مقدس دستگیر و اعدام مشوند. علیرغم دستگیری و اعدام قاتلین مقدس ولی این 2 زندانی فوق الذکر که بی گناهی آنها اثبات گردیده همچنان در زندان بسر می برند. آنها پس اینکه بی گناهی اشان اثبات گردید و کارگزاران زندان از آزادی آنها امتناع کردن . تصمیم به فرار از زندان میگیرند ولی قبل ازفرار از تصمیم آنها با خبر می شوند و آنها را بدلیل قصد داشتن به فرار از زندان به سلول های انفرادی منتقل می کنند. آنها بیش از 5 ماه است که در سلولهای انفرادی بند 2 زندان گوهرداشت بسر می برند.
شرایط غیر انسانی در این سلول ها به حدی است که زندانبانان به این سلول های انفرادی سک دونی میگویند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران ، دستگیری شکنجه زندانیان ببی گناه را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری آنها است .

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
8 آبان 1386 برابر با 30 اکتبر 2007

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(140);
آرشیو نظرات
اظهارات شرم آوردادستان سنندج/فعالان حقوق بشر دوشنبه 7 آبان1386 17
معاون دادستان سنندج به مادر دانشجوي زنداني
زنداني خودش را بکشد مسوول نيستيم
سامان رسول پور
ياسر گلي، دانشجوي ستاره دار ساکن سنندج 20 روز است که در بازداشت بسر مي برد و در اين مدت حتي يکبار هم ‏اجازه ي ملاقات يا تماس تلفني با خانواده اش را پيدا نکرده است. مادر ياسر گلي که شديدا نگران حال پسرش است به ‏روز مي گويد: "هيچ خبري از وضعيت پسرم ندارم، هر روز به دادگاه مي روم تا شايد بتوانم خبري از ياسر بگيرم، اما ‏اينجا کسي پاسخگو نيست؛ حتي دو روز است ما را تهديد مي کنند. داديار پرونده ديروز تهديد کرد که تا هر وقت دلم ‏بخواهد پسرتان را در زندان نگه مي دارم. حتي تهديد کرد که اگر زياد اينجا شلوغ کنيد دستور مي دهم شماها را هم ‏بازداشت کنند".
وي از بيماري قلبي پسرش حرف مي زند و اينکه فشار عصبي برايش مثل سم است: "سال هاست که او بيماري قلبي ‏دارد. چند باز هم بستري شده است. مي ترسم مشکل قلبي اش حاد شده باشد. حتما هم حادتر شده چون دکتر گفته استرس ‏برايش خطرناک است".‏
او با دقت و شمرده شمرده سخنان معاون دادستان را در مورد بيماري قلبي ياسربازگو مي کند. سخناني که بر نگراني ‏آنها افزوده است: "پسر شما ناراحتي قلبي نداشته و ندارد، او به دروغ مي گويد بيماري دارد، ظاهر سازي مي کند اما ‏ما مي دانيم که او سالم است، ما مسئول سلامتي او نيستيم؛ اگر در داخل سلول پسرتان سکته کرد يا خودش را حلق آويز ‏نمود، ما مسئول نيستيم".‏
مادر ياسر گلي هم نگران است، هم عصباني: "من يک مادرم. 25 سال براي پسرم زحمت کشيده ام. اين حق من است ‏که از پسرم خبر داشته باشم. حق دارم نگران باشم. زندگي ما از هم پاشيد شده است. پدر ياسر سر کار نمي تواند برود، ‏برادران ياسر هم بيست روز است سر کلاس دانشگاه نرفته اند. همه نگرانيم. اگر پسرم سالم است و حالش خوب است ‏چرا اجاره نمي دهند او را ببينيم؟"‏
مادر اين دانشجوي دربند، از چند روز قبل مي گويد؛ روزي که طبق معمول به دادگاه رفت و تصادفا ياسر را آنجا ديد: ‏‏"چند روز پيش، دادگاه که بوديم، ياسر را با دستبند آنجا آوردند. باورم نمي شد اين پسر من است، لاغر لاغر شده بود ‏موهايش ژوليده وريشش بلند بود؛پسرم مثل يک تکه يخ شده بود. شما بگوييد اگر او را اذيت نمي کنند چرا چنين ‏ظاهري داشت؟ کاش آن روز هم او را نديده بودم. آن صحنه اي که در دادگاه از او ديدم، مثل کابوس شده برايم. روز و ‏شب اين صحنه را مرور ميکنم. کاش اين صحنه را نمي ديدم".‏
هر پرسشي که از او پرسيدم، در جواب از برخورد نامناسب مسئولان دادگاه گفت. پرسيدم باز هم به دادگاه مي رويد؟ و ‏او پاسخ داد: "در دادگاه ما را مسخره مي کنند، به ما مي خندند و به سرباز دستور مي دهند که ما را از دادگاه بيرون ‏کنند. حتي هر روز نامه اي مي نويسيم و به دادگاه مي بريم اما نامه را جلوي چشمانمان پاره يا به گوشه اي پرت مي ‏کنند. اما باز هم مي رويم تا شايد جوابي بگيريم. باز هم مي رويم". ‏
در پايان پرسيدم درخواستي داريد از فعالان و يا سازمانهاي حقوق بشري و او در حالي که صدايش بغض داشت، گفت: ‏‏"از فعالان دانشجويي مي خواهم کمکمان کنند. به ما و به دوست دربندشان، تا اتفاقي نيافتاده کاري بکنيد، اگر حادثه رخ ‏داد، ديگر کمک کسي را نمي خواهم".
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(139);
آرشیو نظرات
دستگیری استاددانشکاه درتبریز/آزادتبریز دوشنبه 7 آبان1386 17
دستگیری استاد علوم سیاسی دانشگاه تبریز و دبیر کانون نشریات

آزاد تبریز- در حالی که هنوز فعالین مدنی بازداشت شده آذربایجانی مدتی زمانی نزدیک به 6 ماه را بلاتکلیف و مغایر با مراحل قانونی کشوری(عدم اجازه اخذ وکیل ، بدون ملاقات و حتی تماس تلفنی و بدون تفهیم اتهام، در سلولهای انفرادی و …)در زندان به سر می برند در چند روز اخیر رژیم با افزایش فشارها فعالین آذربایجانی را تهدید و با استفاده از قویه قهریه آنها را به طرق مختلف مورد آزار و اذیت قرارداده است.
در راستای این فشارها دکتر محمدعلی حیدری(دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تهران و استاد علوم سیاسی دانشگاه تبریز)عصر دیروز مورخه ۵-۸-۸۶ در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال یافته اند.
لازم به ذکر است دکتر حیدری اهل شهرستان مرند و ساکن تهران بوده و از کارمندان ارشد وزارت تعاون ، استاد علوم سیاسی دانشگاه تبریز می باشند که در دوران دانشجویی مدیر مسئول نشریه “دوزگون خبر” نیز بودند.
مخابره شده در سرویس اخبار آذربايجان
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(138);
آرشیو نظرات
امشب درشبکه ماهواره ای گوناز تی وی یکشنبه 6 آبان1386 16
بررسی وضعیت حقوق بشرآذربایجان زیرسیطره شوونیزم مذهبی
۱-روزنامه نگار افشاگرآذربایجان ومدیردفاترکمیته بحران زندانیان سیاسی ایران امین موحدی یکشنبه شب دریک برنامه زنده تلوزیونی نزدیک به دوساعت پیرامون جنایات علیه بشریت درآذربایجان درشبکه گوناز تی وی با آقای احمداوبالی گفتگو کرده مسائل بسیارمهمی راافشا نمودکه درحال پیاده وتنظیم این افشاگریها هستیم تاتقدیم مردم قهرمان بویژه ملت سلحشورآذربایجان نمائیم باماباشید باشمائیم.....
۲-
اجرای حکم ۸۰ ضربه شلاق برای فعالین مدني آذربایجان
بنا به گزارشات رسیده از شهرستان پارساباد مغان حکم شلاق رامین بهرام نژاد، سیامک توسلی و حسن بالایی سه تن از فعالین مغانی حرکت ملی آذربایجان که به جرم شرکت در اعتراضات خرداد 1385 در تبریز بازداشت شده، و از طرف دادگاه انقلاب تبریز به ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده بودند به اجرا گذاشته شده است کمیته بحران ضمن اعتراض شدیدبه سکوت محافل حقوق بشرایرانی به این امربه آمران وعاملان این جنایت هشدارمیدهد ازتیغ تیز افشاگری ورسوائی درامان نخواهندبود..
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(137);
آرشیو نظرات
مصاحبه اختصاصی کمیته بحران باوکیل سعید متین پور یکشنبه 6 آبان1386 12
مصاحبه اختصاصی کمیته بحران باسیدمحمدرضافقیهی
آقای محمدرضافقیهی دبیرکمیته حقوقی انجمن دفاع اززندانیان درمصاحبه اختصاصی باما درساعت ۱۳امروز اعلام کردند درروز مراجعه ایشان به دادگستری زنجان برای ثبت وکالت آقای متین پور علی الظاهر به دلیل نبودن دادستان مجبور به تعویق امرشدیم واینکه برخی سایتها نوشته اند این وکالت ردشده صحت ندارد ودر نهایت قراراست بعد ازهماهنگی خانم متین پور واطلاع از حضوردادستان بعدازظهرامروزبه من تلفن کنند تا ترتیبات قانونی کارر انجام دهیم .
درموردپرونده امیرحسین موحدی نیز پاسخ دادند که نهایتا تاروز چهارشنبه لایحه اعتراض به حکم دادگاه انقلاب اردبیل و۹ماه زندان مندرج تسلیم دادگاه تجدیدنظر خواهدشد.آقای فقیهی درموردآخرین وضعیت آقای باقی اظهارداشتند دبیرانجمن دفاع اززندانیان هم اکنون دربند۲۰۹ زندان اوین هستند وهمکاران تلاش میکنند نامبرده به بندعمومی منتقل شوند.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(136);
آرشیو نظرات
استمداد فوری/فعالان حقوق بشردرایران یکشنبه 6 آبان1386 12
ابوالفضل عابدینی درخوزستان نیاز بیاری دارد
نامبرده ضمن تهدید شدن از جانب عوامل سرکوبگر و اداره اطلاعات بجرم انتشار اخبار کارزار کارگران نیشکر هفت تپه و کشت صنعت کارون و همچنین فعالیتهای مدنی و انسانی از نظر دادگاه انقلاب شعبه سوم اهواز به اقدام علیه امنیت کشور متهم شده وی تاکنون بقید وثیقه آزاد بوده ولی علیرغم تهدید ها و ضرب وشتم و فشارهای اداره اطلاعات سعی نموده به وظیفه خبرنگاری خویش ادامه دهد ابوالفضل عابدینی روز دوشنبه باید در دادگاه انقلاب اهواز حاضر و روانه زندان شود از شما خواهانیم از همین ساعت با امضای دادنامه موجود در این لینک به کمک به این خبرنگار متعهد و فعال حقوق مدنی بپردازید http://www.ipetitions.com/petition/incrad/index.html

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(135);
آرشیو نظرات
اسمک/گزارش مهرماه1386 ازوضعیت حقوق بشر درآذربایجان یکشنبه 6 آبان1386 11
افزايش فشار بر فعالان آذربایجان
اسفنديار صفاري
فعالان حقوق بشر در مناطق آذري نشين از افزايش فشار بر فعالان اجتماعي و فرهنگي در اين استان ها خبر مي دهند. ‏در همين راستادر حالي که صالح کامراني، عبدالله عباسي جوان، سعيد متين پورو جليل غني لو در زندان به سر مي ‏برند، برخي از اعضاي خانواده اين افراد نيز دستگير شده اند. ‏
کميته دفاع از زندانيان سياسي آذربايجان (آسمک) با انتشار گزارشي علاوه بر فشارهاي وارده بر دهها روزنامه نگار، ‏فعال سياسي و حقوق بشر، وکيل دادگستري، استاد دانشگاه و اعضاي سازمانهاي غير دولتي از موارد جديدي از توقيف ‏نشريات و پلمپ دفاتر مراکز فرهنگي- هنري و موسسه هاي غير دولتي،و صدور احکام جديد و وضعيت وخيم زندانيان ‏عقيدتي در استان هاي آذربايجان خبر داده است. ‏
فشار بر فعالان استان هاي آذري نشين از خرداد 85 و به دنبال اعتراضات عمومي که به بهانه چاپ کاريکاتوري در ‏روزنامه ايران با بازداشت صدها نفر، از جمله ده ها روزنامه نگار محلي در اين مناطق شدت گرفت، در دو سال و نيم ‏گذشته کماکان ادامه داشته است. ‏
در سال جاري نيز ابتدا در اوايل خرداد ماه سعيد متين پور، جليل غني لو و بهروز صفري از روزنامه نگاران و فعالان ‏اجتماعي بازداشت شدند. پس از آن صالح کامراني وکيل دادگستري بازداشت شد و نفر بعدي عبدالله عباسي جوان، استاد ‏دانشگاه بود که 28 مرداد در منزل خود بازداشت و کامپيوتر و قسمتي از کتابها و وسايل شخصي او ضبط شد. جواد ‏حسن پور يکي ديگر از فعالان اجتماعي نيز از 12 شهريور در اهر بازداشت شد. ‏
\n\u003cp\>اما در طول يک ماه گذشته فشار بر خانواده بازداشت شدگان نيز افزايش يافته است تا جائي که عليرضا متين پور برادر ‏سعيد متين پور و ليلا حيدري همسر بهروز صفري نيز از ۶ شهريور ماه دستگير شدند وهم اکنون در زندان زنجان به ‏سر مي برند. همزمان سعيد متين پور و صالح کامراني و عبدالله عباسي جوان به زندان اوين در تهران منتقل شده اند. ‏\n\u003c/p\>\n\u003cp\>سازمان دفاع از زندانيان سياسي آذربايجان در اين مورد اعلام کرده:تهديد و بازداشت خانواده زندانيان به دليل انتشار ‏اخبار اعضاي بازداشت شده خانواده هاي شان به رسانه ها و نهادهاي حقوق بشري صورت گرفته است. مينا اصغري ‏همسر صالح کامراني وکيل دادگستري از ممنوع الملاقات بودن همسرش خبر داده و گفته که او حتي مجاز به تماس ‏تلفني با خانواده خود نيست. خانم اصغري اعلام کرده که نگران سلامت همسرش است که از بيماري قلبي رنج مي برد. ‏\n\u003c/p\>\n\u003cp\>‎\u003cstrong\>‎توقيف موسسات فرهنگي و مطبوعاتي‎\u003c/strong\>‎\u003c/p\>\n\u003cp\>دفتر مرکز تحقيقات علمي- فرهنگي "بيليم يولو"(راه دانش) به مديريت حميد شافعي فعال سياسي و فرهنگي با سابقه ‏آذربايجان که سني مذهب است نيز روز هفدهم مهرماه پلمپ شد. ‏\u003c/p\>\n\u003cp\>هنوز علت پلمپ اين نهاد غيردولتي که با مجوز استانداري آذربايجان غربي تاسيس شده، عنوان نشده است. موسسه ‏بيليم يولو كه از سال 82 در زمينه فرهنگ و ادب آذربايجان فعاليت مي کند پيش از اين نيز بارها با تهديد توقف فعاليت ‏ها از سوي اداره اماكن نيروي انتظامي استان آذربايجان غربي و اداره اطلاعات اين شهر مواجه بوده است. ‏\n\u003c/p\>\n\u003cp\>اين دومين نهاد آذري است که در هفته هاي اخير تحت فشار قرار گرفته؛ دو تن از اعضاي هيأت موسس مؤسسه ‏غيردولتي "اورين" خوي به نام هاي ابراهيم جعفرزاده و شيرزاد حاجيلو هم مدتي پيش به اتهام فعاليت عليه امنيت ملي ‏از سوي دادگاه انقلاب خوي به يک سال حبس تعزيري محکوم شدند. ‏\n\u003c/p\>\n\u003cp\>ماهنامه اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي "ديلماج" که به زبانهاي ترکي و فارسي در تبريز منتشر مي شد نيز در ‏سوم مهر ماه توقيف شد. حکم توقيف اين هفته نامه بدون دريافت اخطار قبلي به صاحب امتياز و مدير مسئول ماهنامه، ‏عليرضا صرافي ارائه شده‌است. ‏\n\u003c/p\>\n\u003cp\>از سوي ديگر محمد رضا خادم شمس، صاحب امتياز و مدير مسئول هفته نامه صداي اروميه گفته که هيچ جوابي به ‏اعتراضات او در مورد لغو پروانه هفته نامه صداي اورميه داده نشده است. بعد از اينکه مسئول امور مطبوعات اداره ‏کل فرهنگ و ارشاد آذربايجان غربي با تماس تلفني از خادم شمس خواست به استناد اعلام هيات نظارت بر مطبوعات، ‏شماره بعدي هفته نامه منتشر نشود و با اينکه دستور کتبي هيات نظارت بر مطبوعات مبني بر لغو امتياز هفته نامه به ‏استناد تبصره ماده ۱۱ قانون مطبوعات در تاريخ ۲۹ تيرماه به وي ابلاغ شد،هنوز هيچ گونه دليل مشخصي که بتواند ‏موجبات قانوني لغو پروانه هفته نامه را فراهم کند به او ابلاغ نشده است. ‏\n",1]
);
//-->
اما در طول يک ماه گذشته فشار بر خانواده بازداشت شدگان نيز افزايش يافته است تا جائي که عليرضا متين پور برادر ‏سعيد متين پور و ليلا حيدري همسر بهروز صفري نيز از ۶ شهريور ماه دستگير شدند وهم اکنون در زندان زنجان به ‏سر مي برند. همزمان سعيد متين پور و صالح کامراني و عبدالله عباسي جوان به زندان اوين در تهران منتقل شده اند. ‏
سازمان دفاع از زندانيان سياسي آذربايجان در اين مورد اعلام کرده:تهديد و بازداشت خانواده زندانيان به دليل انتشار ‏اخبار اعضاي بازداشت شده خانواده هاي شان به رسانه ها و نهادهاي حقوق بشري صورت گرفته است. مينا اصغري ‏همسر صالح کامراني وکيل دادگستري از ممنوع الملاقات بودن همسرش خبر داده و گفته که او حتي مجاز به تماس ‏تلفني با خانواده خود نيست. خانم اصغري اعلام کرده که نگران سلامت همسرش است که از بيماري قلبي رنج مي برد. ‏
‎‎توقيف موسسات فرهنگي و مطبوعاتي‎‎
دفتر مرکز تحقيقات علمي- فرهنگي "بيليم يولو"(راه دانش) به مديريت حميد شافعي فعال سياسي و فرهنگي با سابقه ‏آذربايجان که سني مذهب است نيز روز هفدهم مهرماه پلمپ شد. ‏
هنوز علت پلمپ اين نهاد غيردولتي که با مجوز استانداري آذربايجان غربي تاسيس شده، عنوان نشده است. موسسه ‏بيليم يولو كه از سال 82 در زمينه فرهنگ و ادب آذربايجان فعاليت مي کند پيش از اين نيز بارها با تهديد توقف فعاليت ‏ها از سوي اداره اماكن نيروي انتظامي استان آذربايجان غربي و اداره اطلاعات اين شهر مواجه بوده است. ‏
اين دومين نهاد آذري است که در هفته هاي اخير تحت فشار قرار گرفته؛ دو تن از اعضاي هيأت موسس مؤسسه ‏غيردولتي "اورين" خوي به نام هاي ابراهيم جعفرزاده و شيرزاد حاجيلو هم مدتي پيش به اتهام فعاليت عليه امنيت ملي ‏از سوي دادگاه انقلاب خوي به يک سال حبس تعزيري محکوم شدند. ‏
ماهنامه اجتماعي، سياسي، اقتصادي و فرهنگي "ديلماج" که به زبانهاي ترکي و فارسي در تبريز منتشر مي شد نيز در ‏سوم مهر ماه توقيف شد. حکم توقيف اين هفته نامه بدون دريافت اخطار قبلي به صاحب امتياز و مدير مسئول ماهنامه، ‏عليرضا صرافي ارائه شده‌است. ‏
از سوي ديگر محمد رضا خادم شمس، صاحب امتياز و مدير مسئول هفته نامه صداي اروميه گفته که هيچ جوابي به ‏اعتراضات او در مورد لغو پروانه هفته نامه صداي اورميه داده نشده است. بعد از اينکه مسئول امور مطبوعات اداره ‏کل فرهنگ و ارشاد آذربايجان غربي با تماس تلفني از خادم شمس خواست به استناد اعلام هيات نظارت بر مطبوعات، ‏شماره بعدي هفته نامه منتشر نشود و با اينکه دستور کتبي هيات نظارت بر مطبوعات مبني بر لغو امتياز هفته نامه به ‏استناد تبصره ماده ۱۱ قانون مطبوعات در تاريخ ۲۹ تيرماه به وي ابلاغ شد،هنوز هيچ گونه دليل مشخصي که بتواند ‏موجبات قانوني لغو پروانه هفته نامه را فراهم کند به او ابلاغ نشده است. ‏
\n\u003cp\>آموزشگاههاي موسيقي آذري نيز از فشارها مصون نمانده است. در همين زمينه آموزشگاه موسيقي آذربايجاني که از ‏سالها قبل توسط هنرمند مشهور تبريزي حسن دميرچي اداره مي شد،از سوي اداره اماکن استان آذربايجان شرقي پلمپ ‏شده است. ‏\n\u003c/p\>\n\u003cp\>‏ پلمپ اين آموزشگاه در حالي صورت مي گيرد که طبق حکم ديوان عالي کشور حکم قبلي مبني بر لغو مجوز فعاليت ‏اين آموزشگاه باطل شده بود. حسن دميرچي که خرداد ماه 85 نيز بازداشت و مدتي زنداني بود، و مدير اين ‏آموزشگاه طي نامه اي سرگشاده اقدام اداره اماکن را غير قانوني دانسته و به آن اعتراض کرده است. ‏\n\u003c/p\>\n\u003cp\>سازمان دفاع از زندانيان سياسي آذربايجان (آسمک) در گزارش خود همچنين خبر داده که چهار تن از پيروان مسلک ‏اهل حق که از اهالي روستاي "اوچ تپه" قوشاچاي (مياندوآب) هستند در زندان اروميه در وضعيت بسيار نامناسبي به ‏سر مي برند. اهل حق آذربايجان که ازطرف مردم منطقه "علي اللهي" نيزخوانده مي شوند از تبعيضهاي مذهبي بسياري ‏رنج مي برند. ‏\n\u003c/p\>\u003c/div\>\n\u003cp\>\n\u003cp\>\u003ca href\u003d\"http://www.roozonline.com/\" target\u003d\"_blank\" onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\"\>\u003cfont color\u003d\"#3f5a74\"\>بازگشت به صفحه اول\u003c/font\>\u003c/a\>\u003c/p\>\u003c/p\>\u003c/div\>\u003c/div\>\u003c/div\>\u003c/td\>\n\u003ctd valign\u003d\"top\" align\u003d\"middle\" width\u003d\"170\"\>\u003cfont color\u003d\"#3f5a74\"\>\u003c/font\> \u003c/td\>\u003c/tr\>\u003c/tbody\>\u003c/table\>\n\u003ctable width\u003d\"770\" align\u003d\"center\"\>\n\u003ctbody\>\n\u003ctr\>\n\u003ctd valign\u003d\"top\" align\u003d\"middle\"\>\n\u003cdiv\> \u003c/div\>\u003c/td\>\u003c/tr\>\u003c/tbody\>\u003c/table\>\u003cspan\>\u003c/span\>\u003cspan\>\u003c/span\>\u003c/div\>\n\u003c/p\>\n \u003c/div\> \n\n \n \u003cspan width\u003d\"1\" style\u003d\"color:white\"\>__._,_.___\u003c/span\>\n \n \u003cdiv\>\n \u003cspan\>\n \u003ca href\u003d\"http://groups.yahoo.com/group/AzerNews/message/15604;_ylc\u003dX3oDMTM3YmVtMjZmBF9TAzk3MzU5NzE0BGdycElkAzE3MDY4MTc4BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzQ4NQRtc2dJZAMxNTYwNARzZWMDZnRyBHNsawN2dHBjBHN0aW1lAzExOTI0NTk5ODMEdHBjSWQDMTU2MDQ-\" target\u003d\"_blank\" onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\"\>\n Messages in this topic \u003c/a\> (\u003cspan\>1\u003c/span\>)\n \u003c/span\>\n \u003ca href\u003d\"http://groups.yahoo.com/group/AzerNews/post;_ylc\u003dX3oDMTJyNWtxdTI2BF9TAzk3MzU5NzE0BGdycElkAzE3MDY4MTc4BGdycHNwSWQDMTcwNTA0MzQ4NQRtc2dJZAMxNTYwNARzZWMDZnRyBHNsawNycGx5BHN0aW1lAzExOTI0NTk5ODM-?act\u003dreply&messageNum\u003d15604\" target\u003d\"_blank\" onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\"\>",1]
);
//-->
آموزشگاههاي موسيقي آذري نيز از فشارها مصون نمانده است. در همين زمينه آموزشگاه موسيقي آذربايجاني که از ‏سالها قبل توسط هنرمند مشهور تبريزي حسن دميرچي اداره مي شد،از سوي اداره اماکن استان آذربايجان شرقي پلمپ ‏شده است. ‏
‏ پلمپ اين آموزشگاه در حالي صورت مي گيرد که طبق حکم ديوان عالي کشور حکم قبلي مبني بر لغو مجوز فعاليت ‏اين آموزشگاه باطل شده بود. حسن دميرچي که خرداد ماه 85 نيز بازداشت و مدتي زنداني بود، و مدير اين ‏آموزشگاه طي نامه اي سرگشاده اقدام اداره اماکن را غير قانوني دانسته و به آن اعتراض کرده است. ‏
سازمان دفاع از زندانيان سياسي آذربايجان (آسمک) در گزارش خود همچنين خبر داده که چهار تن از پيروان مسلک ‏اهل حق که از اهالي روستاي "اوچ تپه" قوشاچاي (مياندوآب) هستند در زندان اروميه در وضعيت بسيار نامناسبي به ‏سر مي برند. اهل حق آذربايجان که ازطرف مردم منطقه "علي اللهي" نيزخوانده مي شوند از تبعيضهاي مذهبي بسياري ‏رنج مي برند. ‏
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(134);
آرشیو نظرات
اززندانهای اردبیل/گزارش پایگاه خبری ساوالان سسی/ یکشنبه 6 آبان1386 11
محکومیت دو تن از فعالین اردبیل به تحمل 4 ماه حبس تعزیریمنصور جدی و عسگر اکبر زداه فعالین اردبیلی که در جریان اعتراضات مهر ماه سال 85 ملت آذربایجان در اعتراض به عدم تدریس زیان ترکی در مدارس آذربایجان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند از سوی شعبه یکصدو پنجم ( 105) عمومی اردبیل و بجرم تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به تحمل 4 ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.
منصور جدی و عسگر اکبر زداه در جریان پخش اعلامیه بازداشت شده بودند منصورجدی کارمند بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ؛ جانباز 35 در صد جنگ ایران و عراق است و هم چنین 9 سال را در اسارت نیروهای عراقی به سر برده است.
وی به سبب جراحات وارده از بمبهای شیمیایی در زمان جنگ ایران و عراق از مشکلات عصبی نیز رنج میبرد که این مورد به تایید پزشکان بنیاد جانبازان نیز رسیده است.
وی روز 27 شهریور 85 بازداشت شد و مدت22 روز را دربازداشت سپری کرد و در روز 18 مهر 85 با وثیقه 5 میلیون تومانی آزاد گردید اما مجددا در آبان 85 به بهانه افزایش میزان وثیه به 8 میلیون تومان از سوی قاضی به زندان محکوم شد و مدت 18 روز را در بند معتادان زندان اردبیل سپری کرد که با توجه به مشکلات ناشی از بمبهای شیمیایی زمان جنگ بیماری کهنه وی دوباره عود کرد وی در این مدت چند روز را در محلی به نام دخمه( فاقد نور و روشنایی) گذرانید محل فوق الذکر توسط مسئولین زندان اردبیل دربند معتادان ایجاد شده و در مواقع خاص از آن استفاده می شود.
عسگر اکبر زداه نیز تا کنون بیش از 4 بار توسط نیروهای امنیتی و بخاطر انجام فعالیتهای صلح جویانه در راه احقاق حقوق اولیه اقلیت آذربایجانی در ایران بازداشت شده است.
اکبر زاده دانشجوی رشته شیمی کاربردی دانشگاه پیام نور اردبیل می باشد وی 15 روز پیش از زندان آزاد شده است واگر این حبس را تحمل نمایند دروس اتنخاب شده وی نیز با توجه به فصل امتحانات حذف خواهد شد./نقل از پایگاه ساوالان سسی/
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(133);
آرشیو نظرات
آزادتبریز/ترورفعال آذربایجانی یکشنبه 6 آبان1386 11
یک فعال هویت خواه آذربایجانی دراورمیه بشهادت رسید
شنبه,۵ آبان ۱۳۸۶
آزاد تبریز- روز شنبه پنجم آبان، مراسم سومین روز شهادت “مجید طالبی” در مسجد یاوران مهدی واقع در خیابان ولیعصر اورمیه در فضایی مملو از اندوه و در بایکوت کامل خبری برگزار شد. مجید طالبی اهل اورمیه 20 ساله دارای مدرک دیپلم جوش کاری از هنرستان خوارزمی در حالی که تنها پنج ماه از خدمت سربازی اش باقی مانده بود چند روز پیش در منطقه زیوه اورمیه (خبر از سوی کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان منتشر شده بود) توسط گروه تروریستی کردنژادپرست به شهادت رسید. مجید طالبی که از فعالین هویت طلب منطقه بلوار17 شهریور اورمیه بود و در جریان اعتراضات خرداد ماه 1385 مردم اورمیه برعلیه شونیسم فارس ونژادپرستان مذهبی و روزنامه ایران از جوانان فعال منطقه خود بود. مجید طالبی و برادرش صاحب مغازه کتابفروشی استاد شهریار خیابان ولیعصر اورمیه بود. کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان با ارسال نامه ای به خانواده این شهید تورک آذربایجان تسلیت و همدردی فعالین حرکت ملی و کمیته مردمی دفاع از غرب آذربایجان را با خانواده این شهید اعلام کرد(کمیته بحران زندانیان سیاسی ایران نیزنام و یاد این دلاورراگرامی میدارد)
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(132);
آرشیو نظرات
هشدار موج سرکوبها دورجدیدآغازشده شنبه 5 آبان1386 13
.دورجدید سرکوبهابافعالین شناخته شده آغازگردید
مهرداد لهراسبی امروز جلب شد. مهرداد لهراسبی یکی از زندانیان جنبش ۱۸تیرماه ۱۳۷۸ که مدت ۸ سال است که در زندان به سر می برد مدتی به مرخصی امده بود اما امروز بار دیگر از سوی نیرو های انتظامی جلب و به زندان گوهر دشت بر گردانده شد.مهرداد همراه با بهروز جاوید تهرانی از جمله ی زندانیان کوی دانشگاه هستند که در زندان گوهر دشت کرج در تبعید به سر می برند. مهرداد به لحاظ جسمی در وضعیت بسیار بدی به سر می برد و نهاد های مدافع حقوق بشر باید احساس مسولیت بیشتری کنند.از دیگر سو اخیرا امید عباسقلی نژاد مسول روابط عمومی جبهه ی دموکراتیک ایران به دادگاه احضار شد و احتمال می رود این سر کوب ها ادامه یابد.
دستگیریهای تازه بویژه فعالین حقوق بشر وصدوراحکام زندان تعزیری برای رهبران معلمین وکارگران ایجاب میکند موضوع بحرانی حقوق بشر موردتوجه جدی واقع شود

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(131);
آرشیو نظرات
امیرحسین موحدی درتلوزیون صدای امریکا شنبه 5 آبان1386 13
دربرنامه میزگرد صدای امریکا:موحدی خواستار حفظ جایگاه حقوق بشرشد
پنجشنبه شب۴آبانماه دبیراجرائی کمیته دربرنامه مستقیم آقای بهارلوبااشاره به اینکه بدستوردادگاه بمدت دوسال ازمصاحبه بارسانه های خارجی منع شده است گفت احساس مسئولیت ووظیفه انسانی وادارش میکند که حکم رانادیده بگیرد.آقای بهارلو باابراز خرسندی ازاینکه مجددا صدای این فعال حقوق بشر را میشنودافزودکه این روزها بحث حقوق بشردرصدای امریکا باجدیت پیگیری میشود.امیرحسین موحدی تاکید داشت که بالا رفتن جنجالهای هسته ای وگسترش بحث دررسانه هانباید موجب تحت الشعاع قرارگرفتن بحران نقض حقوق بشر درایران شود ومبادا غفلت ما باعث شود جنایتکاران برای ارتکاب جنایات بیشتر وسوسه شوند.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(130);
آرشیو نظرات
محرومیت از وکیل/تبریز آزاد جمعه 4 آبان1386 17
اجازه وکالت سعید متین پور به محمدرضا فقیهی داده نشد
جمعه,۴ آبان ۱۳۸۶
آزاد تبریز- ساوالان سسی : محدودیت و ممانعت دیدار سعید متین پور روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی با خانواده و وکیل همچنان ادامه دارد. بنا به گزارشهای رسیده از زنجان امروز صبح چهار شنبه ۲ آبان درخواست محمد رضا فقیهی برای بر عهده گرفتن وکالت سعید متین پور، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر آذربایجانی ،رد شده است. بنابه این گزارش آقای محمد رضا فقیهی وکیل مدافع به زنجان رفته بود تا وکالت سعید متین پور را برعهده بگیرد ولی به وی اجازه دیدار با او و تنظیم وکالت نامه را نداده اند
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(129);
آرشیو نظرات
احکام علیه معلمان/فعالان حقوق بشر جمعه 4 آبان1386 17
پاداش معلمان ایران زمین
احكام صادر شده براي معلمان تهران توسط دادگاه انقلاب اسلامي
۱- علي اكبر باغاني ۵ سال حبس تعليقي
۲- محمود بهشتي ۴سال حبس تعليقي
۳- علي صفرمنتجبي ۴ سال حبس تعليقي
۴- حميد پور وثوق ۴سال حبس تعليقي
۵- محمد تقي فلاحي ۴سال حبس تعليقي
۶- محمدرضا رضايي ۴سال حبس تعليقي
۷- نورالله اكبري ۴سال حبس تعليقي
۸- كريم قشقاوي ۳سال حبس تعليقي
۹- عليرضا اكبري ۲سال حبس تعليقي
۱۰- رسول بُداقي ۲ سال حبس تعليقي
۱۱- محمد خاكساري دادگاه ايشان به ۱۷ آذرماه ۸۶ موكول شده
۱۲- محمود باقري دادگاه ايشان به ۲۲ آبانماه ۸۶ موكول شد .
۱۳- عليرضا هاشمي ۵ سال حبس تعزيري
۱۴- محمدداوري ۵ سال حبس تعزيري قابل تبديل به جريمه ي نقدي ۵۰ميليون ریال
۱۵- علي پور سليمان دادگاه ايشان براي بارسوم به آينده موكول شده است.
....................................

احكام صادرشده ازطرف دادگاه انقلاب مشهد براي معلمان خراسان

۱۶- هادي لطفي ۴ ماه حبس تعليقي براي ۳سال، قابل خريد به مبلغ ۱۰ ميليون ريال
۱۷- حسن رجبي۴ ماه حبس تعليق براي ۳سال، قابل خريد به مبلغ ۱۰ميليون ريال
محروم از احرازهرگونه پست ستادي براي مدت ۴ سال
۱۸- ايرج توبيهاي نجف آبادي كاهش يك گروه شغلي براي مدت ۲سال حكم قابل پژوهش
۱۹- مهندس خواستاربازنشستگي زودهنگام باكاهش یک گروه شغلي به حكم هيات بدوي
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(128);
آرشیو نظرات
ادامه قتل زندانیان درگوهردشت جمعه 4 آبان1386 17
ایران ب ب ب:مهران فتحی درزندان بقتل رسید!!
بنا برگزارشات رسیده از زندان رجایی شهر آقای مهران فتحی از زندانیان محبوس در این زندان توسط یکی از زندانیان رجایی شهر به قتل رسید.آقای ابوالفضل بتوئی شب چهارشنبه پس از خفه کردن مهران فتحی و وارد کردن ضربات پی در پی چاقو بر بدن این زندانی منجر به مرگ فجیع وی شده است ، این قتل در شب چهارشنبه در اندرزگاه 1 زندان گوهردشت کرج اتفاق افتاد که ساعاتی بعد قاضی کوهکمره ای برای بازپرسی وارد زندان رجایی شهر شد. زندان رجایی شهر محل تبعید برخی از زندانیان سیاسی نیز می باشد که در برخی از بند های آن بصورت پراکنده در بین زندانیان عادی و خطرناک نگهداری می شوند ، اخیرا نیز آقای برهانی از زندانیان سیاسی در اوین به این زندان منتقل شده است.Human Rights Activists in Iran

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(127);
آرشیو نظرات
نامه دانشجویان وفعالان مدنی به دبیرکل سازمان ملل متحد جمعه 4 آبان1386 17
نامه دانشجویان وفعالان مدنی به دبیرکل سازمان ملل متحد
آقای بان کی مون
دبیر کل سازمان ملل متحد
به اطلاعتان می رسانیم که بیش از چهارده ماه است سه دانشجوی دانشگاه صنعتی امیر کبیر ایران به نامهای مجید توکلی، احسان منصوری و احمد قصابان زیر شدید ترین شکنجه های روحی و جسمی می باشند تا اعتراف به جرمی نکرده بکنند که در نشریه ای به رهبر ایران و رئیس جمهور ایران اهانت کرده اند .
\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\"\>\u003cfont size\u003d\"3\"\>\u003cfont face\u003d\"Times New Roman\"\>این سه دانشجو هم اکنون به \u003cspan\> \u003c/span\>نود ماه حبس در زندانهای امنیتی ایران محکوم شده اند . یاران و همکلاسی های ما در دانشگاه امیر کبیر و دیگر دانشگاههای ایران زیر شدید ترین حملات نیروهای امنیتی و انتظامی ایران می باشند و در این روزها لحظه ای نیست که خبر سرکوب و بازداشت و دستگیری دانشجویان را نشنویم ، در روزهای گذشته دانش آموخته رشته پزشکی خانم زهرا بنی یعقوب در همدان به طرز مرموزی در بازداشتگاهی خودسرانه جان باخته است ، هشت ماه پیش نیز توحيد غفارزاده دانشجوي دانشگاه آزاد در شهر شاهرود با ضربات چاقوی یک هوادار نظامی حکومت ایران (بسیجی ) در مقابل دانشگاه کشته شد . تمامی اینها در حالی است که آقای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود ایران را آزاد ترین و امن ترین کشور دنیا می داند و با استفاده از فرصت حضور در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد به دانشگاه کلمبیا می رود و خود را یک استاد می خواند و دانشگاه را خانه خود می داند . \u003c/font\>\u003c/font\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"margin-bottom:0pt;direction:rtl;text-align:right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\"\>\u003cfont size\u003d\"3\"\>\u003cfont face\u003d\"Times New Roman\"\>آقای بان کی مون \u003c/font\>\u003c/font\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"margin-bottom:0pt;direction:rtl;text-align:right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\"\>\u003cfont size\u003d\"3\"\>\u003cfont face\u003d\"Times New Roman\"\>باید به اطلاعتان برسانیم که این خانه یعنی دانشگاه با ریاست جمهوری ایشان در حال نابودی است از زمان ریاست ایشان \u003cspan\> \u003c/span\>نظامیان بی شماری با عناوین مختلف رئیس و یا استاد \u003cspan\> \u003c/span\>دانشگاه به دانشگاه آمده اند تا سرکوب را ادامه دهند ، نهادهای امنیتی و نظارتی نیزدر دانشگاه ها مجهز تر و فعال تر شده اند و دیگر حریم و شانی برای دانشگاه باقی نمانده است .\u003c/font\>\u003c/font\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"margin-bottom:0pt;direction:rtl;text-align:right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\"\>\u003cfont size\u003d\"3\"\>\u003cfont face\u003d\"Times New Roman\"\>\u003cspan\> \u003c/span\>ما از شما می خواهیم که با توجه به نظر سازمانهای بی شمار حقوق بشری و همچنین بیانیه اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر آزادی بی قید و شرط این دانشجویان که هیچ اتهامی البته در یک دادگاه بی طرف متوجه شان نخواهد بود ازنمایندگان\u003cspan\> \u003c/span\>کشور ایران\u003cspan\> \u003c/span\>در آن سازمان ، ",1]
);
//-->
این سه دانشجو هم اکنون به نود ماه حبس در زندانهای امنیتی ایران محکوم شده اند . یاران و همکلاسی های ما در دانشگاه امیر کبیر و دیگر دانشگاههای ایران زیر شدید ترین حملات نیروهای امنیتی و انتظامی ایران می باشند و در این روزها لحظه ای نیست که خبر سرکوب و بازداشت و دستگیری دانشجویان را نشنویم ، در روزهای گذشته دانش آموخته رشته پزشکی خانم زهرا بنی یعقوب در همدان به طرز مرموزی در بازداشتگاهی خودسرانه جان باخته است ، هشت ماه پیش نیز توحيد غفارزاده دانشجوي دانشگاه آزاد در شهر شاهرود با ضربات چاقوی یک هوادار نظامی حکومت ایران (بسیجی ) در مقابل دانشگاه کشته شد . تمامی اینها در حالی است که آقای محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود ایران را آزاد ترین و امن ترین کشور دنیا می داند و با استفاده از فرصت حضور در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد به دانشگاه کلمبیا می رود و خود را یک استاد می خواند و دانشگاه را خانه خود می داند .
آقای بان کی مون
باید به اطلاعتان برسانیم که این خانه یعنی دانشگاه با ریاست جمهوری ایشان در حال نابودی است از زمان ریاست ایشان نظامیان بی شماری با عناوین مختلف رئیس و یا استاد دانشگاه به دانشگاه آمده اند تا سرکوب را ادامه دهند ، نهادهای امنیتی و نظارتی نیزدر دانشگاه ها مجهز تر و فعال تر شده اند و دیگر حریم و شانی برای دانشگاه باقی نمانده است .
ما از شما می خواهیم که با توجه به نظر سازمانهای بی شمار حقوق بشری و همچنین بیانیه اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر آزادی بی قید و شرط این دانشجویان که هیچ اتهامی البته در یک دادگاه بی طرف متوجه شان نخواهد بود ازنمایندگان کشور ایران در آن سازمان ،
\u003c/span\>شما نیز آزادی دانشجویان را در خواست نمائید .\u003cspan\> \u003c/span\>با تشکر از توجه ای که نسبت به دموکراسی و حقوق بشر مبذول می دارید . \u003c/font\>\u003c/font\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"margin-bottom:0pt;direction:rtl;text-align:right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\"\>\u003cfont face\u003d\"Times New Roman\" size\u003d\"3\"\> \u003c/font\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مرتضی کامرانیان – دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>کاظم نیستانی – دانشجوی دانشگاه تهران \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محمد رضا باباوند – دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهستی چیره – دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امیرعباس یعقوبی – دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>رمضان فارسی - دانشجوی دانشگاه تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فریبا لامع – دانشجوی دانشگاه سهند \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>صمد بنیادی – دانشجوی دانشگاه بابلسر \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>",1]
);
//-->
شما نیز آزادی دانشجویان را در خواست نمائید . با تشکر از توجه ای که نسبت به دموکراسی و حقوق بشر مبذول می دارید .

مرتضی کامرانیان – دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف
کاظم نیستانی – دانشجوی دانشگاه تهران
محمد رضا باباوند – دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مهستی چیره – دانشجوی دانشگاه شهید باهنر کرمان
امیرعباس یعقوبی – دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
رمضان فارسی - دانشجوی دانشگاه تهران
فریبا لامع – دانشجوی دانشگاه سهند
صمد بنیادی – دانشجوی دانشگاه بابلسر
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>غلامرضا صادقی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه علوم پزشکی ایران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>شهاب سلامتیان – دانشجوی دانشگاه کیش\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>شاهد شاملو – دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محسن میرهاشمی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>جواد کاظمی – دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>هدا ضرابی – دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تهران \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بهادر صالحی – دانشجوی دانشگاه خلیج فارس\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بابک افشاری – دانشجوی دکترا، دانشگاه علوم پزشکی ایران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>آرش آزاد – دانشجوی دانشگاه مشهد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>",1]
);
//-->
تارا غلامی – دانشجوی دانشگاه شهید صدوقی یزد
غلامرضا صادقی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه علوم پزشکی ایران
شهاب سلامتیان – دانشجوی دانشگاه کیش
شاهد شاملو – دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تهران
محسن میرهاشمی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه تهران
جواد کاظمی – دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی
هدا ضرابی – دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تهران
بهادر صالحی – دانشجوی دانشگاه خلیج فارس
بابک افشاری – دانشجوی دکترا، دانشگاه علوم پزشکی ایران
آرش آزاد – دانشجوی دانشگاه مشهد
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نازنین مشیری – دانشجوی دکترا، دانشگاه تربیت مدرس تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مژگان برزگر – دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مسیحا ملک محمدی – دانشجوی دانشگاه تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>علیرضا قادری – دانشجوی دانشگاه آزاد تهران \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>غلامعباس وردی نژاد – دانشجوی دکترا دانشگاه شیراز \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>تیمور شاه قلی – دانشجوی دانشگاه صنعتی سهند تبریز \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مسلم ابراهیم زاده – دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نازنین محمدی نسب – دانشجوی دانشگاه یزد \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نغمه فلاحت پیشه – دانشجوی دانشگاه کرمان \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>",1]
);
//-->
مهشاد بنی اعتماد – دانشجوی دکترا، دانشگاه تربیت مدرس تهران
نازنین مشیری – دانشجوی دکترا، دانشگاه تربیت مدرس تهران
مژگان برزگر – دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی تهران
مسیحا ملک محمدی – دانشجوی دانشگاه تهران
علیرضا قادری – دانشجوی دانشگاه آزاد تهران
غلامعباس وردی نژاد – دانشجوی دکترا دانشگاه شیراز
تیمور شاه قلی – دانشجوی دانشگاه صنعتی سهند تبریز
مسلم ابراهیم زاده – دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی
نازنین محمدی نسب – دانشجوی دانشگاه یزد
نغمه فلاحت پیشه – دانشجوی دانشگاه کرمان
\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>صمد ابراهیم نژاد – دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فریبا ظرفچی – دانشجوی دانشگاه آزاد تهران شمال \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>شیلر ممدانی – دانشجوی دانشگاه مهاباد \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>گلمراد بینیانی – دانشجوی دانشگاه بوشهر \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>زیبا تیموری – دانشجوی دانشگاه جامع \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محمد حسین اسلامی – دانشجوی دانشگاه صنعتی علم و صنعت \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نیما حسینی راد – دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>چیستا جهانگیری – دانشجوی دکترا، دانشگاه پلی تکنیک تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>خدیجه مظاهری- دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی (تهران مرکز)\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امیرعباس لواسانی – دانشجوی دانشگاه علوم پزشگی شهید بهشتی\u003c/span\>",1]
);
//-->
صمد ابراهیم نژاد – دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
فریبا ظرفچی – دانشجوی دانشگاه آزاد تهران شمال
شیلر ممدانی – دانشجوی دانشگاه مهاباد
گلمراد بینیانی – دانشجوی دانشگاه بوشهر
زیبا تیموری – دانشجوی دانشگاه جامع
محمد حسین اسلامی – دانشجوی دانشگاه صنعتی علم و صنعت
نیما حسینی راد – دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
چیستا جهانگیری – دانشجوی دکترا، دانشگاه پلی تکنیک تهران
خدیجه مظاهری- دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی (تهران مرکز)
امیرعباس لواسانی – دانشجوی دانشگاه علوم پزشگی شهید بهشتی
\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>یلدا خدایاری – دانشجوی دکترا، دانشگاه تربیت مدرس تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهرو ملالی -\u003cspan\> \u003c/span\>دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکزی\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مسعود مجیری - دانشجوی دکترا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>احمدرضا نامدار - \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>دانشجوی دانشگاه تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ناهید عبدالهی راد – دانشجوی دانشگاه علم و صنعت تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>غلامرضا متین پارسا – دانشجوی دانشگاه علوم اجتماعی مسکو\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سامان دادمان – دانشجوی دانشگاه\u003cspan\> \u003c/span\>یو سی ال آمریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهدی وزیری – دانشجوی دانشگاه بیولوژی آلمان \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>طاهره خرم – دانشجوی دکترا ، دانشگاه هومبولد برلین",1]
);
//-->

یلدا خدایاری – دانشجوی دکترا، دانشگاه تربیت مدرس تهران
مهرو ملالی - دانشجوی دانشگاه آزاد تهران مرکزی
مسعود مجیری - دانشجوی دکترا، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان
امیرحسین موحدی -کارشناس ارشدارتباطات -روزنامه نگاروفعال حقوق بشر--غلامرضا متین پارسا – دانشجوی دانشگاه علوم اجتماعی مسکو
سامان دادمان – دانشجوی دانشگاه یو سی ال آمریکا
مهدی وزیری – دانشجوی دانشگاه بیولوژی آلمان
طاهره خرم – دانشجوی دکترا ، دانشگاه هومبولد برلین
\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محمد میرزابیگی – دانشجوی دانشگاه پونه هند\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بهار خاتمی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پزشکی رم \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>احمدرضا موتمن- دانشجوی دانشگاه لاوال كانادا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>میثم ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه بگاملوس اوكراين\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>هاله بهرامی – دانشجوی دانشگاه نیویورک\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امیرحسین نادران – دانشجوی دانشگاه\u003cspan\> \u003c/span\>بنگلور هندوستان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بهرام گودرزی – دانشجوی دانشگاه قاضی ترکیه \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محسن میرباقری – دانشجوی دانشگاه تکنیکی استانبول\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نادرعابدزاده – دانشجوی دانشگاه دکوز ایلول\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مجید رستمی – دانشجوی دانشگاه استانبول",1]
);
//-->

محمد میرزابیگی – دانشجوی دانشگاه پونه هند
بهار خاتمی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پزشکی رم
احمدرضا موتمن- دانشجوی دانشگاه لاوال كانادا
میثم ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه بگاملوس اوكراين
هاله بهرامی – دانشجوی دانشگاه نیویورک
امیرحسین نادران – دانشجوی دانشگاه بنگلور هندوستان
بهرام گودرزی – دانشجوی دانشگاه قاضی ترکیه
محسن میرباقری – دانشجوی دانشگاه تکنیکی استانبول
نادرعابدزاده – دانشجوی دانشگاه دکوز ایلول
مجید رستمی – دانشجوی دانشگاه استانبول
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مارال لیوانی – دانشجوی دانشگاه حاجت تپه \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>معصومه حسینی – دانشجوی دانشگاه سامسون ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نوید رستمی – دانشجوی کالج اسپرینگ هیل آمریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهرداد روحانی – دانشجوی دانشگاه مریلند\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ژاکلین رادمهر – دانشجوی دانشگاه فرایه برلین\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نازی صبا – دانشجوی دانشگاه واترلو آمریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مراد میر باقری – دانشجوی دانشگاه تکنیکی استانبول\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ملک پاشا بهادری – دانشجوی دانشگاه چانکایا ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سید بهرام موسوی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پاریس\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نغمه ابتکار – دانشجوی دکترا ، دانشگاه علوم سیاسی رم\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\>",1]
);
//-->

مارال لیوانی – دانشجوی دانشگاه حاجت تپه
معصومه حسینی – دانشجوی دانشگاه سامسون ترکیه
نوید رستمی – دانشجوی کالج اسپرینگ هیل آمریکا
مهرداد روحانی – دانشجوی دانشگاه مریلند
ژاکلین رادمهر – دانشجوی دانشگاه فرایه برلین
نازی صبا – دانشجوی دانشگاه واترلو آمریکا
مراد میر باقری – دانشجوی دانشگاه تکنیکی استانبول
ملک پاشا بهادری – دانشجوی دانشگاه چانکایا ترکیه
سید بهرام موسوی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پاریس
نغمه ابتکار – دانشجوی دکترا ، دانشگاه علوم سیاسی رم
\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بهادر کریمی – دانشجو دکترا ، دانشگاه ام. آی.تی آمریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سجاد نیکخواه – دانشجوی دانشگاه کلمبیا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>آیدین قره اوغلو – دانشجوی دکترا ،دانشگاه فاتیح ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>کامبیز شجاعی نژاد – دانشجوی دانشگاه کلمبیا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهدی تاجیک – دانشجوی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نازیلا فتحی – دانشجوی دکترا، دانشگاه واترلو کانادا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محمد میرشاهی – دانشجوی دانشگاه پونه هند\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نسرین پورکریمی – دانشجوی کالج اسپرینگ هیل آمریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ایرج نگاران – دانشجوی دکترا، دانشگاه قاضی ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فرهاد صالحی – دانشجوی دانشگاه سایمون فریزر کانادا\u003c/span\>\u003c/b\>",1]
);
//-->
بهادر کریمی – دانشجو دکترا ، دانشگاه ام. آی.تی آمریکا
سجاد نیکخواه – دانشجوی دانشگاه کلمبیا
آیدین قره اوغلو – دانشجوی دکترا ،دانشگاه فاتیح ترکیه
کامبیز شجاعی نژاد – دانشجوی دانشگاه کلمبیا
مهدی تاجیک – دانشجوی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
نازیلا فتحی – دانشجوی دکترا، دانشگاه واترلو کانادا
محمد میرشاهی – دانشجوی دانشگاه پونه هند
نسرین پورکریمی – دانشجوی کالج اسپرینگ هیل آمریکا
ایرج نگاران – دانشجوی دکترا، دانشگاه قاضی ترکیه
فرهاد صالحی – دانشجوی دانشگاه سایمون فریزر کانادا
\u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>شیوا مقدم – دانشجوی ایران شناسی – برلین \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>عبدالمجید حقی - دانشجوی دکترا ، دانشگاه تکنولوژی لاپن رانتا فنلاند\u003cspan\> \u003c/span\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مریم غلامی- دانشجوی دکترا، موسسه سلطنتی تکنولوژی سوئد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>عبدالله حیاتی – دانشجوی دانشگاه اگه ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محمود ابراهیمی – دانشجوی دکترا، دانشگاه استانبول\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>رامین جهانگیر خانی – دانشجوی دانشگاه سامسون ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نازی آذرنیا – دانشجوی دانشگاه استنفورد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مصطفی اسلامی – دانشجوی دانشگاه هاروارد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>آرام \u003cspan\> \u003c/span\>دیل مقانی – دانشجوی دانشگاه یو سی ال آمریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نسترن موسویان – دانشجوی موسسه علوم و تحقیقات خاک برزیل",1]
);
//-->

شیوا مقدم – دانشجوی ایران شناسی – برلین
عبدالمجید حقی - دانشجوی دکترا ، دانشگاه تکنولوژی لاپن رانتا فنلاند
مریم غلامی- دانشجوی دکترا، موسسه سلطنتی تکنولوژی سوئد
عبدالله حیاتی – دانشجوی دانشگاه اگه ترکیه
محمود ابراهیمی – دانشجوی دکترا، دانشگاه استانبول
رامین جهانگیر خانی – دانشجوی دانشگاه سامسون ترکیه
نازی آذرنیا – دانشجوی دانشگاه استنفورد
مصطفی اسلامی – دانشجوی دانشگاه هاروارد
آرام دیل مقانی – دانشجوی دانشگاه یو سی ال آمریکا
نسترن موسویان – دانشجوی موسسه علوم و تحقیقات خاک برزیل
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سمیه رازگردانی – دانشجوی دانشگاه بیلکنت ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>هاله ملاشریفی – دانشجوی دکترا، دانشگاه زمین شناسی توکیو\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محبوبه گلمرادی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پونه هند\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محسن گل محمدی – دانشجوی دانشگاه هوا فضا استرالیا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>آیدین اعتماد راد – دانشجوی دانشگاه \u003cspan\> \u003c/span\>پاریس\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محبوبه واشقانی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه تکنیکی خاورمیانه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مریم رادش – دانشجوی دانشگاه هوادریا مالزی\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بهرام پایا – دانشجوی موسسه تخصصی ماتسوشیتا توکیو\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بابک صفاری نژاد – دانشجو دکترا ، دانشگاه هاروارد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محسن عطاران – دانشجوی دانشگاه آمریکن فورد شارجه",1]
);
//-->

سمیه رازگردانی – دانشجوی دانشگاه بیلکنت ترکیه
هاله ملاشریفی – دانشجوی دکترا، دانشگاه زمین شناسی توکیو
محبوبه گلمرادی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پونه هند
محسن گل محمدی – دانشجوی دانشگاه هوا فضا استرالیا
آیدین اعتماد راد – دانشجوی دانشگاه پاریس
محبوبه واشقانی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه تکنیکی خاورمیانه
مریم رادش – دانشجوی دانشگاه هوادریا مالزی
بهرام پایا – دانشجوی موسسه تخصصی ماتسوشیتا توکیو
بابک صفاری نژاد – دانشجو دکترا ، دانشگاه هاروارد
محسن عطاران – دانشجوی دانشگاه آمریکن فورد شارجه
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>کامران سرابان – دانشجوی دانشگاه آک دنیز ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ماژان سهرابیان – دانشجوی دانشگاه صنعتی بروکسل\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سهیلا منظوریان – استاد کالج ال سی ای لندن\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>پویا حیدرزاده – دانشجوی دانشگاه بنتو بلاروس\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محسن چاووشیان – دانشجوی دانشگاه بیلکنت ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>غلامرضا بختیار – دانشجوی دکترا ، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مسعود پارسایی – دانشجوی دانشگاه بتن توکیو\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ناهید برادران عطار – دانشجوی دانشگاه فنی برلین\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهرشاد دهقان – دانشجوی کالج سلطنتی لندن\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محمود کاشانی راد – دانشجوی پسا دکترا ، دانشگاه بروکسل\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>",1]
);
//-->

کامران سرابان – دانشجوی دانشگاه آک دنیز ترکیه
ماژان سهرابیان – دانشجوی دانشگاه صنعتی بروکسل
سهیلا منظوریان – استاد کالج ال سی ای لندن
پویا حیدرزاده – دانشجوی دانشگاه بنتو بلاروس
محسن چاووشیان – دانشجوی دانشگاه بیلکنت ترکیه
غلامرضا بختیار – دانشجوی دکترا ، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
مسعود پارسایی – دانشجوی دانشگاه بتن توکیو
ناهید برادران عطار – دانشجوی دانشگاه فنی برلین
مهرشاد دهقان – دانشجوی کالج سلطنتی لندن
محمود کاشانی راد – دانشجوی پسا دکترا ، دانشگاه بروکسل
\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ماژان قوکاسیان – دانشجوی دانشگاه سن خوزه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ساناز میراوغلو – دانشجوی دانشگاه سلجوق ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ساناز دریانی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه جراح پاشا ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مریم فولاد وند – دانشجوی دکترا ، \u003cspan\> \u003c/span\>دانشگاه صنعتی لیمبورگ هلند\u003cspan\> \u003c/span\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مسعود ملیح – دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک مینسک\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهسا برزو – دانشجوی دکترا ، دانشگاه فنی برلین\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فریبرز کاظمی – دانشجوی دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهستی ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه هاروارد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امیر شکورزاده – دانشجوی دانشگاه حاجت تپه ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>عباس اردکانی – دانشجوی دانشگاه امریکن فورد شارجه",1]
);
//-->

ماژان قوکاسیان – دانشجوی دانشگاه سن خوزه
ساناز میراوغلو – دانشجوی دانشگاه سلجوق ترکیه
ساناز دریانی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه جراح پاشا ترکیه
مریم فولاد وند – دانشجوی دکترا ، دانشگاه صنعتی لیمبورگ هلند
مسعود ملیح – دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک مینسک
مهسا برزو – دانشجوی دکترا ، دانشگاه فنی برلین
فریبرز کاظمی – دانشجوی دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه
مهستی ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه هاروارد
امیر شکورزاده – دانشجوی دانشگاه حاجت تپه ترکیه
عباس اردکانی – دانشجوی دانشگاه امریکن فورد شارجه
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>لیلا طاهری – دانشجوی دانشگاه سیوانکاشی توکیو\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>غلامعباس تیموری – دانشجوی دانشگاه سلجوق ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نیما بارز – دانشجوی دکترا دانشگاه باکو\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سجاد ابراهیمی- دانشجوی دانشگاه علوم اجتماعی کووالامپور\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>جواد حمیدی – دانشجوی دانشگاه فرایه برلین\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>هایده برزگر – دانشجوی کالج ال سی ای لندن\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ماندانا ضرابی – دانشجوی دکترا دانشگاه پونه هند\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بنیامین فشمی – دانشجوی دکترا، دانشگاه جراح پاشا ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>یاسر شاه ویسی – دانشجوی دانشگاه فنی برلین\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امیر حسین شکوهی – دانشجوی دانشگاه یورک کانادا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>",1]
);
//-->

لیلا طاهری – دانشجوی دانشگاه سیوانکاشی توکیو
غلامعباس تیموری – دانشجوی دانشگاه سلجوق ترکیه
نیما بارز – دانشجوی دکترا دانشگاه باکو
سجاد ابراهیمی- دانشجوی دانشگاه علوم اجتماعی کووالامپور
جواد حمیدی – دانشجوی دانشگاه فرایه برلین
هایده برزگر – دانشجوی کالج ال سی ای لندن
ماندانا ضرابی – دانشجوی دکترا دانشگاه پونه هند
بنیامین فشمی – دانشجوی دکترا، دانشگاه جراح پاشا ترکیه
یاسر شاه ویسی – دانشجوی دانشگاه فنی برلین
امیر حسین شکوهی – دانشجوی دانشگاه یورک کانادا
\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهتا صالحی – دانشجوی دانشگاه ام ای تی\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>حسن زاهدی – دانشجوی دانشگاه کلمبیا آمریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سحر موسوی نسب – دانشجوی دکترا ، دانشگاه جان هاپ کینگ\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهرشاد ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه چانکایا ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>اردلان کاردان – دانشجوی دانشگاه الکساندر هومبولد\u003cspan\> \u003c/span\>آلمان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مازیار نانبده – دانشجوی دکترا دانشگاه تکنیکی استانبول\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>صدف ابراهیمی – دانشجوی کالج ام بی ال\u003cspan\> \u003c/span\>انگلستان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ژیلا ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه کینگزتین انگلستان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>شهرام میرصادقی – دانشجوی دانشگاه پروونه فرانسه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نازیلا شکوف – دانشجوی دکترا ، انستیتوی علوم تربیتی انگلستان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>",1]
);
//-->
مهتا صالحی – دانشجوی دانشگاه ام ای تی
حسن زاهدی – دانشجوی دانشگاه کلمبیا آمریکا
سحر موسوی نسب – دانشجوی دکترا ، دانشگاه جان هاپ کینگ
مهرشاد ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه چانکایا ترکیه
اردلان کاردان – دانشجوی دانشگاه الکساندر هومبولد آلمان
مازیار نانبده – دانشجوی دکترا دانشگاه تکنیکی استانبول
صدف ابراهیمی – دانشجوی کالج ام بی ال انگلستان
ژیلا ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه کینگزتین انگلستان
شهرام میرصادقی – دانشجوی دانشگاه پروونه فرانسه
نازیلا شکوف – دانشجوی دکترا ، انستیتوی علوم تربیتی انگلستان
\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سالار موسویان – دانشجوی دکترا ، مرکز مطالعات دادرسی اساسی فارو فرانسه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فریبا بایرامی – دانشجوی دانشگاه استراسبورگ فرانسه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>قاسم میر جباری – دانشجوی دانشگاه استانبول\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>علیرضا ناصری – دانشجوی دانشگاه هاروارد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امیر عباس صالحی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه میشیگان امریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>هایده بصیری – دانشجوی دانشگاه گیلد هال لندن\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>لیلا بارز – دانشجوی دکترا ، دانشگاه بین المللی ونیز\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بایرام جمشیدی – دانشجوی دانشگاه کوچ ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ناهید اسلامیان – دانشجوی دانشگاه آلاسکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بهاره منتجبی – دانشجوی دانشگاه نیاگارا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>",1]
);
//-->
سالار موسویان – دانشجوی دکترا ، مرکز مطالعات دادرسی اساسی فارو فرانسه
فریبا بایرامی – دانشجوی دانشگاه استراسبورگ فرانسه
قاسم میر جباری – دانشجوی دانشگاه استانبول
علیرضا ناصری – دانشجوی دانشگاه هاروارد
امیر عباس صالحی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه میشیگان امریکا
هایده بصیری – دانشجوی دانشگاه گیلد هال لندن
لیلا بارز – دانشجوی دکترا ، دانشگاه بین المللی ونیز
بایرام جمشیدی – دانشجوی دانشگاه کوچ ترکیه
ناهید اسلامیان – دانشجوی دانشگاه آلاسکا
بهاره منتجبی – دانشجوی دانشگاه نیاگارا
صبا نظر آهاری – دانشجوی دکترا ، دانشگاه راچستر آمریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>خسرو صدیقی – دانشجوی دانشگاه لوییس ایتالیا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ابوالحسن معیری – دانشجوی دانشگاه مک گیل کانادا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سپیده خواجویی – دانشجوی دانشگاه کویینز کانادا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نادی ایوبی – دانشجوی دانشگاه ماساچوست آمریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>لادن دادمان – دانشجوی دانشگاه واشنگتن\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فرشاد نجم – دانشجوی دانشگاه فلوریدا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>پرویز کاظمیان – دانشجوی پسا دکترا ، دانشگاه یورک کانادا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ابوذر نصیری – دانشجوی دانشگاه گنوا ایتالیا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سارا رحما ندوست – دانشجوی دانشگاه کیل آلمان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>",1]
);
//-->
صبا نظر آهاری – دانشجوی دکترا ، دانشگاه راچستر آمریکا
خسرو صدیقی – دانشجوی دانشگاه لوییس ایتالیا
ابوالحسن معیری – دانشجوی دانشگاه مک گیل کانادا
سپیده خواجویی – دانشجوی دانشگاه کویینز کانادا
نادی ایوبی – دانشجوی دانشگاه ماساچوست آمریکا
لادن دادمان – دانشجوی دانشگاه واشنگتن
فرشاد نجم – دانشجوی دانشگاه فلوریدا
پرویز کاظمیان – دانشجوی پسا دکترا ، دانشگاه یورک کانادا
ابوذر نصیری – دانشجوی دانشگاه گنوا ایتالیا
سارا رحما ندوست – دانشجوی دانشگاه کیل آلمان
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>پیمان آشتیانی – دانشجوی دانشگاه فرای بورگ آلمان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>عبدالکریم صفاری نژاد – دانشجوی دانشگاه هایدلبرگ آلمان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهدی لاریجانی – دانشجوی دکترا، دانشگاه ویکتوریا نیوزلند\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>افشین پاک مهر – دانشجوی دانشگاه صنعتی جنوب چین\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محمود دستمالچی – دانشجوی دانشگاه خلیج ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>آرش نیک جو – دانشجوی دانشگاه مرمره ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>کمال لواسانی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه فنی مهندسی کاپه ای کیف\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>رضا خراسانی – دانشجوی دانشگاه اقتصادی لندن\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>برهان فولادوند – دانشجوی دانشگاه نانت فرانسه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>",1]
);
//-->
علی شیخ عطار – دانشجوی دانشگاه انگرز فرانسه
پیمان آشتیانی – دانشجوی دانشگاه فرای بورگ آلمان
عبدالکریم صفاری نژاد – دانشجوی دانشگاه هایدلبرگ آلمان
مهدی لاریجانی – دانشجوی دکترا، دانشگاه ویکتوریا نیوزلند
افشین پاک مهر – دانشجوی دانشگاه صنعتی جنوب چین
محمود دستمالچی – دانشجوی دانشگاه خلیج ترکیه
آرش نیک جو – دانشجوی دانشگاه مرمره ترکیه
کمال لواسانی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه فنی مهندسی کاپه ای کیف
رضا خراسانی – دانشجوی دانشگاه اقتصادی لندن
برهان فولادوند – دانشجوی دانشگاه نانت فرانسه
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امیر محمد صالحیان – دانشجوی دکترا ، دانشگاه انتلیس وگایانا فرانسه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ناصر یغمایی – دانشجوی کالج سلطنتی علوم ، فناوری پزشکی لندن\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>برزو کاظمی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه هوافضا خارکف اوکراین\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>احرار پاسبانیان – دانشجوی دانشگاه فرهنگی استانبول\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>صمد ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه متروپولیتن لندن\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>جمشید آذر نیا – دانشجوی دانشگاه نانسی فرانسه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>علی نیک خواه – دانشجوی دانشگاه موغلا ترکیه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محمد مهدی ناهیدی – دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک اوکراین\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فرهاد نیری – دانشجوی دانشگاه ساوت بنک لندن\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>",1]
);
//-->
عباس محمدی – دانشجوی دانشگاه تکنیکی کارادنیز ترکیه
امیر محمد صالحیان – دانشجوی دکترا ، دانشگاه انتلیس وگایانا فرانسه
ناصر یغمایی – دانشجوی کالج سلطنتی علوم ، فناوری پزشکی لندن
برزو کاظمی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه هوافضا خارکف اوکراین
احرار پاسبانیان – دانشجوی دانشگاه فرهنگی استانبول
صمد ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه متروپولیتن لندن
جمشید آذر نیا – دانشجوی دانشگاه نانسی فرانسه
علی نیک خواه – دانشجوی دانشگاه موغلا ترکیه
محمد مهدی ناهیدی – دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک اوکراین
فرهاد نیری – دانشجوی دانشگاه ساوت بنک لندن
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محتشم کاظمی دینان – دانشجوی دانشگاه امپریال بریتانیا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فرشاد عباسپور – دانشجوی دانشگاه کیل آلمان \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>نازی خلیلیان – دانشجوی دکترا ، دانشگاه انگرز فرانسه \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>احمد ارجمندی – دانشجوی دانشگاه هایدلبرگ آلمان \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>صبا قادرافشان – دانشجوی پسا دکترا ، دانشگاه ویکتوریا نیوزلند \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فرح امیرارجمند – دانشجوی دانشگاه برکلی آمریکا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>شیدا کامرانی – دانشجوی دکترا ، موسسه تکنولوژِی کالیفرنیا \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>برهان میمنت – دانشجوی دانشگاه استنفورد \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>",1]
);
//-->
پریسا ابراهیمی – دانشجوی دانشگاه کینگزتین انگلستان
محتشم کاظمی دینان – دانشجوی دانشگاه امپریال بریتانیا
فرشاد عباسپور – دانشجوی دانشگاه کیل آلمان
نازی خلیلیان – دانشجوی دکترا ، دانشگاه انگرز فرانسه
احمد ارجمندی – دانشجوی دانشگاه هایدلبرگ آلمان
صبا قادرافشان – دانشجوی پسا دکترا ، دانشگاه ویکتوریا نیوزلند
فرح امیرارجمند – دانشجوی دانشگاه برکلی آمریکا
شیدا کامرانی – دانشجوی دکترا ، موسسه تکنولوژِی کالیفرنیا
برهان میمنت – دانشجوی دانشگاه استنفورد
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سیامک اردلان – دانشجوی دانشگاه توکیو \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>طاهره لاجوردی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پلی تکنیک فرانسه \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سارا جباری برجسته – دانشجوی دانشگاه اکول سانترال فرانسه \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>زهره واله – دانشجوی دانشگاه اسمال راک فرانسه \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>زهرا واله دانشجوی دانشگاه اسمال راک فرانسه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بهادر بنیادی- \u003cspan\> \u003c/span\>دانش آموخته ، دانشگاه وریژه آمستردام\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سارا موسوی خوئینی ها – دانش آموخته دکترا ، دانشگاه\u003cspan\> \u003c/span\>پراگ\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 0.25in;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امیر فرشاد ابراهیمی – دانش آموخته دکترا ، دانشگاه تکنیکی خاورمیانه \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>",1]
);
//-->
سیامک اردلان – دانشجوی دانشگاه توکیو
طاهره لاجوردی – دانشجوی دکترا ، دانشگاه پلی تکنیک فرانسه
سارا جباری برجسته – دانشجوی دانشگاه اکول سانترال فرانسه
زهره واله – دانشجوی دانشگاه اسمال راک فرانسه
زهرا واله دانشجوی دانشگاه اسمال راک فرانسه
بهادر بنیادی- دانش آموخته ، دانشگاه وریژه آمستردام
سارا موسوی خوئینی ها – دانش آموخته دکترا ، دانشگاه پراگ
امیر فرشاد ابراهیمی – دانش آموخته دکترا ، دانشگاه تکنیکی خاورمیانه
\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فرهاد برادران عطار – دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ویدا حائری – دانش آموخته دکترا ، دانشگاه شهید بهشتی \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>حمیدرضا ظریفی نیا – دانش آموخته دانشگاه تهران\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>محمد حسین جاویدی – دانش آموخته پزشکی دانشگاه شیراز\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امیر عباس امیری – دانش آموخته دانشگاه کردستان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\> \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ناظم دیبا – دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\> \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امیر حسین شکوف – دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی همدان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\> \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>",1]
);
//-->
راحله کشتگر – دانش آموخته دکترا ، دانشگاه فنی برلین
فرهاد برادران عطار – دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد
ویدا حائری – دانش آموخته دکترا ، دانشگاه شهید بهشتی
حمیدرضا ظریفی نیا – دانش آموخته دانشگاه تهران
محمد حسین جاویدی – دانش آموخته پزشکی دانشگاه شیراز
امیر عباس امیری – دانش آموخته دانشگاه کردستان
ناظم دیبا – دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی
امیر حسین شکوف – دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی همدان
\u003c/b\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\> \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>هادی باقری – دانش آموخته دانشگاه یزد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\> \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>قادر دستان – دانش آموخته دانشگاه بابلسر\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ستاره نامدار – استادیار، دانشگاه یورک کانادا\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt 207pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مریم ناهیدی – استادیار دانشگاه یو سی ال آمریکا \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>آرش مهدوی فعال دانشجویی، نروژ\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>رضا خانمرادی ، فعال دانشجویی ، نروژ\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بهار نارنجی – فعال دانشجویی ، لندن\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>پروانه زرگر ، فعال دانشجویی ، آلمان\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>گیتی سلامی – فعال دانشجویی ، آلمان \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>",1]
);
//-->
پریسا نظامی – دانش آموخته دانشگاه شیراز
هادی باقری – دانش آموخته دانشگاه یزد
قادر دستان – دانش آموخته دانشگاه بابلسر
ستاره نامدار – استادیار، دانشگاه یورک کانادا
مریم ناهیدی – استادیار دانشگاه یو سی ال آمریکا
آرش مهدوی فعال دانشجویی، نروژ
رضا خانمرادی ، فعال دانشجویی ، نروژ
بهار نارنجی – فعال دانشجویی ، لندن
پروانه زرگر ، فعال دانشجویی ، آلمان
گیتی سلامی – فعال دانشجویی ، آلمان
\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهدی سامع - فعال دانشجویی- فرانسه\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\> \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>بهرام چوبینه – فعال دانشجویی \u003cspan\> \u003c/span\>آلمان \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهدی مقدم- فعال دانشجویی ، نروژ\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>ویکتوریا آزاد – فعال سیاسی ، سوئد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>حجت نارنجی – فعال سیاسی ، سوئد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>کریم شام بیاتی- فعال سیاسی ،\u003cspan\> \u003c/span\>آلمان \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003cspan dir\u003d\"ltr\"\>\u003c/span\>\u003cspan\> \u003c/span\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>مهرداد لوایی – فعال سیاسی ، هلند\u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>میترا ایرانی – فعال سیاسی ، سوئد\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003cspan\> \u003c/span\>مریم افشار – فعال سیاسی\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>",1]
);
//-->
محمد ملوان – فعال دانشجویی ، لندن
مهدی سامع - فعال دانشجویی- فرانسه
بهرام چوبینه – فعال دانشجویی آلمان
مهدی مقدم- فعال دانشجویی ، نروژ
ویکتوریا آزاد – فعال سیاسی ، سوئد
حجت نارنجی – فعال سیاسی ، سوئد
کریم شام بیاتی- فعال سیاسی ، آلمان
مهرداد لوایی – فعال سیاسی ، هلند
میترا ایرانی – فعال سیاسی ، سوئد
مریم افشار – فعال سیاسی
\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سارا محمدی – فعال سیاسی \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>کاوه آهنگری – فعال سیاسی \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt;font-family:Arial\"\>عفت ماهباز- فعال حقوق بشر ،لندن \u003c/span\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>\u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>منیره کاظمی – فعال حقوق بشر ، آلمان \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>فریبا داودی مهاجر –روز نامه نگار و فعال حقوق بشر ، ایران \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>سامان رسول پور – روزنامه نگار و فعال حقوق بشر ، ایران \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>تونیا کبودوند – فعال حقوق بشر ، ایران \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>امید بیگ زاده – فعال حقو ق بشر ، ایران \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>شیوا نظر آهاری – فعال حقوق بشر ، ایران \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"FA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>لیلی حسن پور – فعال حقوق بشر ، ایران \u003c/span\>\u003c/b\>\u003c/p\> \u003cp style\u003d\"margin:0in 0in 0pt;line-height:normal;text-align:right\" align\u003d\"right\"\>\u003cb\>\u003cspan lang\u003d\"AR-SA\" dir\u003d\"rtl\" style\u003d\"font-size:12pt\"\>",1]
);
//-->
سارا محمدی – فعال سیاسی
کاوه آهنگری – فعال سیاسی
عفت ماهباز- فعال حقوق بشر ،لندن
منیره کاظمی – فعال حقوق بشر ، آلمان
فریبا داودی مهاجر –روز نامه نگار و فعال حقوق بشر ، ایران
سامان رسول پور – روزنامه نگار و فعال حقوق بشر ، ایران
تونیا کبودوند – فعال حقوق بشر ، ایران
امید بیگ زاده – فعال حقو ق بشر ، ایران
شیوا نظر آهاری – فعال حقوق بشر ، ایران
لیلی حسن پور – فعال حقوق بشر ، ایران
\u003c/b\>\u003c/p\>\u003c/div\>\u003cdiv style\u003d\"clear:both\"\>\u003c/div\>\u003cdiv\>\u003cdiv\>\u003cb\>Tags:\u003c/b\> \u003ca rel\u003d\"tag\" href\u003d\"http://sarbazevatan.multiply.com/tag/arshan\" target\u003d\"_blank\" onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\"\>arshan\u003c/a\>\u003c/div\>\u003cdiv\>\u003cb\>Prev:\u003c/b\> \u003ca href\u003d\"http://sarbazevatan.multiply.com/journal/item/226\" target\u003d\"_blank\" onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\"\>جشن ِ چهارم و نهم آبانماه، بر ملت ِ با فرهنگ ِ ایران، خجسته باد\u003c/a\>\u003cbr\>\u003c/div\>\u003c/div\>\u003c/div\>\u003cdiv\>\u003cb\>\u003c/b\>\u003cb\>\u003c/b\>\u003c/div\>\u003c/div\>\u003cdiv\>\u003cdiv\>\u003c/div\>\u003cdiv\>\u003ca href\u003d\"http://sarbazevatan.multiply.com/item/reply/sarbazevatan:journal:227?xurl\u003d/journal/item/227\" target\u003d\"_blank\" onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\"\>reply\u003c/a\> \u003ca href\u003d\"http://sarbazevatan.multiply.com/item/share/sarbazevatan:journal:227?xurl\u003d%2Fjournal%2Fitem%2F227\" target\u003d\"_blank\" onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\"\>share\u003c/a\>\u003cbr clear\u003d\"left\"\>\u003c/div\>\u003c/div\>\u003cbr clear\u003d\"left\"\>\u003cdiv\>\u003c/div\>\u003cbr\>\u003cbr\>\u003cdiv\>\u003c/div\>\u003cdiv\>\u003cdiv\>\u003ctable width\u003d\"100%\" border\u003d\"0\" cellpadding\u003d\"0\" cellspacing\u003d\"0\"\>\u003ctr valign\u003d\"top\"\>\u003ctd width\u003d\"55\"\>\u003ca href\u003d\"http://humanrights.multiply.com?headshot_edit\u003dtrue\" target\u003d\"_blank\" onclick\u003d\"return top.js.OpenExtLink(window,event,this)\"\>\u003cimg border\u003d\"0\" width\u003d\"50\" height\u003d\"50\" alt\u003d\"humanrights\"\>\u003c/a\>\u003c/td\>\u003ctd\>\u003cdiv\>\u003cspan style\u003d\"margin:0 0 2px 2px\"\>Add a reply:\u003c/span\>\u003cspan\>\u003c/span\>\u003ccenter\>\u003cform method\u003d\"GET\" action\u003d\"http://sarbazevatan.multiply.com/item/reply-to-message/sarbazevatan:journal:227\" name\u003d\"reply\" target\u003d\"_blank\" onsubmit\u003d\"return window.confirm("You are submitting information to an external page.\\nAre you sure?");\"\>\u003cinput type\u003d\"hidden\" name\u003d\"_charset_\"\>\u003cinput type\u003d\"hidden\" name\u003d\"usertoken\" value\u003d\"U2FsdGVkX1-r31EYeH4uRZNVnVz3OgeIwOLrcUCR-ailMUHTaZTVAQ\u003d\u003d\"\>\u003cinput type\u003d\"hidden\" name\u003d\"form::reply\" value\u003d\"reply\"\>\u003cinput type\u003d\"hidden\" name\u003d\"form::reply::count\" value\u003d\"1\"\>\u003cinput type\u003d\"hidden\" name\u003d\"reply::for\" value\u003d\"reply\"\>\u003cinput type\u003d\"hidden\" name\u003d\"reply::invite_md5\" value\u003d\"\"\>\u003cinput type\u003d\"hidden\" name\u003d\"reply::item_md5\" value\u003d\"\"\>\u003cdiv\>\u003ctable width\u003d\"99%\" border\u003d\"0\" cellpadding\u003d\"0\" cellspacing\u003d\"0\"\>",1]
);
//-->
معصومه تاجرپور – پژوهشگر تئاتر

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(126);
آرشیو نظرات
انجمن دفاع اززندانیان اعلام کرد جمعه 4 آبان1386 17
سایت انجمن دفاع اززندانیان نوشت:
چهارمين جلسه دادگاه هادي قابل برگزار شد
فرزند حجت‌الاسلام و المسلمين هادي قابل از برگزاري چهارمين جلسه‌ي دادگاه پدرش در دادگاه ويژه روحانيت قم خبر داد.
روح‌الله قابل در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي ايسنا اظهار داشت: صبح امروز به همراه خانواده به دادگاه ويژه روحانيت قم مراجعه كرديم و پيش از برگزاري جلسه‌ي دادگاه پدر، ملاقات يك ساعته‌اي را با وي داشتيم.
وي افزود: حال عمومي پدرم خوب است و به نظر مي‌رسيد اين جلسه آخرين جلسه‌ي دادرسي باشد.
قابل در پايان با بيان اين‌كه منتظر اعلام نظر دادگاه درباره‌ي پرونده‌ي پدرش است، ابراز اميدواري كرد كه دادگاه ويژه‌ي روحانيت قم حكم به برائت هادي قابل دهد.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(125);
آرشیو نظرات
صدای پای جنگ پنجشنبه 3 آبان1386 19
با گسترش جنگ رسانه ای جنگ واقعی نزدیک است
پنجشنبه,۳ آبان

کاندو ليزا رايس، وزير امورخارجه آمريکا، روز چهارشنبه با حضور در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اين کشور، با اشاره به اين که جمهوری اسلامی «شايد بزرگترين چالش امنيتی برای منافع آمريکا» باشد، بر رويکرد ديپلماتيک کشورش برای پايان دادن به بحران هسته ای ايران تاکيد کرد. خانم رايس نسبت به «عواقب سخت» در دوره سوم تحريم ها شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران هشدار داد و گفت:«سياست های ايران شايد بزرگترين چالش برای منافع امنيتی آمريکا در خاورميانه و درجهان باشد». خانم رايس همچنين تاکيد کرد: در حالی که جورج بوش، رييس جمهوری آمريکا، «هيچ گزينه ای را روی ميز کنار نگذاشته است، او بهبه ايران دو رويکرد بين المللی را همزمان درباره ايران پی گيری و حمايت خواهد کرد.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(124);
آرشیو نظرات
احضاردبیرکل جبهه اتحادملی ایران به دادگاه/فعالان حقوق بشردرایران خبرمیدهند پنجشنبه 3 آبان1386 18
دیدبان حقوق بشر فعال در ایران
امیر حسین حشمت ساران
بنا بر گزارشات ارسالی از زندان گوهردشت اقای امیر حسین حشمت ساران ازطرف دادگاه احضار شد و در مورد اعتصاب از وی توضیح خواسته شد.یاد اور میشویم که وی ازرفتن به دادگاه امتناع ورزید و دلیل خود را بی دادگاهی در دادگاه اعلام کرد.یاداور میشویم که اتهامات وارده درپرونده وی نشر اکاذیب و توهین به ریس قوه قضاییه اعلام شده است
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(123);
آرشیو نظرات
سیدمحمدرضافقیهی:به حکم زندان تعزیری برای امیرحسین موحدی اعتراض میکنیم پنجشنبه 3 آبان1386 17
سیدمحمدرضافقیهی:به حکم زندان تعزیری برای امیرحسین موحدی اعتراض میکنیم
دبیرکمیته حقوقی انجمن دفاع اززندانیان سیدمحمدرضافقیهی که درطول دوسال وکالت پرونده زندانی سیاسی امیرحسین موحدی توانست بسیاری ازاستدلالهای کیفرخواست راردکنددرآخرین تماس کمیته بحران زندانیان سیاسی ایران تائیدکرد که نسبت به ۹ماه زندان برای موکل خود اعتراض میکند این پرونده از آبانماه ۱۳۸۴ بااتهامات تبلیغ علیه نظام -تبانی علیه امنیت ملی وعضویت درجبهه اتحادملی ایران دردادگاه مازندران وسپس دادگاه انقلاب اردبیل گشوده شده بود که دررای بدوی دادگاه موحدی رادرتبلیغ علیه نظام وعضویت بعنوان دبیرروابط عمومی جبهه اتحادملی مجرم شناخت.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(122);
آرشیو نظرات
اتحادیه اروپا اعتراض کرد چهارشنبه 2 آبان1386 19
ابراز نگرانی اتحاديه اروپا از «نقض حقوق بشر» در ایران
,اول آبان ۱۳۸۶
اتحاديه اروپا روز سه شنبه ۲۳ ماه اکتبر در بيانيه ای نسبت به آنچه «سرکوبی فزاينده آزادی بيان و تشديد محدويت ها بر مطبوعات ايران» خوانده، «عمیقا» ابراز نگرانی کرده و خواهان آزادی فوری عمادالدين باقی، رييس انجمن دفاع از حقوق زندانيان در ايران و سه دانشجوی بازداشت دانشگاه امير کبير شده است. رياست دوره ای اتحاديه اروپا، که هم اکنون در اختيار پرتغال است، در بيانيه خود با اشاره «تضييع فزاينده حقوق و آزادی های گروه های مختلف در جمهوری اسلامی» نوشته است:«اتحاديه اروپا تعطيلی روزنامه ها، مجلات، به ويژه خبرگزاری کار ايران، ايلنا، و همچنين سرکوب فزاينده روزنامه نگاران، وبلاگ نويسان و فعالان حقوق بشر که برای دستيابی به حقوق خود تلاش می کنند، را محکوم می کند.» رياست دوره ای اتحاديه اروپا در بخش ديگری از اين بيانيه خود خواهان آزادی فوری عمادالدین باقی، احسان منصوری، احمد قصابان و مجيد توکلی ، سه دانشجوی زندانی دانشگاه اميرکبيرشده است.
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(121);
آرشیو نظرات
منبع فعالان حقوق بشر درایران چهارشنبه 2 آبان1386 17
علی افشاری: دفاع از باقی دفاع از حقوق بشر است

باقی پس از چهار سال دوباره به اوین بازگشت. در حالی که این بار بیش از آنکه روزنامه نگاری منتقد ‏باشد که به روشنگری پیرامون تاریکخانه های اشباح و محفل قتل های زنجیره ای می پرداخت، در کسوت یک ‏مدافع حقوق بشر دل در گرو بهبود مولفه های حقوق بشری، کمک به حل مشکلات زندانیان سیاسی و عقیدتی و ‏در کل بهبود نظام زندان وضعیت زندانیان به صورت عام داشت. بازداشت او در پوشش اجرای محکومیت قبلی، ‏نشانگر تنگ تر شدن آستانه تحمل و حوزه های مشروع فعالیت مدنی و سیاسی صحنه گردانان سیستم امنیتی و ‏قضایی است.‏ در واقع به نظر می رسد کشتیبان را سیاست دیگری آمده است. این رویداد همراه با دستگیری و برگزاری سریع ‏دادگاه هادی قابل می تواند از اراده جدیدی خبر دهد که در صدد است دوباره زندان ها را پر کند و از این رو باید ‏منتظر بود در روزهای آینده جمع دیگری از کسانی که حکم دریافت داشته اند و در صحنه فعالیت حاضر هستند، ‏راهی زندان اوین شوند.‏ هر آینه که ناتوانی های سپردن زمام کشور به نظامیان و ضعف “حکومت سرداران” بیشتر آشکار می شود و ‏بحران های گوناگون مشروعیت، کارآمدی، روابط خارجی و اعمال اقتدار عمق و‎ ‎شدت افزونتری پیدا می کنند، ‏متصدیان امور بیشتر به زور و اعمال اقتدار متوسل می شوند تا با خاموش کردن منتقدین و مخالفان، ضعف ها و ‏بی لیاقتی ها به فرصتی برای تحولات سیاسی و اجتماعی تبدیل نشود و به جای ترمیم چهره، آینه شکنی، پیشه ‏گردد.‏ زهر چشم گرفتن های کنونی که از طریق اذیت و آزار، سلب حقوق و بازداشت و زندان کوشندگان سیاسی و ‏اجتماعی خود را نشان می دهد، در واقع محصول هراس و وحشت است. هراس اقلیتی تمامیت خواه از اینکه مبادا ‏دیگر کامشان از مزایای انحصاری قدرت شیرین نشود، حس خودخواهی و غرورشان ارضا نشود، بت واره های ‏ذهنی شان فرو بریزد و آنچه که به قیمت نابودی کشور از کیسه ملت برای خود دوخته اند، از دست شان خارج ‏شود.‏ عمالدین باقی پس از آزادی از زندان با توجه به تجربه دوران زندانش، وقت و همتش را مصروف بهبود شرایط ‏زندانیان کرد.وی با تاسیس انجمن دفاع از حقوق زندانیان کوشید تا به شکلی سازمان یافته و اساسی به اطلاع ‏رسانی پیرامون کسانی بپردازد که حقوقشان تضییع شده است و در این میان توجه اش را فقط مصروف به ‏زندانیان سیاسی و مشهور نکرد. انتشار جزواتی با هدف آگاه کردن زندانیان از حقوق خود و استاندارد های جهانی ‏زندان، برگزاری کنفرانس های علمی با حضور کارشناسان در ریشه یابی مشکلات زندانیان و دلایل وقوع جرم ‏از جمله کار های برجسته وی بود.‏ وی زبانی کاملا ملایم را برگزیده بود و در چهارچوب قوانین موجود عمل می کرد. رویکرد وی در حل مشکلات ‏استفاده از ظرفیت های قوه قضائیه و قوانین موجود بود و به جای در پیش گرفتن رویکرد بسیج اجتماعی به ‏گفتگو و رایزنی با مقامات و متقاعد کردن آنها اعتقاد داشت. روشی که بعضا به محافظه کاری نیز متهم می شد. ‏‎ ‎حال جای سوال است که متصدیان امور چه می خواهند؟ وقتی این نوع فعالیت را هم نمی پسندند و راه آن را ‏مسدود می کنند، در واقع همه پتانسیل ها را به سمت رویکرد های رادیکال سوق می دهند که صد البته فرجام ‏خوبی برای نظام سیاسی نخواهد داشت.‏ پیام آشکار برخورد با باقی و انحلال احتمالی انجمن دفاع از حقوق زندانیان، فقدان اصلاح پذیری دستگاه قضایی ‏است. امری که باقی در سال های گذشته می کوشید نشان دهد که عکس آن درست است و می توان در چهارچوب ‏ساختار قضایی موجود مشکلات را به تدریج حل کرد.‏ بنا بر برخی اظهارات غیر رسمی دریافت اخبار به اصطلاح “محرمانه” از زندانیان و انتشار آنها در کنفرانس ها ‏دلیل بازداشت باقی اعلام شده است. این ادعا سست تر از آن است که بدان پرداخته شود. مسائل و موضوعاتی که ‏در کنفرانس های انجمن دفاع از حقوق زندانیان مطرح شده است، اساسا مواردی نیستند که مشمول عنوان محرمانه ‏باشند.‏ به نظر می رسد تاکید و کوشش باقی در اطلاع رسانی پیرامون احکام اعدام و تلاش های نظری و عملی او در ‏مخالفت با حکم اعدام دلیل اصلی حساسیت دوباره دستگاه امنیتی باشد. خصوصا که این روزها اعدام افرادی که ‏متجاوز به حقوق مردم و اراذل و اوباش خوانده می شوند، حربه اصلی شیفتگان سیاست النصر بالرعب و وحشت ‏افکنی است. ‏ فعالیت های باقی و انجمن متبوعش در این خصوص از منابع ارزشمند و قابل اتکاء برای نهاد های بین المللی بود ‏و بخصوص در جلب توجه افکار عمومی داخل و جهانیان نقش موثری داشت. روشنگری او پیرامون اعدام های ‏بی اساس در خوزستان و صدور حکم اعدام برای افراد بی گناه در پرونده انفجار های اهواز کار برجسته ای بود ‏که از قرار معلوم به حاکمیت پادگانی- امنیتی گران آمده است.‏ زندان برای باقی امر تازه ای نیست. او از زمانی که با نگرش کتاب قاعدین زمان و دفاع از آیت الله منتظری ‏مغضوب حاکمیت شد تا کنون به زندان و زیستن در زیر فشار، تضییقات و خوف و رجا عادت کرده است. ‏ نتیجه این برخورد برای زندانبانان باقی سنگین است که نشان دادند که مشی و مرام آرام چند سال گذشته باقی بر ‏آنان کارساز نیست و بهبود حقوق بشر در ایران لاجرم از طریق راهکار های رادیکال و خلق فشار اجتماعی می ‏گذرد.‏ اما شایسته است تلاش برای آزادی باقی و دفاع از حقوق شهروندی او سرلوحه فعالیت های کنونی مبارزان ‏سیاسی و فعالان جامعه مدنی قرار گیرد. خصوصا آنهایی که از تلاش های خستگی ناپذیر وی در دفاع از حقوق و ‏بهبود وضعیت شان برخورد دار بوده اند. در این میان مسئولیت زندانیانی که باقی آنها را تنها نگذاشت، سنگین تر ‏از دیگران است.‏ اعتلای حقوق بشر زمانی حاصل می شود که مدافعان حقوق بشری چون باقی، فراغت و امنیت خاطر داشته باشند. ‏آزادی باقی پیروزی برای همه کسانی است که حاکمیت حقوق بشر را وجه همت خود قرار داده اند. ------------------------------------
Iran human rights activist held
Frances Harrison BBC News

Mr Baghi is one of Iran's most prominent human rights activistsHuman rights groups both inside Iran and abroad have condemned the arrest of one of the country's most outspoken and high profile human rights activists.
Journalist Emadeddin Baghi was arrested on Sunday when he responded to a court summons and has been denied bail.
The watchdog Reporters Without Borders has called for his release.
The state-run Iranian news agency quoted an official saying Mr Baghi's family had taken part in meetings to discuss toppling the government.
The imprisonment of Mr Baghi has raised fears that the Iranian government has decided to take a tougher line with its critics to silence them.
Mr Baghi has been a tireless campaigner for human rights in Iran despite having his passport confiscated, his newspaper closed, suspended prison sentences passed against his wife and daughter and being jailed himself.
He runs the Association for Defending the Rights of Prisoners which monitors allegations of torture and works for the abolition of the death penalty in Iran.
Reports say an earlier suspended sentence against Mr Baghi was converted into imprisonment which meant he could be denied bail.
International appeals
He has also now been accused of publishing secret government documents obtained with the help of prisoners on security charges.

Students have been at the forefront of anti-government protests in Iran
His family have no idea where he is being held but fear he is in solitary confinement, which is routine in political cases.
Reporters Without Borders have issued a statement urging all democratic countries firmly to condemn the arrest and calling for the release of all Iranian prisoners of conscience, whom it says are increasing in number by the month.
Reformist students in Iran, whose colleagues have also been jailed in recent months, have come out in support of Mr Baghi, calling him one of the very few active defenders of human rights there.
Some observers worry this latest incident means the Iranian government is changing its approach towards prominent human rights activists and instead of harassing and intimidating them intends to put them behind bars.
GetBC(2194);
آرشیو نظرات

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(119);
آرشیو نظرات
چرامادری فرزندش راکشت؟ چهارشنبه 2 آبان1386 17
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران سرويس: حوادث
کسی بگوید چرا چرا چرا؟؟؟
«باور كنيد قصد كشتن نداشتم، من پسرم را دوست داشتم، اما آن روز، درد شديد معده‌ام از يك طرف و نرفتن «مجتبي» به مدرسه از طرف ديگر، آنقدر به من فشار آورد كه در يك لحظه، نتوانستم عصبانيتم را كنترل كنم و ...». اينها اعترافات مادر 50 ساله‌اي است كه دو روز پيش، پسر 10 ساله‌اش را با روسري خفه كرده و به قتل رسانده بود.
سرهنگ كارآگاه سعيد ليراوي، پرونده فرزند كشي را تشريح كرد:
ساعت 16:40؛ جسد پسربچه روي تخت درمانگاه
به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، وقتي ماموران كلانتري 160«خزانه» از مرگ مشكوك پسربچه‌اي در درمانگاه «اتكا» واقع در خيابان «شهيد رجايي» مطلع شدند، به سرعت خود را به محل رسانده و در حالي با بدن بي‌جان پسر 10 ساله‌اي روي تخت اين مركز درماني مواجه شدند كه ساعتي از مرگ او مي‌گذشت و آثار خون مردگي دور گردنش مشهود بود. پزشكان اعلام كردند كه پسربچه پيش از انتقال به درمانگاه جان باخته است.
با مرگ اين پسر، ماموران در مرحله اول به سراغ خانواده متوفي كه «مجتبي» نام داشت، رفتند، اما پدر و مادر متوفي اعلام كردند كه هيچ اطلاعي از نحوه مرگ فرزندشان ندارند.
بدين ترتيب با گزارش حادثه به بازپرس ويژه قتل، پرونده در اختيار كارآگاهان دايره دهم پليس آگاهي قرار گرفت و جسد براي اعلام نظريه كارشناسان به پزشكي قانوني منتقل شد.
خفگي علت مرگ بود
نظريه پزشكي قانوني بر اين بود كه «مجتبي» به دليل خفگي جان باخته و آثار خون مردگي بر روي گردنش واضح است و در اين ميان هيچ گونه آثار دفاعي بر روي بدن اين پسربچه وجود نداشت.
با مشخص شدن علت مرگ «مجتبي»، تحقيق از خانواده او آغاز شد و در جريان اين بررسي‌ها، مادر وي به ماموران گفت: ساعت 12 ظهر، وقتي به خانه آمدم «مجتبي» را در حالي كه يك روسري دور گردنش بود، زير رختخواب‌ها ديدم.
او مدعي شد: «مجتبي» پيش از اين، چندين بار سابقه خفگي با روسري و يا به دار آويختن خود از نرده‌هاي راه‌پله‌ را داشت.
پدر متوفي نيز از نحوه مرگ پسرش اظهار بي‌اطلاعي ‌كرد و گفت: وقتي به خانه آمدم با بدن نيمه‌جان پسرم مواجه شدم، همسرم گفت كه «مجتبي»، خود را خفه كرده است.
با اين اظهارات، كارآگاهان براي بررسي صحنه مرگ، با اين احتمال كه «مجتبي» به قتل رسيده، به درب منزل آنها واقع در خيابان «شهيد رجايي» رفتند، اما با بررسي از محل، هيچ‌گونه شواهد و مداركي كه ادعاهاي مادر «مجتبي» را تاييد كند، پيدا نكردند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، اظهارات مادر متوفي، نظر پزشكي قانوني و بررسي پليس از محل، كارآگاهان را در برابر معماي پيچيده‌اي قرار داد، از اين رو با هماهنگي بازپرس شهرياري، پدر و مادر «مجتبي» بازداشت شدند.
ظهر روز گذشته، ماموران پليس والدين متوفي را به آگاهي احضار كردند تا براي كشف حقيقت از آنها بازجويي شود. مادر «مجتبي» كه به شدت ارتكاب قتل را انكار مي‌كرد، وقتي تمامي مدارك را عليه خود ديد، ناچار به بازگويي حادثه آن روز براي پليس شد.....
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(118);
آرشیو نظرات
خبراززندان اوین/منبع وبلاگ فعالان حقوق بشردرایران سه شنبه 1 آبان1386 21
قطع داروهای زندانی سیاسی
بنابه گزارشات رسیده از بند3 زنان زندان اوین، خانم زهرا علیقلی 64 ساله که به جرم، قصد دیدار با فرزندش، در تهران دستگیر و توسط حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد بدون حضور دردادگاه و به صورت تلفنی به وی اطلاع داده شد که به 3 سال زندان محکوم شده است. ایشان نزدیک به 2 سال در زندان اوین در بازداشت بسر می برد. خانم زهرا علیقلیی مدت زیادی را در بند 209 اوین تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داشتند. بازجویان وزارت اطلاعات به او گفته بودند که زنده خارج شدن از اوین منوط به توبه و اعترافات تلویزیونی خواهد بود. پس از آن به دستور حسن زارع دهنوی که مسئول پروندۀ ایشان است به بند 3 زنان زندان اوین در کنار زندانیان عادی و خطرناک انتقال داده شد. او در طی این مدت بارها از طرف زندانیان عادی و خطرناک که به تحریک و تشویق کارگزاران زندان بود مورد ضرب و شتم و اهانت قرار گرفت. و به حمله کنندگان به ایشان مرخصی تشویقی داده می شود. ایشان در حال حاضر درسلولی در بند 3 زنان زندان اوین می باشد که چند ین برابر ظرفیت سلول زندانی جای داده شده . اکثر زندانیان عادی که به این سلول انتقال داده شده از زندانیان عادی و شرور معروف اوین می باشند. هدف از انتقال آنها به این سلول فشارآوردن بر روی خانم علیقلی می باشد. شراط ایجاد شده در این بند به حدی طاقت فرسا است که او تا به حال چندین بار به صورت کتبی و شفاهی تقاضای انتقال به سلولهای انفرادی کرده اند. ولی جوابهای حسن زارع دهنوی به ایشان این است تا زمانی که توبه ننویسید و مصاحبۀ تلویزیونی نکنید ما شما را به هیچ جا منفقل نمی کنیم. ایشان از ناراحتی مفاصل و اسخوان درد شدید و سایر ناراحتیها رنج می برند و می بایست دارو مصرف کنند ، ولی حدود 2 ماه است که که تمامی داروهای ایشان را قاطع کرده اند و فشار مضاعفی را بر او وارد می کنند.خانوادۀ وی با تحمل هزینه های زیاد داروهای ایشان را خریداری کرده اما کارگزاران زندان از پذیرفتن داروها خوداری می کنند شرایط جسمی ایشان به حدی است که برای راه رفتن نیاز به همراه دارند . پیگیری های مکرار خانوادۀ ایشان تا به حال بی نتیجه باقی مانده ، هر گاه که خانوادۀ ایشان به دادگاه انقلاب مراجعه می کنند و ساعتها منتظر میمانند که با حسن زارع دهنوی معرف به قاضی حداد مسئول پروندۀ ایشان صحبت کنند او از صحبت کردن و دادن هر گونه جوابی به این خانواده خوداری می کند. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، از تمامی سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای آزادی بی قید و شرط خانم زهرا علیقلی زندانی سیاسی، که بی گناه و با داشتن شرایط جسمی بسیار بدی و سنی بالا در وضعیت غیر انسانی نگه داشته می شود . فعالین حقوق بشردرایران(هیومن رایتس)وبلاگ این مجموعه درلینک کمیته بحران موجود است
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران لینک ثابت
GetBC(117);
آرشیو نظرات

No comments: