Friday, January 4, 2008

تا 13دی1386

سال نو کشتارنو پنجشنبه 13 دی1386 18
بدار آویختن 13 نفر در نخستین روز سال جدید میلادی


خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران نوشت جمهوری اسلامی در نخستین روز سال جدید میلادی، 13 ایرانی از جمله یک زن جوان و مادر دو کودک خردسال را بدار آویخت.

زن اعدام شده راحله زمانی نام دارد و مادر دو کودک پنج و سه ساله است. اجرای حکم اعدام وی پیشتر بر اثر برخی اعتراضات به تاخیر افتاده بود.بنابراین گزارش شمار اعدامها در ایران در سال 2007 میلادی نسبت به سال پیش از آن تقریبا دو برابر شده است.

به گفته عفو بین الملل، تعداد اعدامها در سال 2006 در ایران 177 مورد بوده که در سال 2007 به نزدیک به 300 نفر رسیده است.این آمار تنها مواردی را شامل می شود که خبر آن در رسانه های حکومتی منعکس شده و مسلما شمار واقعی اعدامها بیش از اینها است.

در حالیکه در اکثر کشورهای جهان مجازات اعدام یا لغو شده و یا عملا به اجرا گذاشته نمی شود، در جمهوری اسلامی علیرغم هشدارها و محکومیت های بین المللی، شمار اعدامها دو برابر شده است.








نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

فشاربرکانون وکلا پنجشنبه 13 دی1386 17
فشاربروکلای وطنپرست افزایش می یابد

فعالان حقوق بشر/کمیته بحران/بنا بر گزارشات رسیده وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی با اعمال فشار بر روی وکلا از بر عهده گرفتن پرونده زندانیان سیاسی عرب جلوگیری می کند .



آقای محمد حسن فلاحیه زاده روزنامه نگار عرب اهوازی که قصد داشت وکالت پرونده خود را به دست آقای صالح نیک بخت بسپارد با خودداری وی مواجه شده است وی از سوی مامورین وزارت اطلاعات تهدید شده است که وکالت زندانیان سیاسی عرب را بر عهده نگیرد.



رژیم جمهوری اسلامی پیش از این نیز با تهدید به بازداشت وکلا و یا پرونده سازی و حتی صدور احکام سنگین امکان اختیار وکیل را از زندانیان سیاسی سلب کرده است و به عبارت ساده تر می توان اذعان داشت که وکلا از حمایت قانون بر خوردار نیستند.



مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران تهدید و ارعاب وکلای زندانیان سیاسی را محکوم می کند و از سازمان های حقوق بشری می خواهد اعمال غیر قانونی دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی را محکوم نماید.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

تازه ترین خبر ازبندرترکمن چهارشنبه 12 دی1386 18
چهارشنبه، 12 دی ماه 1386 برابر با 2008 Wednesday 02 January
اطلاعیه سازمان دفاع از حقوق بشر در ترکمن صحرا
اطلاعیه سازمان دفاع از حقوق بشر در ترکمن صحرا در رابطه با قتل فجیح صیاد جوان در اولین ساعات بامداد روز جمعه 7 دیماه 86 جوانی 18 ساله به نام حسام الدین خدیور از روستای چپاقلی توسط مامورین انتطامی "حراست دریا" به قتل رسید و ماهیگیر ديگر نیز مصدوم گشت . فاجعه مرگ حسام الدين كه فرزندي بيكار و فقير و يتيم و نان آوري بيش نبوده، اهالي بندرتركمن و حومه را در بهتان و سوگ نابهنگام فرو نشاند.



دوشنبه 10 دی 1386


ادامه مطلب
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

بندرترکمن چهارشنبه 12 دی1386 18
چهارشنبه، 12 دی ماه 1386 برابر با 2008 Wednesday 02 January
برقراری حکومت نظامی در بندر تركمن




كشته شدن يک صياد جوان به دست ماموران حکومتی در شهر بندرتركمن در استان گلستان موجي از خشم و اعتراض مردم این منطقه را بدنبال داشته است.

مردم منطقه که جانشان در برابر برخوردهاي خشونت آميز نيروي سرکوبگر ‏انتظامي به لب رسیده اين بار در اعتراض به قتل یک ماهیگیر 18 ساله دست به اعتراض خشونت آميز زده اند.

‏آنها به فرمانداري رژیم در بندر ترکمن هجوم برده، همه شيشه هاي آن را شکسته و خودروها و ‏قايق هاي موجود در ساختمان را خرد کرده اند.

خبرگزاری رسمی رژیم به اعتراض خشمگینانه مردم بندرتركمن اذعان كرد و برای كمرنگ جلوه دادن جنایت


ادامه مطلب
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

دانشگاه علامه چهارشنبه 12 دی1386 18
سه شنبه، 11 دی ماه 1386 برابر با 2008 Tuesday 01 January
موج جدید احضار به کمیته انضباطی در دانشگاه علامه آغاز شد
ادوارنیوز: موج جدید احضاربه کمیته ی انضباطی و تهدید دانشجویان دانشگاه علامه پس از پایان کلاسهای درس و آغاز فرجه های تحصیلی آغاز شد.

مهدیه گلرو، علیرضا موسوی، امیر یعقوبعلی، نگین فرازمند، عسل اخوان، کوروش جنتی، شیما فرزاد منش به کمیته انضباطی احضار شده ند.

لازم به ذکر است.......


ادامه مطلب
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

اخراج وسکته چهارشنبه 12 دی1386 18
چهارشنبه، 12 دی ماه 1386 برابر با 2008 Wednesday 02 January
يكی از كارگران كارخانه آزمايش پس از شنيدن حكم اخراج سكته كرد
يكي از كارگران كارخانه آزمايش مرودشت بعد از شنيدن حكم اخراج قطعي از كار سكته كرد. روز گذشته بدنبال صدور حكم اخراج قطعي 40 كارگر از كارخانه يخچال سازي آزمايش مرودشت توسط اداره كار اين شهر يكي از كارگران به نام روح الله معصومي 34 ساله و داراي دو فرزند خردسال سكته قلبي كرده و هم اكنون در بخش سي سي يو بيمارستان مطهري مرودشت بستري گرديده است. متأسفانه همكاران او خبر دادند كه حال وي وخيم است.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | یک نظر

چرا علیرغم تامین وثیقه آزادنمیشوند چهارشنبه 12 دی1386 11
احمد قصابان احسان منصوری وتوکلی درچنگال بیعدالتی

شاید به باور برخی از روشنفکران و یا سازمان های حقوق بشری که سالهاست اخبار نقض حقوق بشر ایران را دنبال می کنند نظام جمهوری اسلامی را یک نظام بی نظم تصور کنند و تمام اوضاع آشفته آن را بر حساب عدم مدیریت صحیح توسط کارگزاران آن معرفی کنند .


اما این مجموعه که در طی سالهای گذشته که موارد نقض حقوق بشر در ایران را به صورت منظم پیگیری می کند در خصوص این بی نظمی اعلام می نماید که در پشت بی نظمی موجود نظمی سازمان یافته وجود دارد که برای تشدید روند سرکوب ایجاد شده است و تا کنون کسی به دلیل بی نظمی در دستگاه های حاکمیت از زندان های ایران آزاد و یا از دادگاه های ایران تبرئه نشده است .(سرکوب سیستماتیک)


در حالی که خانواده های سه تن از دانشجویان پلی تکنیک قرار وثیقه های سنگین 80 میلیون تومانی جهت آزادی فرزندان خود تهیه کرده اند و ثانیه شماری برای آزادی عزیزانشان می کنند با کارشکنی های عمدی مسئولین زندان آقایان احمد قصابان ، احسان منصوری و مجید توکلی همچنان در زندان اوین نگهداری می شوند .


لذا بدین جهت ضمن محکوم کردن عمل غیرانسانی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط سه دانشجوی زندانی که بی گناهی آنها از سوی دادگاه های غیر مستقل حاکمیت نیز عنوان شده است را خواهانیم./کمیته بحران زندانیان سیاسی-فعالان حقوق بشر/

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

فرهادوکیلی سکته کرد چهارشنبه 12 دی1386 11
سکته قلبی فرهاد وکیلی درزندان گوهردشت

کمیته بحران زندانیان سیاسی ایران ساعاتی پیش خبرنگران کننده ای از زندان گوهردشت کرج دریافت کرد براساس این گزارش فرهادوکیلی از زندانیان سیاسی کردکه همبندفرزادکمانگر میباشددوشنبه شب ۱۱/۱۰/۸۶درزندان دچارسکته قلبی شده وعلی رغم تشخیص سکته قلبی مسئولین زندان ازانتقال وی به یک مرکزدرمانی خودداری می کنندباتوجه به وخاومت حال نامبرده کمیته بحران ازکلیه فعالان حقوق بشردرداخل وخارج ازکشور تقاضای کمک برای نجات جان این مبارزرنجکشیده را دارد.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

عمادباقی سه شنبه 11 دی1386 18
سه شنبه، 11 دی ماه 1386 برابر با 2008 Tuesday 01 January
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت خواستار آزادی باقی شدند
متعاقب اطلاعیه کمیته بحران زندانیان سیاسی درخصوص تشکیک دروضعیت جسمی عمادباقی دیشب دکترعلیرضا نوریزاده ازمسمومیت احتمالی وی بشدت ابرازنگرانی کرد درهمین حال فعالان حقوق بشر اطلاعیه منتشره ازسوی زندانیان سیاسی رجائی شهررا بشرح زیردراختیاررسانه هاقراردادند: ،

با درود بیکران به روان پاک تمامی جانباختگان راه عزت و آزادی ایران وایرانیان

زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجائی شهر کرج بدینوسیله زندانی شدن یکی از یاران و یاوران و مددرسان زندانیان آقای عمادالدین باقی رئیس انجمن حمایت از زندانیان را که در حال حاضر بیمار ودر بیمارستان بستری می باشد را بشدت محکوم می نمایند و از مسئولین میخواهند که بدون فوت وقت و هر چه سریعتر آقای باقی را که همچون دیگر زندانیان سیاسی بدون گناه زندانی شده و در حال حاضر بیمار است مبتنی بر قانون عدم توانائی تحمل کیفر بدون قید وشرط آزاد نمایند.
و در آخر اضافه می نمایند بهتر است قدرت پرستان دست از این همه جرم و جنایت بر علیه ملت ایران بر دارند که به گواهی تاریخ عاقبت خوشی برایشان نخواهد داشت.

زندانیان سیاسی زندان رجائی شهر (گوهردشت کرج)
8 دی ما 1386

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

دانشگاه شیراز سه شنبه 11 دی1386 18
سه شنبه، 11 دی ماه 1386 برابر با 2008 Tuesday 01 January
احضار چهار دانشجوی دانشگاه شیراز به کمیته انضباطی
اسماعیل جلیل وند، حمدا… نامجو، ناهید افراسیابی و سحر یزدانی به کمیته انضباطی دانشگاه شیراز احضار شدند.گفتنی است این دانشجویان چندی پیش نیز در جریان اعتراضات به بازداشت یونس میرحسینی به اداره اطلاعات شیراز احضار شده بودند.

پس از دستگيري يونس مير حسيني سه تجمع در حمايت از وي و ساير دانشجويان بازداشتي در شيراز برگزار شده بود.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

چندخبرمهم سه شنبه 11 دی1386 17
بی خبری از وضعیت "عفت قواعدی"، مادر هانی خواندار
با گذشت 10 روز از بازداشت " عفت قواعدی" مادر هانی خواندار هنوز هیچ گونه اطلاعی از مکان نگهداری وی در دست نیست. دختر وی با اعلام این خبر می افزاید: "از روز شنبه که مادرم بازداشت شده است، بارها به دادگاه انقلاب مراجعه کردم اما آقای نمازی «قاضی پرونده» ، نه تنها جوابی در مورد شرایط مادرم نمی دهد، بلکه من را تهدید کرد که اگردر این مورد اطلاع رسانی کنم، بازداشت خواهم شد."عفت قواعدی روز شنبه 1 دی ماه، در پی مراجعه به دادگاه انقلاب جهت دیدار با فرزندش، به دلایلی نامعلوم بازداشت و روانه زندان شد.وی با وجود گذشت 10 روز، تماسی را با منزل برقرار نکرده است، اما مسئولان دادگاه انقلاب به خانواده او اعلام کرده اند که مادرشان در سلول انفرادی نگهداری می شود.دادگاه انقلاب همچنین اتهام مادر هانی خواندار را مصاحبه با رسانه های خارج از کشور اعلام کرده است. اما دختر وی می گوید: " اگر چنین اتهامی به مادرم زده اند، برای چه پس از بازداشت، او را با دستبند به خانه آورده و منزلمان را تفتیش کردند.؟"

هانی خواندار از بازداشت شدگان طرح موسوم به ارتقای امنیت اجتماعی، هم اکنون بیش از 9 ماه است که در زندان نگهداری می شود. وی از حدود 6 ماه پیش هیچ گونه تماس تلفنی را با منزل برقرار نکرده است و دادگاه انقلاب از دادن ملاقات به مادرش خودداری می کند.چند روز پیش از بازداشت "عفت قواعدی"، وی در گفتگویی با رسانه ها، نسبت به شرایط نگهداری فرزندش و بی خبری طولانی مدت از وی ابراز نگرانی کرده بود.

لازم به ذکر است، هانی خواندار در لیست منتشره از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود

احکام سنگین کمیته انضباطی برای 7 دانشجوی دانشگاه کرمان
ادوارنیوز: کمیته انضباطی دانشگاه شهید باهنر کرمان 7 تن از دانشجویان فنی و مهندسی این دانشگاه را مجموعه به 14 ترم تعلیق از تحصیل با احتساب سنوات محکوم کرده است.این دانشجویان از دست اندرکاران برگزاری مراسم جشنی با مجوز دانشگاه بوده اند که به دنبال برگزاری مراسم، مورد اعتراض برخی نهادهای بیرون از دانشگاه قرار گرفته است. کمیته انضباطی دلیل محکومیت این دانشجویان را توهین به مقدسات ملی و میهنی دانسته است.


احضار مجدد 10 دانشجوی دانشگاه بوعی همدان به کمیته انضباطی

10 دانشجوی انشگاه بوعی همدان به دنبال تجمعات دانشجویی نیمه آذر ماه در این دانشگاه به کمیته انضباطی احضار شده اند.امین نظری، سیاوش حاتم، رضا جعفریان، پوریا شریفیان، ساسان منبری، سیروس محمدی، وهاب کریمی نژاد، مهدی جمالوند، محمد صیادی و فاطمه معصومی احضار شدگان به کمیته انضباطی هستند که برخی از ایشان برای سومین بار در ترم جاری به این کمیته احضار شده اند.

سه شنبه، 11 دی ماه 1386 برابر با 2008 Tuesday 01 January
صدور حکم اعدام برای 10 جوان دیگر
به نوشته روزنامه حکومتی ایران، دادگاه کیفری قم حکم اعدام 10 جوان را صادر کرده است.اتهام این افراد "زورگیری و تجاوز" اعلام شده است.

در اين گزارش آمده پس از اعتراض متهمان و وكلاى مدافع آنان به رأى دادگاه كيفرى استان قم، پرونده براى رسيدگى نهايى به ديوان عالى ارجاع شد.

جمهوری اسلامی طی سال گذشته میلادی (2007) بیش از 300 نفر را اعدام کرد. این آمار تنها اعدامهايی را شامل می شود که خبر آن رسما در رسانه های حکومتی منتشر شده و مسلما آمار واقعی اعدامها بیش از اینها است.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

هشدار هشدار!!!! دوشنبه 10 دی1386 17
اطلاعیه کمیته بحران زندانیان سیاسی ایران درباره خطرجدی:

فاجعه قتل برای عمادالدین باقی

امروزکمیته بحران زندانیان سیاسی ازمنابع خوددرداخل زندان اوین اخباری دریافت کرد اخباری که باتوجه به تجربه ما ازشهادت اکبرمحمدی وفیض مهدوی تمام فعالین کمیته رابشدت مضطرب ونگران ساخت سرانجام تصمیم گرفتیم بصورت علنی ومکتوب مراتب را هم جهت ثبت درتاریخ وهم اطلاع عمومی منتشرنمائیم.«عمادالدین باقی بصورت تدریجی باموادکشنده مسموم شده واگر فورا تحت معالجات وسیع الطیف قرارنگیرد ایست قلبی وی اجتناب ناپذیرخواهدبود».

فعالان مجرب حقوق بشردرایران بخوبی مطلع هستند که انتشارخبربیماری وتائیدوتکذیب پی درپی ومتناوب خبر به قاتلان خودسر مجال می دهد تاعلاوه برتست روانی جامعه وسنجش واکنشهای داخلی وبین المللی آن خنثی سازی واکنشها وعادی سازی اوضاع راتمرین کنندودرست بهمین دلیل بود که کمیته بحران ازتکرارانتقال وبازگشت متناوب وی به زندان بشدت نگران شد کمیته درمورد حوادث قبلی اولین وشاید تنها واحدی بود که حتی درمواردی توانسته بود هشدارخودقربانیان رادریافت کند .اکنون باامید به اینکه عمادباقی سریعا به یک بیمارستان مجهزمنتقل شود باتوجه به اعتبارمنابع خبری وسایرقرینه های موجودتقاضادارد:

۱-بلافاصله توسط پزشکان مستقل ودرمعیت خانواده باقی موردمعاینه وبتعدد نمونه خون ایشان جهت تست ازنظرسیانیدهاومسمومیتهای پتاسیم ومواددیگراخذ وبه آزمایشگاههای مستقل منتقل شود.

۲-درکنارتوجه به ظاهر بیماریهای وی پزشکان مستقل پیش بینی امکانات سم زدایی احتمالی راداشته باشند.امروز وجدانهای بیدار وگوشهای هوشیارملت دیگراجازه نمیدهدجنایتکاران به آن آسانی گذشته فجایع خودراتکرارکنند.هرچندما امیدواریم نگرانی کمیته واخباردیدبانان آن نادرست بوده باشد اماصرف امیدوآرزو نمیتواندمانع انجام وظیفه ملی ماباشد.

۳-کمیته بحران زندانیان سیاسی ایران باعنایت به سایرمشکلات جسمی فرزندغیورملت ایران عمادباقی وطبق قوانین کیفری وجزائی جمهوری اسلامی تقاضاداردبالحاظ کردن قانون عدم تحمل حبس بلافاصله این زندانی رنجکشیده راآزادو حداقل دراینموردرضایت خداومردم راجلب نمایند.

کمیته بحران زندانیان سیاسی ایران

۱۰دیماه۱۳۸۶



نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | یک نظر

زندانیان سیاسی دوشنبه 10 دی1386 11
تقریبا تمام زندانیان قومی آذربایجانی آزادشده اند

کمیته بحران زندانیان سیاسی ایران/براساس آخرین اطلاعات جمع بندی شده درکمیته بحران زندانیان سیاسی ایران دستگیری وفشار برفعالین مدنی وحقوق بشر کشور نسبت به شهریور ماه امسال ۸۰درصد افزایش رانشان میدهد این رقم بادرنظر گرفتن رقم دانشجویان دستگیرشده وزندانی بسیاراسفناک است .آنچه موجب سئوال وتعجب شده است آزادی پیاپی تقریبا تمام کسانی است که درماههای گذشته بعنوان فعال قومی آذربایجان دستگیر شده بودند این افراد درعرض دوهفته اخیر بسرعت اززندانهای اوین اردبیل زنجان واورمیه آزادشدندضمن ابراز خرسندی ازاین روند درمورد هموطنان آذری نسبت به روندمعکوس درمورد زندانیان سیاسی بشدت ابراز نگرانی میکنیم .

علاوه براین برخی اخبار واطلاعات خبرازنقل وانتقالات مشکوک زندانیان سیاسی میدهد که درمبحثی جداگانه به موضوع خواهیم پرداخت./گزارش ازقشقائی/

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

یکشنبه 9 دی1386 16
یکشنبه، 9 دی ماه 1386 برابر با 2007 Sunday 30 December
اجرای حکم شلاق یک زندانی سیاسی در اردبیل
کمیته بحران :بنا به گزارش دریافتی، امروز قرار است بعد از اتمام ۱۸ماه زندان عباس لسانی فعال شناخته شده آذربایجانی حکم۵۰ ضربه شلاق وی در زندان اردبیل اجرا شود.

سال گذشته عباس لسانی به جرم شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مردم اردبيل، متعاقب سلسله اعتراضات مردم آذربايجان در خرداد ماه 85، دستگير و در يك دادگاه غيرعلني به اتهام معاونت در احراق و تخريب اموال عمومي و دولتي و همچنين مشاركت در اخلال نظم، به ۱۸ ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | 2 نظر

نظرات شما جمعه 7 دی1386 17
نظر انتخاب شده جهت نمایش جمعه 7 دی1386 ساعت: 16:31 توسط:آزاده
اما مگر خواست این دانشجویان چه بود و چه مواردی را در آن روز مطرح کرده بودند؟ نگاهی به پلاکلاردها و شعارهای آنان پاسخ سوال ما را می دهد: مخالفت با حمله ی نظامی و تحریم اقتصادی؛ خواست تشکل های مستقل و واقعی اجتماعی؛ مخالفت با طرح هایی چون سهمیه بندی بنزین که معیشت مردم را تهدید می کند؛ تلاش در جهت پیوند جنبش دانشجویی با جنبش های کارگری و زنان. جالب آن که در این بین حتی یک مورد هم دال بر معاند بودن آنان نمی توان یافت. اما ظاهرا هنوز عوامل خود سر در وزارت اطلاعات کم نیستند و در واقع آن قدر قدرتمندند که می توانند بیانیه این وزارت خانه را رأساً بنویسند و به دانشجویان بزرگترین دانشگاه کشور همراه داشتن تیروکمان!! و کتب ضاله!! را نسبت دهند. شاید وقت آن رسیده که کل حاکمیت با تبرئه کلیه دانشجویان از تکرار سناریوهای بی اساس پیشین دست بردارد.
وب سایت پست الکترونیک

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت

عماد باقی درزندان بشدت بیماراست جمعه 7 دی1386 16
عماالدین باقی به بند 350 زندان اوین انتقال یافت
عمادالدین باقی، رئیس انجمن دفاع ازحقوق زندانیان که در پی وخامت وضعیت جسمانی اش به بیمارستانی در تهران انتقال یافته بود، دقایقی پیش با وجود شرایط نامناسب جسمانی به بند 350 زندان اوین منتقل شد.باقی که 47 روز پیش در پی احضار به دادگاه انقلاب، بازداشت و روانه بند 209 زندان اوین شده بود،روز گذشته به دلیل شرایط نامناسب جسمی به بیمارستان منتقل شد.

خانواده ی این فعال حقوق بشر در روزهای اخیر با انتشار نامه ای نسبت به نگهداری وی در بند امنیتی زندان اوین اعتراض کرده بودند.

لازم به ذکر است عمادالدین باقی پس از تحمل سه سال زندان، در چهار سال گذشته، ۲۳ بار به دادگاه احضار شده است که درآخرين جلسه آن روز يکشنبه ۲۲ مهر ماه ۱۳۸۶ به اتهام" ادامه فعاليت های خود ،توهين به مقامات و تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملی" ، بازداشت شد.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | یک نظر

دانشگاه اصفهان جمعه 7 دی1386 16
آدينه، 7 دی ماه 1386 برابر با 2007 Friday 28 December
جو دانشگاه اصفهان به شدت ملتهب است
گزارش کامل از ۴ روز تحصن و اعتصاب غذا والتهابات گسترده وهمراهی غیورمردان دانشگاه اصفهان با جنبش دانشجویی.....


ادامه مطلب
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

فرمانده گردان نجات ایران درداخل کشور منصوب شد پنجشنبه 6 دی1386 11
ازسوی یک منبع نزدیک به شاهزاده رضاپهلوی:

فرمانده گردان نجات ایران درداخل کشور منصوب شد

جناب آقای ضیاء ازشخصیتهای معتبر نزدیک به شاهزاده رضا پهلوی درتماس با سخنگوی بین المللی کمیته بحران زندانیان سیاسی اعلام کرد با خروج موضوع ازطبقه بندی بلامانع است به اطلاع ملت شریف ایران برسانیم گردان مدنی نجات ایران باتمام امکانات موردنیاز درداخل کشور مستقرشده وآماده کمک وهمکاری باسایر آزادیخواهان میباشد فرماندهی این گردان به مبارز آذربایجانی بنام مهندس سهند واگذارشده واین فرمانده هم اکنون درحال انجام وظیفه میباشد داوطلبین پیوستن به این واحد وعلاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر میتوانندباشماره تلفن ۰۰۴۹۷۳۱۱۴۰۶۰۹۴۵تماس بگیرند.کمیته بحران درموردماموریت وکمیت این گردان اطلاعات بیشتری نداشته ومانندشما سعی خواهدکرد بایافتن مهندس سهند توضیحات وی رادراینخصوص کسب نماید.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | 2 نظر

مصاحبه سه شنبه 4 دی1386 19
دکتر علیرضانوریزاده:تاامیرحسین موحدی ها هستندتجزیه طلبان کور خوانده اند

متن مصاحبه دکترعلیرضا نوریزاده درکانال ۱باامیرحسین موحدی بزودی درپایگاه خبری ما

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | 3 نظر

پزشک باطبی رامحکوم کردند سه شنبه 4 دی1386 19
سه شنبه، 4 دی ماه 1386 برابر با 2007 Tuesday 25 December
حکم حبس دکتر حسام فیروزی توسط دادگاه تجدیدنظر تایید شد
خبرنامه امیرکبیر/کمیته بحران: دکتر حسام فیروزی قبلا توسط شعبه ۶ دادگاه انقلاب به یک سال حبس محکوم شده بود. این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر عینا مورد تایید قرار گرفته و برای اجرا به دایره اجرای احکام ارسال شده است.

دادگاه انقلاب دکتر حسام فیروزی را متهم به مخفی کردن احمد باطبی کرده است. علاوه بر این دادگاه انقلاب مدعی شده است دکتر فیروزی با درج نامه های سرگشاده خود در زمان بازداشت احمد باطبی و عود کردن بیماری هایش در رسانه ها، مرتکب «تبلیغ علیه نظام» شده است.

گفتنی است نامه های دکتر فیروزی در رسیدگی فوری به وضعیت احمد باطبی، که بهمن ماه سال گذشته در زندان حالش رو به وخامت گرایید، تاثیر به سزایی داشت. در پی رسیدگی قوه قضاییه و سازمان زندان ها به وضعیت احمد باطبی از نوروز امسال با مرخصی مشروط این دانشجو موافقت شد.

احمد باطبی پس از فاجعه کوی دانشگاه تهران در سال ۷۸ و حوادث پس از آن دستگیر و روانه زندان شد. ابتدا دادگاه برای او و چند نفر دیگر از دستگیرشدگان حکم اعدام صادر کرد که در مراحل بعدی به ۱۵ سال حبس تبدیل شد. اتهام احمد باطبی شرکت در اعتراضات دانشجویی در تیرماه ۷۸ و بالا گرفتن پیراهن خونی یک دانشجو بود.



نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

اعتصاب غذای دانشجویان سه شنبه 4 دی1386 18
اعتصاب غذای دانشجويان در دانشگاه اصفهان
کمیته بحران زندانیان سیاسی ایران:/

عده‌اي از فعالين دانشجويي در دانشگاه اصفهان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اعتصاب‌كنندگان كه يازده نفر هستند خوسته‌هاي خود را به شرح زير اعلام داشته‌اند:

1. عذرخواهی رسمی و کتبی کمیته ی انضباطی به خاطر احضارهای بی رویه ی خود ، به دلیل شرکت دانشجویان به تجمعات اخیر دانشگاه اصفهان در صحن علنی دانشگاه.

2. برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشگاه اصفهان بدون قید و شرط و ما بر این عقیده ایم که تنها شرط لازم ، دانشجو بودن است.

3. برگزاری انتخابات انجمن اسلامی دانشجویان بدون دخالت مسئولین دانشگاه و بدون هیچ قید وشرطی.

4. تشکیل صنف نشریات دانشجویی دانشگاه (صندا) بدون قید و شرط.

5. لغو هرگونه حکم انضباطی به دلیل شرکت و یا ارتباط با تجمعلت اخیر دانشجویی.

6. عذرخواهی رسمی و کتبی مسئولین دانشگاه اصفهان به خاطر تماس های تلفنی غیرقانونی با خانواده های دانشجویان به خاطر شرکت در تجمع.

لازم به ذكر است در پي تجمعات دانشجويي در روزهاي 13 آبان، 21 آبان و 13 آذرماه امسال در دانشگاه اصفهان بيش از 40 دانشجو به كميته انظباطي احضار شده اند.

اعتصاب كنندگان كه از ساعت چهار بعد از ظهر امروز سوم دي ماه اعتصاب غذا كرده‌اند اعلام كرده‌اند تا زمان عذرخواهي و پاسخ‌گويي مسئولين دانشگاه اعتصاب ادامه خواهد يافت

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

نامه سرگشاده دوشنبه 3 دی1386 17
2007 Monday 24 December

نامه یک فعال حقوق بشر دربند از زندان اوین
دبیرخانه سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان/کمیته بحران

نامه محمد صدیق کبودوند به وجدانهای عمومی، مردم ایران و کردستان

متن نامه:

با عرض پوزش به دلیل عدم امکان نگارش و ارسال نامه فقط چند نکته اختصارا بیان می شود.

1- ما براساس بند 1 ماده ی 2 اعلامیه ی جهانی حقوق بشر،سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان رادر فرودین 1384 تاسیس کردیم ودر همین چهارچوب، برای تبلیغ و ترویج حقوق بشر،گزارش موارد نقض ،تجاوز و تعرض به حقوق بشر و افشای اعمال ناقضان یا متجاوزین به این حقوق طبق ماده ی 19 اعلامیه ی مذکور می توانیم به تمامی وسایل ممکن بیان و بدون ملاحضات مرزی یا ....


ادامه مطلب
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | یک نظر

انفجاردرتهران دوشنبه 3 دی1386 17
دوشنبه، 3 دی ماه 1386 برابر با 2007 Monday 24 December
انفجار بمب در تهران
نيمه شب گذشته، لحظاتي پس از اين‌كه مأمور حراست بيمارستان خاتم‌‌الانبياي تهران سه بسته كادو را پيدا كرد، يكي از بمب‌هاي كار گذاشته شده در دستان وي منفجر شد.

به گزارش«تابناك»‏، منبع موثقي از كشف و انفجار چهار بمب دست‌ساز در محوطه مقابل بيمارستان خاتم الانبياء خبر داد. حادثه زماني رخ داد كه يكي از مأموران بيمارستان، حدود ساعت 3 نيمه شب، متوجه چند بسته مشكوك به صورت كادو روي يكي از خودروهاي پارك


ادامه مطلب
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

دانشگاه اصفهان دوشنبه 3 دی1386 17
دوشنبه، 3 دی ماه 1386 برابر با 2007 Monday 24 December
احضار بيش از سی تن از دانشجويان دانشگاه اصفهان
امروز که فريادهاي دانشجويان دانشگاه اصفهان رعشه اي بر تن انحصار طلبان انداخته و خروش خواست هاي به حق آنها زنده بودن جنبش دانشجويي اين دانشگاه را به اثبات رسانيده، موج سركوب ها و برقراري خفقان شروعي دوباره يافته است.

طي دو ماه اخير در اين دانشگاه سه تجمع قانوني با هدف بدست آوردن خواست هاي صنفي و حقوق اوليه دانشجويان از جمله شوراي صنفي و انجمن اسلامي و همچنين خواست هاي سياسي آنها از جمله آزادي دانشجويان در بند اميركبیر و عدنان حسن پور و همچنين بازتر شدن فضاي خفقان آور كشور برگزار شد.

مسئولين انتصابي و انحصار طلب اين دانشگاه در پي خفه كردن اين حركات بيش از 30 نفر از دانشجويان آزاده اين دانشگاه را به كميته ي انضباطي احضار كرده و آنها را به حكم هاي سنگين تهديد كرده اند.

منبع: خبرنامه بوعلی سینا

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

دانشگاه دامغان دوشنبه 3 دی1386 17
دوشنبه، 3 دی ماه 1386 برابر با 2007 Monday 24 December
تجمع دانشجویان دامغانی در اعتراض به کشته شدن هم کلاسی هایشان
خبرگزاری مهر: تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پایه دامغان در پی حادثه درگذشت تنی چند از دانشجویان در سانحه رانندگی امروز در صحن دانشگاه تجمع کردند.

دانشجویان در مقابل ساختمان خوارزمی دانشکده ریاضی دانشگاه علوم پایه دامغان در حال تجمع و خواستار پیگیری علل این اتفاق از مسئولین هستند.دانشجویان معترض عنوان می کنند، علت این حادثه سهل انگاری مسئولین دانشگاه بوده و اتوبوس حامل جمعی از دانشجویان که با سانحه روبرو شده مربوط به یکی از تعاونیهای شرکت مسافربری دامغان است که رانندگان این شرکت که دانشگاه با آنها قرارداد دارد، به رانندگان پرخطر مشهور هستند.دانشجویان گفتند مسئولین دانشگاه علاوه بر اینکه سابقه تخلف رانندگان مذکور را در نظر نگرفته اند وضعیت نامساعد آب و هوایی روزهای اخیر را جهت لغو این اردو لحاظ نکرده



اعتصاب بازاریان در شهر اصفهان
خبرگزاری حکومتی فارس: بازاريان ميدان امام اصفهان امروز در يك اعتصاب دسته جمعي مبادرت به تعطيلي مغازه‌هاي خود نموده و در مقابل مسجد امام تجمع كردند.

بازاريان مستقر در اين ميدان علت اعتصاب خود را افزايش نرخ كرايه مغازه هاي خود به مقدار .


ادامه مطلب
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

دانشگاه شیراز دوشنبه 3 دی1386 17
بیانیه دانشجویان معترض دانشگاه شیراز
آزادی یونس میرحسینی بار دیگر این قانون نامکتوب تاریخ را اثبات کرد که حکومت هیچ‌گاه از قدرت خود نمی‌کاهد مگر آن‌که خواست آزادی و برابری مجبورش کند. قدرت و سلطه میل به تراکم دارد و تنها تمنای رهایی و تغییر است که در برابر این میل مقاومت می‌کند. بی‌شک ایستادگی و پایمردی دانشجویانِ مبارز نقش بسزایی در آزادی دوست دربندمان ................


ادامه مطلب
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

نامه نویسندگان وفعالان دوشنبه 3 دی1386 17


یکشنبه، 2 دی ماه 1386 برابر با 2007 Sunday 23 December
نامه‌ جمعی از نویسندگان ایران در اعتراض به ادامه‌ بازداشت‌های دانشجویان
روشنفکران! زنان و مردان آزاده!

روز ۱۱ آذر و روزهای بعد بیش از ۳۰ تن از فعالان دانشجویی به بهانه‌ی “قصدِ” برگزاری مراسم ۱۶ آذر، روز دانشجو، بازداشت شدند و تا امروز هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند.

امضاکنندگان این نامه ضمنِ ابراز نگرانی شدید از وضعِ ناروشن این دانشجویان و برخوردهای امنیتی و پلیسی با مقوله‌ی فرهنگ و دانشگاه و دانشجو، بر آن‌اند که خواستِ آزادی نه ویژه‌ی دانشجویان که خواستِ همه‌ی مردمی است که از سانسور و سرکوب و آزار به جان آمده‌اند.

امضاکنندگان زیر خواهانِ پایان بخشیدن به این وضع ناگوار در همه‌ی عرصه‌های فردی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، و آزادی فوری و بی‌قید و شرطِ دانشجویانِ دربند اند.

سیمین بهبهانی- علی‌اشرف درویشیان- ابراهیم یونسی- انور خامه‌ای- پرویز بابایی- بابک احمدی- ضیاء موحد- مجید امین‌موید- قطب‌الدین صادقی- ناصر زرافشان- فریبرز رییس‌دانا- سیدعلی صالحی- محمد محمدعلی- محمود استادمحمد- محمد خلیلی- فرج‌الله شریفی- حسن مرتضوی- فرزانه طاهری- جاهد جهانشاهی- محمد شریف- قاسم روبین- عباس مخبر- محمد قائدشرفی- فریبا وفی- شیوا ارسطویی- ناهید فروغان- یونس تراکمه- مهین خدیوی- ناهید موسوی- احمد باطبی- مظفر درفشی- علی صداقتی‌خیاط- رضا خندان (مهابادی)- علی ایرانلو-امیرحسین موحدی- حمیدرضا نجفی- فرخنده حاجی‌زاده- یوسف‌ عزیزی-بنی‌طرف- کامران جمالی- فاطمه سرحدی‌زاده- علی‌رضا ثقفی- حسین حضرتی- منیژه نجم عراقی- حمید یزدان‌پناه- علی‌اصغر شیرزادی- علیرضا جباری- فلامک بردایی- حسین افشار- علی عبداللهی- ری‌را عباسی- فرامرز سه‌دهی- حسین صفاری‌دوست- فریدون چمنی- فرزانه آقایی‌پور- محمد زندی- شمس آقاجانی- محمد رئوف‌مرادی- رضا مرادی‌اسپیلی- رضا عابد- ناهید سرشکی- بهنام ناصری- آرش عندلیب- رحیم رسولی- محمد حیدر- هژیر پلاسچی- انوش صالحی- حسن صانعی- مریم آموسی- مه‌آ محقق- اکبر معصوم-بیگی- نسترن موسوی.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

مادران زندانیان ومبارزه بی امان دوشنبه 3 دی1386 17
یکشنبه، 2 دی ماه 1386 برابر با 2007 Sunday 23 December
عدنان حسن پور و مادرش برای شرکت در اعتراف تلویزیونی تحت فشار هستند
کمیته بحران /.تازه ترین خبرهای بدست آمده از عدنان حسن پور، روزنامه نگار کردی که چهار ماه پیش به اتهام “محاربه با ‏خدا” به اعدام محکوم شد، حاکی از آن است که مقامات امنیتی و اطلاعاتی وی را تهدید سخت ترین فشارها ‏برای شرکت در یک برنامه تلویزیونی و اعتراف به اتهاماتی که به وی نسبت داده شده، قرار داده اند. این ‏فشارها به مادر این روزنامه نگار زندانی نیز وارد شده تا فرزند خویش را راضی کند در برابر دوربین ظاهر ‏شود و به آنچه از وی می خواهند اعتراف کند.‏.....


ادامه مطلب
نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

مادران فعالین مبارزین جدید دوشنبه 3 دی1386 16
دوشنبه، 3 دی ماه 1386 برابر با 2007 Monday 24 December
مادر هانی خواندار از سوی دادگاه انقلاب بازداشت شد
کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر


مادر هاني خواندار صبح امروز، دوم دي ماه 86 در پي مراجعه به دادگاه انقلاب از سوي اين نهاد بازداشت شد. وي جهت پيگيري وضعيت فرزندش به دادگاه مراجعه كرده بود.بنابر گزارش رسيده مأموران امنيتي پس از بازداشت مادر هاني خواندار، وي را با دستبند به منزل برده و اقدام به تفتيش منزل و ضبط تعدادي از وسايل آن نمودند.

هانی خواندار از بازداشت شدگان طرح موسوم به ارتقای امنیت اجتماعی است که در اردیبهشت ماه بازداشت شده و هم اکنون در بند 325 سپاه نگهداری می شود.با وجود گذشت بیش از 9 ماه از زمان بازداشت، هانی خواندار تنها یک بار توانسته با مادر خود ملاقات داشته باشد و حدود 5 ماه است که از وضعیت وی و مکان نگهداری اش اطلاعي در دست نیست.

با وجود اینکه اکثر بازداشت شدگان طرح موسوم به برخورد با اراذل و اوباش با قید وثیقه آزاد شده اند و سایرین نیز که تعداد آنان کمتر از 20 نفر گزارش می شود، به زندان قزل حصار و رجایی شهر انتقال یافته اند، هانی خواندار و حامد اکبری تنها کسانی هستند که در بند حفاظت اطلاعات سپاه و در سلول انفرادی نگهداری می شوند.

از اتهام مادر خواندار و محل نگهداري وي تاكنون اطلاعي در دست نيست.

نوشته شده توسط اعضاودیدبانان حقوق بشر وروزنامه نگاران | لینک ثابت | نظر بدهید

No comments: